• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

cv ****

Mikailz

Nieuw Lid
Lid geworden
20 jan 2013
Berichten
44
Waarderingsscore
5
Punten
8
Hoi

Ik heb de firma CV **** gevraagd om mijn ketel te komen onderhouden op het einde v/d zomer.
De expert die langskwam, kreeg de ketel niet in gang. Hij stelde ook dat het te duur ging zijn voor wisselstukken.
Hij stelde voor om meteen een nieuwe ketel te kopen.

Als we hem vertelden dat we hier niet zo lang meer gaan wonen en dat mazout een uitstervende brandstof is, stelde hij voor om tijdelijk met elek. vuurtjes te verwarmen. Ik had er mij hier bij neer gelegd en heb 2 petroluemvuurtjes en 4 elek. vuurtjes gekocht om toch ietwat mijn huis te verwarmen. (=€ 500 + verbruik(!)).

Ik heb maand later toch tweede opinie van een andere firma ingeschakeld. Deze technieker had op minder dan 6 min de lucht uit de leidingen gelaten. De brander werkt nu perfect.

Ik heb de factuur van de eerste firma (CV ****) nog niet betaald en ik wil deze ook niet betalen omdat ze eigenlijk 0,0 werk hebben gedaan. Sterker nog, ze hebben mij onnodig de kosten ingejaagd door een heel simpel probleem. Ik ben niet iemand die mijn facturen moedwillig niet betaald, maar voor mij stopt ergens.

Ik wil deze factuur niet betalen, maar zij houden voet bij stuk. Kunnen ze mij iets maken? Kan ik bij een soort ombudsman?

Of braaf betalen ...?
 

Regis07

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
3.635
Waarderingsscore
966
Punten
113
Tijdelijk wordt de tekst aangepast.
Zie Bouwinfo.be, Forum, Algemeen, Forumregels, 2.1. bolletje 10 en 11.
" ... Bij zowel positieve als negatieve commentaren op bouwfirma’s of derden dient de gebruiker zijn/haar volledige naam toe te voegen aan het bericht, alsmede zijn/haar band met deze bouwfirma of derde.
Sipro heeft het recht berichten (al dan niet tijdelijk) te verwijderen wanneer zij meent dat deze strijdig zijn met deze voorwaarden of anderszins de goede werking van het forum of de belangen van Sipro of derden kunnen schaden ..." .
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.037
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Indien je niet akkoord bent met een factuur dan moet je die officieel protesteren binnen de termijn gespecifieerd in de verkoopsvoorwaarden. Meestal is dat 2 tot 4 weken na ontvangst. Zo’n factuurprotest moet per aangetekende brief gebeuren en moet de reden van weigering bevatten. Je moet geen feitenrelaas of bewijsstukken meesturen maar je moet natuurlijk wel zo veel mogelijk bewijzen verzamelen. Een top-element is bvb het werkverslag van de geleverde diensten. 

Heb je niet binnen de redelijke termijn aangetekend gereageerd, dan kan je hier niet meer aan ontsnappen en moet je de factuur betalen, ongeacht wat er gebeurd is. Bij niet-betaling zal de rekening alleen maar verder oplopen tot en met deurwaarder- en gerechtskosten toe.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan