• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

CV ketel op pellets

Lid geworden
26 sep 2020
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi,

Is er iemand die ervaring heeft met een cv ketel op pellets ? Wij hebben momenteel een cv-installatie op Mazout en deze is aan vervanging toe. Gas ligt er bij ons niet en we hebben geen plek voor een propaan tank dus valt de keuze op pellets. Maar ik vind hier precies niet gigantisch veel installateurs van terug. 

Iemand die dit reeds heeft geïnstalleerd ?

grts,

Filip.

Wat is er aan vervanging toe ? Toestel ? Tank ? 

Ik zou eerder richting wp kijken. 

Geen plaats voor propaan

stookolie komt uit de hemel bij jullie?

Als je geen plaats hebt voor een tank, waar ga je dan de pellets stockeren? Een CV op pellets heeft een relatief grote tank met pellets waarin een automatisch aanvoersysteem zit voor de brander.

Nu het nog kan zou ik toch nog kijken voor nieuwe mazoutketel dan, uiteraard modelletje van de nieuwste generatie. Dan ben je weer voor 25j goed en goedkoop.

@ stefan en DIY

Omdat er voor een gastank andere regels tellen ivm met afstand tot ramen, buren enz...

Wanneer de tank nog goed is zou ik inderdaad ook terug voor mazout gaan.  Een Warmtepomp met radiatoren kan eventueel wanneer deze laatste daar op voorzien zijn en dus op lage temperatuur kunnen werken. Anders haal je een zeer slecht rendement. 

Bedoel je echt een cv ketel op pellets of eerder een pelletkachel met hydro aansluitingen?  Een ketel zal zeer duur uitvallen en dan heb je een citern nodig van minsten 1 ton pellets in bulk, minder komen ze niet leveren.  Een kachel vraagt praktisch elke dag onderhoud en dagelijks sleuren met zakken.

Niks boven ne goeie Buderus GB125 mazoutketel...

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan