• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Cottage pastorette fermette cottage pastorij manoir...

ST5

Lid geworden
11 okt 2010
Berichten
1.211
Waarderingsscore
1
Punten
0
Hetgeen we bouwen is een mix van wat we mooi vinden, technisch haalbaar en duurzaam is.

Dus geen geplakte muren en plat dak.



Nu kent iedereen ons huis een ander stijl toe. Is er ergens info te vinden over wat nu juist wélke stijl is,

of welke kenmerken typerend zijn?



Hetgeen we hebben is recup stenen, 2+1 vensters, 30cm overstekend puntdak, 2 volledige verdiepingen,

Huis in L-vorm met inpandige garage aan de achterkant, hier en daar een erker, hier en daar wat blauwe steen.



.
 

Saurus

Lid
Lid geworden
14 aug 2007
Berichten
863
Waarderingsscore
0
Punten
16
De exacte naam is wellicht neo pastorette, fake cottage, of would-be-manoir.



Ik heb veel respect voor oorspronkelijke pastorijen, manoirs,...: statige gebouwen die met veel vakmanschap gebouwd zijn op een grote lap grond in het centrum van het dorp. Hier kwam heel veel handwerk aan te pas (steenhouwers, houtsnijders,...) en zo'n bouw werd gezet om de eeuwen te trotseren.



Hetgeen nu gezet wordt onder die benaming is niet meer te vergelijken met dergelijke bouwwerken, en vooral gewiekste marketing.
 

ST5

Lid geworden
11 okt 2010
Berichten
1.211
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik trek me eigelijk niet teveel aan wat ik nu juist aan het zetten ben, en volg ook geen stijlvoorschriften.

Noem het gerust een zéér moderne woning met oud-uitziende bouwmaterialen.



Maar k ben wél benieuwd naar een eenduidige omschrijving van al deze bouwstijlen,

liefst pret-à-porter in een lijstje met ook de verschillen ertussen.



.
 
Lid geworden
26 jun 2007
Berichten
60
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik weet het eigenlijk ook niet zo goed, daarom plak ik op ons huis de naam "landelijke stijl" :)
 

ST5

Lid geworden
11 okt 2010
Berichten
1.211
Waarderingsscore
1
Punten
0
freestyle klinkt beter
 

ST5

Lid geworden
11 okt 2010
Berichten
1.211
Waarderingsscore
1
Punten
0
Op mijn ranch is plaats genoeg om zonnepanelen op de grond te plaatsen,

K moet daarvoor mij dak niet op :)
 
Lid geworden
10 okt 2008
Berichten
8.080
Waarderingsscore
11
Punten
0
sommigen van die huizen kun je gewoon categoriseren onder de stijl: ''lelijk'' . :)
 

ST5

Lid geworden
11 okt 2010
Berichten
1.211
Waarderingsscore
1
Punten
0
Net zoals sommige van die goedkope Legoblokjes met plat dak en geplakte buitenmuren.

aka Modernistisch.
 
Lid geworden
26 mei 2008
Berichten
779
Waarderingsscore
1
Punten
0
Post eens een foto / 3-D tekening? Of een linkje naar je project-topic als dat er is..
 
Lid geworden
21 sep 2009
Berichten
2.749
Waarderingsscore
7
Punten
0
ST5 wrote:
Net zoals sommige van die goedkope Legoblokjes met plat dak en geplakte buitenmuren.

aka Modernistisch.
would-be modernistisch...



Als je toch een kotteke zoekt om je woning in te steken, wat dacht je van neo-nieuwerwets eclectisicme met klassiek karakter en high-tech comfort?



Enne een prêt-à-porter lijstje zul je niet snel vinden (de types uit je titel zijn namelijk helemaal geen eensluitende woonstijlen). Op de site van een SOD zul je wel steevast enkele voorbeelden van de vernoemde pseudo-woonstijlen aantreffen...
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan