• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

CV zelf leggen

Lid geworden
25 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
Hello Folks,

Mijn budget om CV te leggen is vrij beperkt, dus ging mijn voorkeur eerst nar Selfmatic uit, op hun site heeft men een voorbeeld staan van een volledig centrale verwarmingspakket voor 3.035 € met Gascondensatieketel, dit paket bestaat uit hetvolgende:

• een Bulex gascondensatieketel HR TOP met warmwaterproductie
  • 6 standaard plaatstalen radiatoren
  • 6 aansluitkits met thermostatische kranen
  • 200 m alupex-buizen ø 16 en ø 26 met kollektoren en koppelingen
  • circulatiepomp, digitale kamerthermostaat, en andere toebehoren
  • indienststelling door technieker van Selfmatic
Nu was ik eens gaan horen voor dit pakket, maar wat bleek, het pakket werd zo niet verkocht, maar als men een grondplan binnenbracht van zijn huis, zou men een pakket bereken op de grootte van de woning. Ik denk echter dat dit pakket dan veel duurder zou uitdraaien. Mijn vraag is nu of men zelf een pakket kan samenstellen(natuurlijk ook voor een budgetvriendelijke prijs) en waar men zijn materialen dan het best koopt(omgeving Limburg). Is er trouwens misschien online een Handboek te vinden van hoe men een CV moet aanleggen.

Alvast hartelijk bedankt voor de antwoorden,

STYLUS3530

Lid geworden
4 dec 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
tumpke;1725568 wrote:
Loop eens binnen bij Bastiaens in Bilzen ...

www.bastiaens.be

Ik wil voornoemde firma zeker niet bekritiseren . Maar er bestaan tal van bedrijven met jarenlange ervaring die u kunnen begeleiden, plannen opstellen en goederen leveren. Zelfs het gratis terbeschikking stellen van montage materieel. Even op het net rond snuisteren bezorgt u een hoop van adressen over heel het land. Aan u om uw budget te bepalen. Maar vergeet nooit dat goede en minder goede bedrijven bestaan, en dat duurdere niet altijd de betere hoeft te zijn

Lid geworden
3 feb 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Danadiest;1725578 wrote:
... Aan u om uw budget te bepalen. Maar vergeet nooit dat goede en minder goede bedrijven bestaan, en dat duurdere niet altijd de betere hoeft te zijn

... en dat goedkoop niet altijd beste koop is!

Lid geworden
16 mei 2010
Waarderingsscore
0
Punten
16
STYLUS3530;1725563 wrote:
Hello Folks,

Mijn budget om CV te leggen is vrij beperkt, dus ging mijn voorkeur eerst nar Selfmatic uit, op hun site heeft men een voorbeeld staan van een volledig centrale verwarmingspakket voor 3.035 € met Gascondensatieketel, dit paket bestaat uit hetvolgende:

• een Bulex gascondensatieketel HR TOP met warmwaterproductie
  • 6 standaard plaatstalen radiatoren
  • 6 aansluitkits met thermostatische kranen
  • 200 m alupex-buizen ø 16 en ø 26 met kollektoren en koppelingen
  • circulatiepomp, digitale kamerthermostaat, en andere toebehoren
  • indienststelling door technieker van Selfmatic
Nu was ik eens gaan horen voor dit pakket, maar wat bleek, het pakket werd zo niet verkocht, maar als men een grondplan binnenbracht van zijn huis, zou men een pakket bereken op de grootte van de woning. Ik denk echter dat dit pakket dan veel duurder zou uitdraaien. Mijn vraag is nu of men zelf een pakket kan samenstellen(natuurlijk ook voor een budgetvriendelijke prijs) en waar men zijn materialen dan het best koopt(omgeving Limburg). Is er trouwens misschien online een Handboek te vinden van hoe men een CV moet aanleggen.

Alvast hartelijk bedankt voor de antwoorden,

STYLUS3530

Indien je budget beperkt is kan je inderdaad een aardig bedrag uitsparen bij het bouwen of verbouwen, centrale verwarming/water is ook 1 van de zaken die het minste 'handigheid' vragen om zelf uit te voeren. Zelf de pleisterwerken uitvoeren is bvb veel moeilijker. Wat wel belangrijk is bij sanitair en CV is de dimensionering van radiatoren/leidingen/ketel. Deze worden dan bepaald op basis van het plan van je woning - vandaar de noodzakelijkheid van je plan. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat een deel van de bedrijven die assistentie bieden bij zelfbouw er zelf flink met de pet naar gooien, het resultaat is dan dat je installatie te zwaar wordt bemeten, je zal dus nooit kou hebben maar wel onnodig veel investeren en meer verbruiken, meer onderhoud. Dergelijke bedrijven hebben steeds mensen in huis die niet over voldoende kennis of gegevens beschikken om een correcte berekening te maken, uiteraard ook mensen met deze kennis - is als leek moeilijk in te schatten.

Mijn advies:

Maak zelf een warmteverliesberekening - dit zal je wat tijd kosten maar je vind voldoende info op het net. Vervolgens ga je naar een firma die je assisteert, hun prijzen voor alpex en koppelingen vallen redelijk mee meestal en je kan terugbrengen wat je niet hebt gebruikt.

Lid geworden
8 nov 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben ook zelf onze cv-ketel opgehangen, sanitaire leidingen en vloerverwarming gelegd en alles aangesloten. Dit met Sack. Heb er een goede ervaring mee.

Ze hebben ons plan overlopen.

Wij gaven aan waar we warm & koud water wilden hebben. Zij berekenden de lengte en gaven de nodige leidingen en aansluitstukken mee. En dan is het aan jou.

Idem vloerverwarming.

Wij hadden gezegd dat het in de hal en WC zo warm niet hoeft te zijn.

Zij hebben de hart-op-hart afstand van de lussen aangepast op onze vraag.

Achteraf komen ze de CV-ketel opstarten en afregelen.

Sack en Selfmatic zijn 2 opties.

Je hebt bvb ook Brainbox (www.brainbox.eu) of Stallo (www.stallo.be).

Offerte vragen kan nooit kwaad.

Weet echter dat iedere woning anders is.

De kans is heel groot dat dit standaard pakket niet aansluit bij de warmtebehoefte van jouw woning. Die bedrijven naar jouw plan laten kijken en jouw wensen even bij hen aankaarten, lijkt me dus onoverkomelijk. Het zou zonde zijn om €3000 uit te geven voor een systeem dat achteraf niet goed werkt hé

Lid geworden
25 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
Welke Firma's doen CV begeleiding in Limburg?

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Waarderingsscore
25
Punten
38
HBB uit Beringen

Lid geworden
22 mei 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zelf heb ik met HBB zelfbouw niet de beste ervaringen.

De lessen zijn niet echt tijdverspilling maar zijn ondermaats om verlof te nemen.

Ik nam een pakket met weinig begeleiding en kreeg bijgevolg minimale uitleg.

Een standaard schema dat ik kreeg bevatte technische fouten.

De levering miste enkele stukken ...

Beloofde materiaal in bruikleen was niet top of kreeg ik gewoon niet...

Ik heb veel meer aan mijn lokale sanitair handelaar gehad dan aan HBB.

Op het einde van de rit is mijn ketel helaas tot 2 maal toe verkeerd afgeregeld.

(De fabrikant ATAG heeft finaal een juiste afregeling gemaakt)

En ook ja das dus minstens 3 keer dat je dan verlof moet nemen.

Indien de prijs zou meevallen was dit alles niet zo erg maar dit was helaas niet het geval.

Ik zou u een lokale sanitair handelaar aanraden in plaats van HBB als je wat technische bent onderbouwd.

Lid geworden
13 nov 2012
Waarderingsscore
1
Punten
3
Hier voorlopig zelfde ervaring met hbb... De uitleg van onze begeleider is steeds wel correct en snel antwoord. Maar ge moet wel achter alles vragen en aan denken... De lessen zijn idd niet veel waard, je moet zelf vragen stellen (ze zeggen zelf dat dit de bedoeling is van hun lessen). Maar je denkt weet ook niet altijd onmiddelijk alle vragen eh... De boekjes die je meekrijgt kunt ge evengoed niet meekrijgen er staat toch niks in. Van prijs idd zeker niet de goedkoopste, toch niet in vergelijking met internet prijzen. Hier ook al verschillende dingen verkeerd geleverd, we zullen de rest van het traject met hun nog moeten afwachten maar tevreden ben ik nu toch al niet...

Verstuurd vanaf mijn LT22i met Tapatalk

Lid geworden
27 nov 2013
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik was wel tevreden over HBB, ik heb 3 projecten met hun gedaan. Je hebt er meerdere mogelijkheden, met begeleiding ( dan heb je een persoonlijke projectleider ) , je kan ook voor de goedkopere versie kiezen dan volg je lessen en krijg je wel schemas maar op je werf moet je dan zelf je plan trekken. Is ook normaal want dit pakket kost dan ook minder. Ik nam dit pakket en kocht enkele uren begeleiding. Perfect verlopen.

Ik kan hun aanraden.

Lid geworden
27 nov 2013
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kevann;1936805 wrote:
Hier voorlopig zelfde ervaring met hbb... De uitleg van onze begeleider is steeds wel correct en snel antwoord. Maar ge moet wel achter alles vragen en aan denken... De lessen zijn idd niet veel waard, je moet zelf vragen stellen (ze zeggen zelf dat dit de bedoeling is van hun lessen). Maar je denkt weet ook niet altijd onmiddelijk alle vragen eh... De boekjes die je meekrijgt kunt ge evengoed niet meekrijgen er staat toch niks in. Van prijs idd zeker niet de goedkoopste, toch niet in vergelijking met internet prijzen. Hier ook al verschillende dingen verkeerd geleverd, we zullen de rest van het traject met hun nog moeten afwachten maar tevreden ben ik nu toch al niet...

Verstuurd vanaf mijn LT22i met Tapatalk

Meld je klachten onmiddellijk, bij voorkeur aan Bart ( zaakvoerder ) je zal zien dat hij er iets meedoet. Groeiende bedrijven zitten soms groeipijnen en je moet hen de kans geven om het op te lossen.

deftone82

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2010
Waarderingsscore
0
Punten
36
Hier ook goede ervaring met HBB. Ik denk zelf dat het niet zozeer groeipijnen zijn, als wel 'we zijn te groot aant worden'-pijnen. Er is een tijd veel verloop geweest van personeel. Als je eenmaal weet wie je moet aanspreken (Guy, Rudi en Bart), is het een prima service en zoals Jimmy zegt, klachten bij de baas zelf! Zo kreeg ik een factuur voor een ventilatieschema dat tweemaal foutief werd hertekend. Na een melding heb ik hiervan niets meer gehoord...

Voor de werfbegeleiding heb ik nog geen ervaring. Ook hier zijn er enkelen die beter zijn als de rest, maar hun namen ken ik persoonlijk niet.

Langs de andere kant is het voor ons ver rijden naar Beringen voor de kleine onderdelen. Gelukkig zit er in de buurt een depot van een van hun groothandels.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan