Crepi en zandvoeg probleem?

KevK1989

Nieuw Lid
Lid geworden
30 jun 2017
Waarderingsscore
0
Punten
6
hey,

Zoals jullie misschien op de foto kunnen zien zijn wij een deel aan het uitbreken in ons huis.

Toen we daarstraks een valse wand weg haalde uit hout kwamen we een lange barst tegen in de crepi die er op staat. Ik had ook het gevoel dat het daarachter wat opgezwollen was.

De crepi hebben we er afgehaald om te kijken wat het probleem was maar we zien niet direct iets.

Eerst dacht ik aan vocht maar ik zag niets wat op water wees ...

De voegen zelf in het gesteente is wel puur zand, je kan het met je vinger er zo uithalen. De woning is van 1932 dus ik denk dat dit gewoon zavelcement is in mindere staat?

Ook zie ik geen echte Barts in het gesteente zitten maar toch is het een doorlopende kronkelige lijn.

Wat zou het probleem hiervan zijn/ geweest zijn?

Het is trouwens een gemene tussenmuur met de buren op het gelijkvloers, in het midden van de woning.

Keon

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
14 nov 2015
Waarderingsscore
659
Punten
113
Ik zou toch proberen om de voegen van de muren te restaureren door de oude voegen er voor 2cm diepte uit te halen en weer op te voegen met een kalkmortel. Doe dit per verspringende meter (techniek van het ondermetselen).

Heb je onderaan vochtproblemen in die muur?

KevK1989

Nieuw Lid
Lid geworden
30 jun 2017
Waarderingsscore
0
Punten
6
Keon zei:
Ik zou toch proberen om de voegen van de muren te restaureren door de oude voegen er voor 2cm diepte uit te halen en weer op te voegen met een kalkmortel. Doe dit per verspringende meter (techniek van het ondermetselen).

Heb je onderaan vochtproblemen in die muur?

Nee je ziet geen sporen van vocht

Keon

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
14 nov 2015
Waarderingsscore
659
Punten
113
Als je het glad wil pleisteren, toch maar een kalkpleister gebruiken en geen gips.

KevK1989

Nieuw Lid
Lid geworden
30 jun 2017
Waarderingsscore
0
Punten
6
In principe gaat er gewoon Gyproc tegen geplaatst worden dus moet zeker niet proper afgewerkt worden 

Bovenaan