Bouwinfo-tip:

Wil je gratis tips en richtprijzen voor je (ver)bouwproject?

Onze BOUWGIDS helpt je met slimme keuzes, praktische tips, checklists én inzicht in prijzen en premies.

Bovendien ontvang je 5% korting op aankopen in onze webshop en maak je maandelijks kans om een brandbeveiligingspakket te winnen!

Vraag hier je BOUWGIDS aan

Correcte opbouw buitenisolatie

Bob. S

Nieuw Lid
Lid geworden
12 jan 2011
Waarderingsscore
0
Punten
6
Hi vakmensen,

Ik ga een volsteense buitenmuur isoleren met PIR, lattenwerk middels afstandschroeven en thermowood panelen horizontaal aangebracht.

Deze video was enorm nuttig:

Echter heb ik vragen bij het regendoek:
- Welk product dien ik te nemen?
- Op de video zie je dat ze eerst het lattenwerk installeren en nadien, onderbroken, een regenscherm aanbrengen. Dit roept bij mij vragen op aangezien ik liever een doorlopend scherm zie. Beter doorlopend toepassen? Wat met boringen door dit scherm voor de afstandschroeven?

Hartelijk dank :) :) :)

Isolatie, doek, pannenlatten verticaal, afwerking? Leverancier hout legt je alles.wel uit.

Hier werd het scherm in horizontale stroken aangebracht, van onder naar boven, zodat er langs boven altijd overlap was op de naden (en eventueel insijpelend water er altijd af loopt). De folie had klevende zijkanten, die werd dan op de onderliggende strook geplakt. Merk was Profixings, lijkt onderdakfolie te zijn.

Bedankt,

Is er uberhaupt een doek nodig als het alu gecacheerde pir platen zijn die onderling verlijmd en dichtgetaped zijn?

Hartelijk dank!

Pir neemt vocht op, niet veel maar het neemt vocht op. Als je een gesloten gevelbekleding hebt dan kan het in principe zonder. Als je open gevelbekleding hebt zie je de isolatie en is uiteraard meer blootgesteld aan de elementen.

Nog een tip: als je gesloten gevelbekleding hebt en je wil een doek plaatsen (bijvoorbeeld isoleren met wol) dan kan je ook opteren om Delta Vitaxx onderdak folie te gebruiken. Kost de helft van de Delta façade.

Bedankt,

Is er uberhaupt een doek nodig als het alu gecacheerde pir platen zijn die onderling verlijmd en dichtgetaped zijn?

Hartelijk dank!
Afhankelijk van je voegen ook

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan