• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Dak fermette - steunt op ringbalk?

Lid geworden
18 mrt 2016
Berichten
10
Waarderingsscore
1
Punten
3
Hallo ik heb een fermette bouwjaar 1989 waarvan het dak typisch tot tegen de vloer van de verdieping komt. Op de verdieping staat dan een valse wand van ca 1m tegen het dak.

Ik zou graag een deel van die valse wand weg halen om er een ingebouwde kast van te maken. Mag ik ook de opstaande planken weg halen, of steunt het dak hier deels op? Volgens mij steunt het dak enkel op de ringbalk, maar dacht dit best toch aan iemand anders voor te leggen voor ik begin met afbreken.

Op de foto zien jullie een stuk van het muurtje waar ik de Gyproc van weggehaald heb. Ik zou de opstaande planken ook willen weg halen.
 

Bijlagen

  • 20210404_121148.jpg
    20210404_121148.jpg
    335,2 KB · Weergaven: 24
V

Verwijderd lid 178789

Guest
Die vormen een onderdeel van de ondersteuning van het dak, je kan die dus niet zomaar weghalen !

Je zou wel aparte kasten kunnen maken die je telkens tussen die verticale spanten schuift en waarbij je dan later het geheel van kastjes van een gezamenlijk front voorziet.
 
Lid geworden
18 mrt 2016
Berichten
10
Waarderingsscore
1
Punten
3
Ok bedankt voor uw reactie! Ik zal dan inderdaad tussen de spanten aparte kastjes maken.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan