• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

DAB pulsar dry 30/50 met presscontrol

gibouwer

Nieuw Lid
Lid geworden
27 sep 2014
Berichten
38
Waarderingsscore
0
Punten
6
Beste,

Wij hebben een nieuwbouw woning met een DAB pulsar dry 30/50 met pressure control in het lastenboek.
Wij hebben het probleem dat als wij water aftappen in de garage, de druk niet al te hoog is en 5 seconden later spuit het er dan uit.
Ik heb eens gekeken in de regenput, maar ik vind die presscontrol nergens.

Iemand die weet hoe dat zit?
 

m1chaelm

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
2.377
Waarderingsscore
257
Punten
83
De druk niet al te hoog en het spuit er dan uit...

Kan je iets duidelijker uitleggen wat juist het probleem is want zonder druk kan het toch nieteruit 'spuiten'? Bedoel je dat je pas na 5 seconden druk hebt? Dan is er waarschijnlijk geen terugslagklep gemonteerd of is deze kapot.

De presscontrol staat normaal binnen aan de drukleiding/collectoren van het regenwater. Een groen 'bakje' met 3 lichtjes en een knopje op.
 

gibouwer

Nieuw Lid
Lid geworden
27 sep 2014
Berichten
38
Waarderingsscore
0
Punten
6
Wel ik draai de kraan open. Het water loopt er traag uit. En na 5 seconden is die pomp waarschijnlijk aangegaan en plot spuit het er uit. Na een tijdje verminderd de kracht weer en dan plots is het weer volle bak.

Die press control lijkt bij ons niet te zijn gemonteerd. Zit die dan in de pomp zelf?
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.863
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Zonder foto's en meer info wordt het wel erg moeilijk om je te helpen.

 

Termen als "waarschijnlijk" helpen uiteraard ook niet.
 

gibouwer

Nieuw Lid
Lid geworden
27 sep 2014
Berichten
38
Waarderingsscore
0
Punten
6
Meer uitleg.

Wij hebben een gewoon huis met een grote regenput van 15000 liter. Er zijn enkele kranen in de garage + de wc's. De vermelde pomp zit in de regenput. Ik heb de pomp nog nooit zelf gezien. Ik heb de regenput nog nooit leeg gemaakt. Woning nog niet lang opgeleverd.

Er loopt een socarex vanuit de collector in de garage naar de regenput. Die socarex gaat naar de bodem van de regenput en zit daar vermoedelijk op de pomp. De pomp staat in de regenput. Er is ook een elektrische voedingskabel die loopt van de garage naar de kraag van de regenput. Er zit voortdurend spanning op die kabel (eigen zekering in zekeringskast in garage). Op die kraag wordt een elektrische verbinding gemaakt (zie foto met geel plakband). Vanuit dat geel ding gaat er een stroomkabel naar de bodem van de regenput.

Als je het deksel verwijderd en op de binnenkant van de kraag kijkt, is er niets te zien, met uitzondering van de buis komende van de goten van het dak, alsook de afvoer.

Op de collector in de garage, en ook nergens anders in de garage, zit er een "press control". 

Hebt u nog extra informatie nodig?

 
 

Bijlagen

  • foto.png
    foto.png
    432,8 KB · Weergaven: 6

m1chaelm

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
2.377
Waarderingsscore
257
Punten
83
Dat is al wat meer info :)

De DAB Pulsar Dry bestaat niet met ingebouwde presscontrol, dus hebben ze waarschijnlijk bij u een divertron geplaatst.

De elektrische koppeling best in de put 'mangat' plaatsen, dan kan je hier later na afwerking rond de put nog aan.

Allessinds, je zou eens moeten testen vanaf het moment dat je de kraan open zet zou de pomp moeten aangaan (max 2 sec later ofzo). Als de pomp direct aan gaat wil dit zeggen dat de socarex tot binnen leeg is en de eerste 5 sec dat jij geen water hebt nodig zijn om de socarex te vullen ==> terugslagklep defect of niet aanwezig.

Ander probleem kan zijn een fout in de presscontrol, maar deze kans is kleiner afgaande op jouw uitleg.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan