• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

creazen draaipoort

Lid geworden
7 mrt 2019
Berichten
15
Waarderingsscore
5
Punten
3
Beste,

Heeft iemand ervaring met het automatiseren van de creazen draaipoort? Het probleem waar ik op stuit zijn de smalle palen (12cm) alsook dat het scharnier op de achterkant van de paal zit. Ik heb begrepen dat de lineaire poortopener naast het scharnier moet zitten maar aangezien de paal smal is en ik direct naast de paal een draadgaas heb, is er weinig plaats voor de motor.

Met vriendelijke groeten,
Kenny
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
12 cm moet toch voldoende zijn om een poortopener te plaatsen ?
Wat is het gewicht van een poortvleugel ?
 

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
2.887
Waarderingsscore
1.326
Punten
113
Motorsysteem onder de grond eventueel...
 
Lid geworden
7 mrt 2019
Berichten
15
Waarderingsscore
5
Punten
3
Dankuwel voor jullie reactie. 1 vleugel weegt ongeveer 80 a 90kg. Is wel zeer open dus wind gaat minder invloed spelen. 12cm lijkt me ook breed genoeg maar het probleem lijkt me dat het scharnier in het midden op de paal bevindt en het is hetzelfde vlak als waar de motor op gemonteerd wordt. Een ondergronds systeem heb ik bekeken maar dit moet recht onder het scharnier bevinden en is meestal een bak van 40cm en die plek hebben we helaas niet.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Motor moet niet op scharnier , kan eronder ook.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan