Crepi beschadigd door aannemer van buurman

• Tags crepi gevel gevelbekleding gevelrenovatie gevelwerken
  • DMW

Lid geworden
    28 jan 2022
    Waarderingsscore
    0
    Punten
    1
    Beste leden,

Onze buurman heeft de voorgevel van zijn woning laten isoleren en laten bepleisteren met crepi.
    De voorgevel van zijn woning grenst vlak aan de onze (rijhuizen).
    Tijdens het aanbrengen van de crepi hebben ze de crepi van onze gevel beschadigd.
    Vermoedelijk is er iets fout gegaan tijdens het aanbrengen van de crepi.
    Nu hebben ze dit wat proberen op te lappen denk ik maar het is duidelijk merkbaar.
    Er is een deel weg geschraapt en de kleur van de buurman zijn crepi staat nu op onze gevel.

Is dit nu uberhaupt deftig te herstellen zodat je dit niet meer ziet? Ik vermoed zelf van niet.
    Wie is in dit geval aansprakelijk?

Alvast bedankt

IMG_2649.JPGIMG_2652.JPG

Crepi kan je nooit onzichtbaar herstellen. Dat is een van de nadelen van dat systeem. Helaas.
    Qua textuur valt het precies nogal mee. Zie dat je er iets van dezelfde kleur verf kan op zetten. En er mee leven... jammer voor jou.
    Ik zou eventueel wel de verzekering inschakelen. Maar verhouding kosten -franchise ga je hier niet veel aan hebben.

Hoe groot is dit? Op de foto's afgaande lijkt dit iets wat je na een maand niet meer ziet.

Hoe groot is dit? Op de foto's afgaande lijkt dit iets wat je na een maand niet meer ziet.
    25 à 30cm. Valt toch wel erg op hoor. Zeker als de zon er op staat.

In principe moet je (al dan niet via uw eigen brandverzekering) de buurman aanspreken. die geeft het door aan zijn aannemer en die geeft het door aan zij aansprakelijkheidsverzekering.
    Omdat de aannemer steeds een eigen risico hoeft te betalen (franchise van 10% met een minimum van xxx €) en hetgeen wat de verzekering zal toestaan niet al te hoog zal zijn, zal de aannemer hier naar alle waarschijnlijkheid moeten opdraaien voor de kosten.
    De experten van de verzekeringen bepalen onderling de schade

Hestelling lijkt me al bij al redelijk mooi gedaan, helaas wel met een andere kleur. Je zal nooit 100% kunnen matchen tenzij je de hele gevel schildert.

Ik zou als eerste de buur vriendelijk aanspreken, zeggen dat je iets hebt opgemerkt en hem laten weten dat ondanks de poging tot herstelling je hier toch niet 100% gelukkig mee bent. Samen een koffie drinken en bespreken wat de mogelijkheden zijn

Ken je de kleurcode van jouw crepi nog? Vraag of je op kosten van de buur een potje verf mag kopen, kost mss +-30€?

Herstelling overschilderen zal zichtbaar blijven maar minder opvallen

*wel ik denk aan bijschilderen in dezelfde kleur als de gevel --> ga je altijd zien maar het is tenminste niet de kleur van de buren
    *Volledige gevel laten schilderen (zal aannemer niet bepaald om staan springen, maar bon vragen is vrij)
    *strook (X cm aan elke kan) schilderen van beide gevels om scheiding te te benadrukken (geen idee van de esthetische impact, maar wie weet er zijn nog rare dingen schoon)
    *Compensatiebedrag afspreken voor impact van de geleden esthetische schade

Maar wie weet, kan de TS zo zijn frustratie kwijt, beseft de buur nu plots meer wat de impact was, stelt die voor voor om eens langs te komen en goed te komen eten, en wie weet winnen beide partijen zo een top burenvriendschap.

Bloembak voor hangen 😁

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan