• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

cv installatie met vloerverwarming

Lid geworden
29 okt 2014
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,



hier een foto van mijn cv installatie waar volgens mijn loodgieter (niet diegene die ze geïnstalleerd heeft) enkele fouten inzitten waarvan één grote. Ik vermeld opzettelijk niet welke omdat ik onafhankelijke bevestiging wil van wat hij beweert. Kan iemand één of meerdere fouten zien in deze opstelling? Dank.
 

Bijlagen

  • IMG_9181.jpg
    IMG_9181.jpg
    30 KB · Weergaven: 5
Lid geworden
22 dec 2006
Berichten
565
Waarderingsscore
1
Punten
0
ik veronderstel dat het over kring vloerverwarming en een kring radiatoren gaat?



- condensafvoer is in koper

- overgangen van koper naar galva?

- maximumaquastaat op de ongemengde kring ipv op de gemengde?



Steven
 
Lid geworden
30 okt 2012
Berichten
99
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mhm

- ik zie een draaiknop staan op de buis van de VVW?

- ik zie geen collector voor de VVW? Kan dat, of zit deze verborgen?

- inderdaad ook koper en overgang naar galva zie ik

- ik zie 3/4 perskoppelingen onder elkaar :)
 
Lid geworden
22 dec 2006
Berichten
565
Waarderingsscore
1
Punten
0
wallieweb;1976008 wrote:
Mhm

- ik zie een draaiknop staan op de buis van de VVW?

- ik zie geen collector voor de VVW? Kan dat, of zit deze verborgen?

- inderdaad ook koper en overgang naar galva zie ik

- ik zie 3/4 perskoppelingen onder elkaar :)



de linkse kring is de kring met de vloerverwarming he normaal gezien, daar staat toch geen draaiknop op? Wel een menger, maar dat is de bedoeling.

Op de rechtse staat een kraan aan de bypass, maar dat lijkt me ook niet abnormaal.



collector zal wel niet op de foto staan.



Gasleiding in koper is trouwens perfect normaal.



Steven
 

Enk

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 mrt 2011
Berichten
9.421
Waarderingsscore
405
Punten
83
gene sifon op condensafvoer?

gasleiding moet geel geschilderd zijn?

uw afdekplaat ontbreekt aan uw stekker?

een bord spaghetti ziet er ordelijker uit?
 
Lid geworden
30 okt 2012
Berichten
99
Waarderingsscore
0
Punten
0
Op de buizen van VVW wordt meestal een temperatuursensor gezet, dus ik ging er van uit dat het blokje bij de draaiknop ook VVW was. Zo als ik het zie lijkt dit zo toch het geval te zijn.

De linkse is inderdaad de VVW, maar mijn dieptezicht is niet goed, of de foto niet al te duidelijk.
 
Lid geworden
30 okt 2012
Berichten
99
Waarderingsscore
0
Punten
0
Elektriciteitskabel zit onder de condensafvoer? :)

Hoe kan je druk op je ketel bijzetten?
 
Lid geworden
22 dec 2006
Berichten
565
Waarderingsscore
1
Punten
0
Vulset voor de cv zit links.



Al bij al zie ik geen mega-grote fouten... is altijd makkelijk en voorspelbaar dat installateurs op elkaar kritiek geven... waarom? Om zichzelf misschien beter te voelen?



Heb ik nooit begrepen.



Steven
 

m1chaelm

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
2.377
Waarderingsscore
257
Punten
83
thesmurf;1975998 wrote:
ik veronderstel dat het over kring vloerverwarming en een kring radiatoren gaat?



- condensafvoer is in koper

- overgangen van koper naar galva?

- maximumaquastaat op de ongemengde kring ipv op de gemengde?



Steven



Die maximaal staat idd op verkeerde kring.

Condensafvoer is gewoon in pvc hoor, het koper dat je bovenaan ziet is van veiligheidsgroep

Overgangen ijzer/koper mag gewoon op cv hoor



vind persoonlijk dat de meeste hier maar wat aan het mierenneuken zijn want echt serieuze fouten zijn er op het eerste zicht niet (buiten de voeler van de vv dan)
 
Lid geworden
22 dec 2006
Berichten
565
Waarderingsscore
1
Punten
0
Voila,



Dat denk ik er ook van. Over die koper - galva koppelingen en die condensafvoer (als het dat al is) kunde nog discussieren vind ik persoonlijk :)



Allee TS, wat is "de grote fout"?



mvg,

Steven
 
Lid geworden
30 okt 2012
Berichten
99
Waarderingsscore
0
Punten
0
m1chaelm;1976029 wrote:
thesmurf;1975998 wrote:
ik veronderstel dat het over kring vloerverwarming en een kring radiatoren gaat?



- condensafvoer is in koper

- overgangen van koper naar galva?

- maximumaquastaat op de ongemengde kring ipv op de gemengde?



Steven



vind persoonlijk dat de meeste hier maar wat aan het mierenneuken zijn want echt serieuze fouten zijn er op het eerste zicht niet (buiten de voeler van de vv dan)



Is geen mierenneuken, is gewoon een opsomming van eventuele kleine issues, misschien dat de andere installateur daarvan zou kunnen hebben gemeld dat dit een grote fout is. :)



Ik wil wel eens weten welke grote fout het is
 
Lid geworden
29 okt 2014
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bedankt allemaal voor jullie feedback,

hier de bevindingen van de loodgieter die ik heb gevraagd de cv-installatie te inspecteren,

kloppen deze volgens jullie?:



Op vraag van de klant inspectie van de cv installatie, er zit een hydrolische fout in het cv systeem : geen evenwichtsfles gemonteerd waardoor 2pompen in serie komen te staan en in de toekomst schade kan optreden.De slibafscheider en de microbellenafscheider staan enkel op het gedeelte vloerverwarming. Deze zouden alles moeten filteren.
 
Lid geworden
22 dec 2006
Berichten
565
Waarderingsscore
1
Punten
0
Klopt inderdaad van die evenwichtsfles in theorie, maar in zo een kleine huishoudelijke installatie wordt dat bijna nooit gedaan. Ik zou me er echt niet ongerust over maken.



En van die vuilafscheider en microbellenontluchter, das ook waar, maar tis ni da die kringen strikt gescheiden zijn he, dat water van de kring vvw komt ook wel eens door de radiatoren.



Vuilafscheider had beter op de kring radiatoren ipv op de kring vvw gestaan.



Maar zijn niet echt fouten, soms wordt dat zelfs niet geplaatst, das nog erger.



Steven
 
Lid geworden
29 okt 2012
Berichten
904
Waarderingsscore
2
Punten
0
Leuk dat de "expert" zelfs "hydraulisch" niet juist kon schrijven... :)
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan