• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Crepi komt los

Lid geworden
22 mei 2010
Berichten
427
Waarderingsscore
2
Punten
16
Mijn begin dit jaar geplaatste crepi vertoont op een plaats naast de deur blazen.



Ik heb deze duur betaald en hoop dat dit onder de garantie valt, in het contract staat 10 jaar garantie op scheuren.



Iemand dit al voorgehad?
 

Bijlagen

  • IMG_1051.jpg
    IMG_1051.jpg
    53,2 KB · Weergaven: 8
Lid geworden
22 mei 2010
Berichten
427
Waarderingsscore
2
Punten
16
Hij gaat het herstellen zegt hij, bij droog en zacht weer min. 10°C, hij laat nog weten wanneer.



Het is een lage dorpln ('t is niet de voordeur maar de zijdeur naar de tuin toe)

De blauwe steen is wat lager aan de zijgevel, maar er zit wel isolatie achter, dat was nodig om gelijk te trekken, omdat de gevel onderaan wat insprong.



De onderste 25 à 30cm zit geen crepi op. Achter dat blauwe steen plintje zit dus zo goed als niks van crepi.



Die 2 blazen zitten in de slag, boven de dorpel. Daar komt de crepie natuurlijk wel tot op de dorpel, de andere kant van de deur is in orde.
 
Lid geworden
22 mei 2010
Berichten
427
Waarderingsscore
2
Punten
16
Daar zal op een of andere manier vocht achter geraakt zijn. Het onderste stukje is in orde, dan een blaas erboven, dan weer een goed stuk en dan nog een blaas.
 
Lid geworden
6 mei 2011
Berichten
390
Waarderingsscore
1
Punten
0
Dus uw spouwmuur is na-geisoleerd met wolvlokken en dan heb je daar crepi en verf opgedaan? Die muur indien deze al verzadigd was met vocht kan toch nooit zo ademen of zijn vocht kwijtraken? Nu ik zou het gerust laten en indien de crepie eraf valt, gewoon terug crepi op doen en schilderen, zal met zijn tijd wel uitdrogen. Het is nu winter dus de ideale periode om alles te laten drogen.
 
Lid geworden
22 mei 2010
Berichten
427
Waarderingsscore
2
Punten
16
Inderdaad, de aannemer is daar allemaal van op de hoogte.

Het moet nu inderdaad zo blijven staan, hij zal het repareren als het goed weer is, heeft bevestigd telefonisch en via mail.
 
Lid geworden
22 mei 2010
Berichten
427
Waarderingsscore
2
Punten
16
Spouw is geïsoleerd september 2013, dan in oktober 2013 nieuwe ramen erin, bezetter voor crepie is in november 3013 begonnen. Mensen die de spouw gevuld hebben wisten dat er nog crepi op kwam, bezetter wist dat de spouw eerst na-geisoleerd werd. Schilderen is onmiddellijk na afwerking crepi gebeurd.
 
Lid geworden
22 mei 2010
Berichten
427
Waarderingsscore
2
Punten
16
Eind november een mailtje gekregen dat het een reparatie van niks was en dat hij het zou doen bij min. 10 à 11°C.

Vandaag contact opgenomen omdat het nu toch wel goede weersomstandigheden zijn en de aannemer deelt mee dat hij failliet is. *shok*

Op zijn site zijn nieuwe telefoonnummers en een nieuw e-mailadres te zien. Faillissement dateert van begin januari en is inderdaad te lezen online op het staatsblad.

Volgens mij herbegint hij binnenkort gewoon weer opnieuw en dus is onze 10 jaar garantie gewoon weg???? De werken zijn 1 jaar geleden afgerond.

Heb naar onze binnenplakker (woont de hoek om) gebeld, die ook af en toe crepi zet. *help*

Hij komt eens kijken morgenavond en hopelijk kan hij het oplossen. Hij vroeg naar merk crepi en korrelgrootte, maar dat weet ik allemaal niet. Hopelijk kan hij het mooi repareren. De crepi is na plaatsing geverfd en ik heb nog verf (Sigma, Ice blue). De rest van het huis is al wat verbleekt van de zon, maar dat zou dan toch het geval geweest zijn, dat trekt dan wel weer bij. Gelukkig dat het maar een klein oppervlak is en in de slag van de deur.

Prettig is dit allerminst, hoe vaak hoor je zo geen verhalen, volgens mij doen ze het erom, hun failliet laten verklaren en gewoon herbeginnen.

Hij verdiende genoeg en zit er warm in, familiebedrijfje met de zoon, ik wed dat die binnenkort gewoon weer bezig zijn.

 
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan