• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2024 in gent aan!

CV leidingen achter dampscherm in tussen isolatie

Lid geworden
9 aug 2022
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo,

Ik heb reeds gezocht op het forum maar vind niet direct een sluitend antwoord op volgende 2 vragen:

Wij hebben de chauffage leidingen op zolder op de muurplaat van het gebinte laten lopen. Hier rond zit dus nog de 24cm isolatie en het dampscherm, waar de leidingen door het dampscherm komen hebben we dit weer afgedicht met kit.
Mag dit of mogen CV leidingen niet achter het dampscherm van het dak liggen?

Voor de isolatie werd een kader op de spanten gemaakt door de aannemer. Hierussen zit onze isolatie en het dampscherm. Ik wil hier nog schaliberd planken op uitlatten voor het plaatsen van de gyproc platen. Is dit oke?

We zouden schaliberd gebruiken ipv pannelatten aangezien we nog redelijk wat over hebben en deze 25mmx100mm zijn en dus genoeg plaats voor het overlappen van de gyproc platen.

Is dit de juiste werkwijze of moeten we het anders aanpakken?

Bedankt alvast!
Pieter

Foto is van tijdens de werken ter illustratie.

Bijlagen

• IMG_20230123_171120.jpg
    IMG_20230123_171120.jpg
    260,2 KB · Weergaven: 21
Niet ideaal, maar als dampscherm goed afgedicht is moet dat kunnen
volgende keer een leidingspouw voorzien tussenndampscherm en afwerkingsplaat

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan