• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Cookies

Fluvius

Actief Lid
Lid geworden
16 nov 2020
Waarderingsscore
63
Punten
28
Normaal mag je toch op elke site cookies weigeren, maar blijkbaar hier niet.Screenshot_20240207_164414_Samsung Internet.jpg

Pinguu

Gewaardeerd lid
Lid geworden
4 jun 2010
Waarderingsscore
266
Punten
63
Je wordt toch de keuze gelaten? Cookies accepteren of een ander bouwforum zoeken... 😝 Eigenlijk is hier de cookiefunctionaliteit net goed geïmplementeerd. Er zijn veel websites die je zogezegd de keuze laten tussen accepteren of weigeren, maar in feite je keuze helemaal niet respecteren.

getmixedup

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
21 jan 2019
Waarderingsscore
1.242
Punten
113
Een forum gebruiken zonder cookies gaat nu eenmaal niet. Je hebt die nodig om de functionaliteiten van het forum te doen werken.

Fluvius

Actief Lid
Lid geworden
16 nov 2020
Waarderingsscore
63
Punten
28
Een forum gebruiken zonder cookies gaat nu eenmaal niet. Je hebt die nodig om de functionaliteiten van het forum te doen werken.
Google start met het blokkeren van cookies

Wat gaat er dan gebeuren.

albarius

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
6 mrt 2008
Waarderingsscore
1.297
Punten
113
Ben hier ook al tegen aan gelopen. Er zijn de functionele cookies die nodig zijn om de boel te laten draaien. Die kan je niet weigeren, anders werkt t niet. En Google zal die ook niet tegenhouden, anders kunnen ze geen enkele site meer aanbieden via hun zoekmachine. Of hun eigen google analytics afsluiten. Kunnen ze hun boîte sluiten. Maar.. er zijn ook de analytische cookies. En die moet je normaal kunnen weigeren. Waarom zou ik verplicht moeten toestaan dat mijn bezoekgedrag geanalyseerd zou worden? Die analytische cookies zijn niet-essentiële cookies.
En die kan ik hier niet weigeren. Wat normaal wel zou moeten kunnen.
Of kan die toepassing van de analytische cookies geanonimiseerd worden?

Langs de andere kant begrijp ik ook dat een site als bouwinfo niet anders kan dan de boel analyseren als je (bouw)publiciteit verkoopt. Je moet meten wat je bezoekers belangrijk vinden van je reclameaanbieders. Anders stopt het businessmodel. En dus ook het forum natuurlijk, want dat wordt daar mee betaald. Anders moeten we terug naar een simpel phpbb forumpje. Daar zit niemand op te wachten. Ik toch niet in elk geval.

Op het einde van de dag lig ik er zelf niet van wakker. Uiteindelijk als het puntje bij het paaltje komt, kom ik zelf ook voor branding en heb ik hier in de loop der jaren al bij verschillende forumleden werken kunnen gaan uitvoeren. Ik ga er ook van uit dat de cookiepolicy van bouwinfo vooraf waterdicht is uitgebouwd. @c00kie (what's in a name) zie ik niet direct daar risico's mee nemen voor z'n troetelkindje dat hij destijds overnam van John Schrijvers.

jm188

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
25 jul 2017
Waarderingsscore
629
Punten
113
Hier een iets meer technische uitleg dan van de kenners van HLN.

Het gaat om third party tracking cookies. Maw cookies die dienen om meer gerichte advertenties te tonen.

Cookies zijn een essentieel onderdeel van de werking van bijna elke website. Of heb je liever dat je na inloggen op dit forum na het bezoeken van een paar pagina’s alweer mag inloggen?

Veel websites die de keuze aanbieden zullen ( al dan niet oprecht) alleen tracking cookies uitschakelen.

Wil je toch alle functies van een website gebruiken en geen cookies bijhouden ? —> gebruik incognito modus van Chrome

getmixedup

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
21 jan 2019
Waarderingsscore
1.242
Punten
113

Wat gaat er dan gebeuren.
Misschien werkt HLN dan eindelijk niet meer 😂

Zoals @jm188 schrijft:
Het gaat om third party tracking cookies. Maw cookies die dienen om meer gerichte advertenties te tonen.

Cookies zijn een essentieel onderdeel van de werking van bijna elke website

lening

Actief Lid
Lid geworden
17 jul 2018
Waarderingsscore
71
Punten
28
Samsung internet browser geeft zelfs dit aan. Screenshot_20240207_213056_Samsung Internet.jpg

BnB2

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2023
Waarderingsscore
659
Punten
113
oei de c00kie wilt weten wanneer ik naar het WC ga.

Nu alle gekheid op een stokje ik volg TS.

We zijn allen veel te gemakkelijk met onze privacy!

jm188

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
25 jul 2017
Waarderingsscore
629
Punten
113
oei de c00kie wilt weten wanneer ik naar het WC ga.

Nu alle gekheid op een stokje ik volg TS.

We zijn allen veel te gemakkelijk met onze privacy!
de rest van de replies gelezen? cookies <> third part tracking cookies

gvo

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 okt 2014
Waarderingsscore
636
Punten
93
Hoe kun je nu op bouwforum willen en toch @c00kie weigeren ??

(Sorry mannen, leg die bal dan niet voor open doel, hè)

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
2.570
Punten
113
Ik zal het nog eens opnieuw laten bekijken, maar er zijn wel degelijk een aantal zaken die we nodig hebben :) maar dat zijn dan de "essentiële cookies". Een aantal andere zaken misschien niet... Sowieso wordt de analytische data geanonimiseerd (fuck da is een moeilijk woord), maar dan is natuurlijk het probleem dat je nog wel cookies nodig hebt en dat je die niet mag/kan weigeren.

Sowieso moet het enerzijds waterdicht zijn, anderzijds moet het wel werkbaar & bruikbaar blijven ook.

But as said, ik laat het nakijken ;)

marc.vv

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 sep 2008
Waarderingsscore
1.224
Punten
113
Het valt me op dat sinds recent veel websites standaard de mogelijkheid geven om 'alles te weigeren' ivm cookies.
Daarmee veronderstel ik dat dat komt door één of andere regelgeving ?

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Waarderingsscore
2.408
Punten
113
Het valt me op dat sinds recent veel websites standaard de mogelijkheid geven om 'alles te weigeren' ivm cookies.
Daarmee veronderstel ik dat dat komt door één of andere regelgeving ?
Klopt, Google volgt nu sinds 1 febr een Europesche regel dat je de cookies nu eerst moet accepteren, voor je verder kan.
De cookies blijven natuurlijk hetzelfde als voor die tijd :cool:

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
2.570
Punten
113
@Fluvius : je "foutmelding" komt vanop een mobiel toestel. Is het chrome dat je daarop gebruikt? Of welke browser gebruik je?

Als er andere leden dezelfde boodschap krijgen => je mag hier altijd browser & toestel posten, dat maakt het iets makkelijker om uit te zoeken waar het probleem zit.

De cookies worden bij ons vooral gebruikt voor functionaliteit, maar google duwt zelf een deel cookies op de site :), en ik vrees dat het die cookies zien die "verplicht" zijn. Ik moet ook niet onder stoelen of banken steken dat we analytics cookies hebben (wederom google) en metriwebcookies ... Om cimcijfers te hebben... En dan zal xenforo er ook nog wel wat opduwen, maar dat zouden toch lokale cookies moeten zijn.

Vitruvio

Actief Lid
Lid geworden
9 jan 2023
Waarderingsscore
63
Punten
28

Dat is maar de halve waarheid, waar Google mee start is het blokkeren van tracking cookies, zogezegd voor jouw privacy. Tegelijkertijd starten ze met een ander framework voor tracking zodat ze jou alsnog data kunnen ontfutselen en reclame kunnen serveren, en waar traditionele adblockers etc. nog niet mee overweg kunnen.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan