• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

condensatiewater

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
heb zelf een nieuwe condensatieketel geplaatst,heb hem opgestart dinsdag omdat ik zonder mazout zat

dinsdag komt vaillant om hem op te starten,dus zal hij nu wel niet optimaal branden vermoed ik

maar nu mijn vraag,als hij aan het branden is,moet ik goed kijken of de schouw wel rookt

zie ik bij mijn buren komt daar gewoon een walm van witte rook uit

controleer ik mijn condens afvoer,wan ik hoorde de druppels in de sifon vallen

heb ik nu de afvoer in een emmer hangen zie ik dat hij gewoon continu drupt en tussen in zeerdikwijls zelfs,het druppen plots bijna een straaltje water loopt

betekend dat ik bijna geen rook zie,dat hij goed condenseert

water staat op aanvoer 50graden retour nog niet gemeten

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
6
Punten
0
Condens is bij een condensatieketel inderdaad een teken dat de ketel doet wat hij hoort te doen.

m1chaelm

Gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Waarderingsscore
234
Punten
63
Zoveel stellen die techniekers niet af om hem beter te laten branden ze :).

Condenswater is normaal, veel of weinig rook maakt niet uit, heeft ook veel te maken met de afstand van de rookgasafvoer

w.g.b.

Gewaardeerd lid
Lid geworden
28 okt 2008
Waarderingsscore
121
Punten
63
En wat te denken van de temperatuur-en de relatieve luchtvochtigheid buiten op het moment dat je naar je schoorsteen staat te turen. (wink)

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
schouwen steeken even ver uit de muur, zelfde kant van huis en ik kijk op het zelfde moment

dus daar zit het verschil niet

juist nogeens gaan kijken

ik weet niet hoeveel condenswater een ketel maakt,maar heeel regelmatig gutst het er gewoon uit dan weer drup drup drup constant

ik zie ook dat hij op het laagste modulatie werk,staat constant op het kleinste blokje maar hij brand zeerlang aan één stuk,maar dat is alleen maar goed voor de ketel weet ik

Lid geworden
20 mei 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Meten is weten , gissen is missen .Enkel met geijkte meetapperatuur kan je en ketel correct afstellen en controleren f hij correct werkt .

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Meten is weten , gissen is missen .Enkel met geijkte meetapperatuur kan je en ketel correct afstellen en controleren f hij correct werkt .

dat gaat dus dinsdag gebeuren

ga hem ook naar de geiser laten kijken,is toch abnormaal dat ik 8liter water moet laten lopen om dan pas heet water te hebben

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Verbrandingsattest is GEEN keuringsrapport !!

keurings atest bedoeld u de gas keuring,is deze week gebeurd,

en veel rook bij de buren weet ik nu ook

,water op hogere temperatuur gezet en heb nu ook meer rook,ketel moet harder werken natuurlijk

Lid geworden
20 mei 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
marcelvm;1914702 wrote:
Verbrandingsattest is GEEN keuringsrapport !!

keurings atest bedoeld u de gas keuring,is deze week gebeurd,

en veel rook bij de buren weet ik nu ook

,water op hogere temperatuur gezet en heb nu ook meer rook,ketel moet harder werken natuurlijk

Keuringsrapport = keuingsrapport = opstartrapport

Dit heeft niet met gas-keuring te maken .

Dit kan enkel worden uitgeschreven door erkende technieker G1-G2

Dit gaat over verluchting stooklokaal en de veiligheden installatie ...

http://www.lne.be/campagnes/stook-zuinig/stook-zuinig/de-nieuwe-onderhoudsregels/nieuw-stooktoestel

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik heb vaillant gebeld en men heeft mij uitdrukkelijk gevraagd of het was om de ketel op te starten,denk ik dat het wel een technieker met een cerga atest zal zijn

Lid geworden
20 mei 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
marcelvm;1915241 wrote:
ik heb vaillant gebeld en men heeft mij uitdrukkelijk gevraagd of het was om de ketel op te starten,denk ik dat het wel een technieker met een cerga atest zal zijn

Ketel-opstart is NIET intallatie-opstart !

Alles buiten de ketel heeft Vaillant niets mee te maken ...

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
een g1 of g2 instalateur heb ik niet nodig,instalatie is gekeurd door een erkend bedrijf zoals vincotte dat is verplicht als doe het zelver ,was wel een anderbedrijf

anders had men de gas niet opengezet natuurlijk,

Lid geworden
20 mei 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
marcelvm;1915330 wrote:
een g1 of g2 instalateur heb ik niet nodig,instalatie is gekeurd door een erkend bedrijf zoals vincotte dat is verplicht als doe het zelver ,was wel een anderbedrijf

anders had men de gas niet opengezet natuurlijk,

Dat is voor uw controle gasleding ( en het openzetten van uwe gasmeter ) en niet voor de keuring van de CV-installatie .

Ge snapt het nog steeds niet denk ik ... is nochtans allemaal terug te vinden op lne.be

3ss

Lid geworden
8 mrt 2010
Waarderingsscore
1
Punten
0
marcelvm;1914526 wrote:
is toch abnormaal dat ik 8liter water moet laten lopen om dan pas heet water te hebben

Dat hangt er vanaf, eh. Hoe lang en dik is de leiding tussen boiler/ketel en het aftakpunt?

@Tumpke: aangezien het gas al openstaat, zal de installatie wel gekeurd zijn, veronderstel ik. Tenzij TS zelf de zegeling heeft verbroken?

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
vaillant zal wel iemand sturen denk ik met de nodige atesten,want waarom vragen zij anders uitdrukkelijk of het voor de opstart is

ik heb mijn ketel nu al opgestart omdat ik zonder mazout zat,

ps nu nog over de leiding er is een stuk van 5m busje van 10mm

en een stuk van 3m buis 16mm

hoeveel water zit daar in denk zelfs geen 2 liter

maar ik ben toch nogmaareens gaan meten,meten is weten he

ik had nu 6.5liter water toen het echt warm begon te worden,weet niet hoe lang hij niet gebruikt was,

maar ik heb ook de tijd gemeten en dit was op één minuut ,nu denk ik dat het debiet niet groot genoeg is en de ketel niet hard genoeg brand,brander gaat direct aan als ik het water open draai

dit zijn de gegevens
turboMAG 14-224 kW – debiet van 14 l/min bij een temperatuursverhoging van 25°C

bij een temperatuurverhoging 50 c

2.2-8.0

dit is echt geen comfort natuurlijk

Lid geworden
22 dec 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Turbomag? Dat is volgens mij wel geen condensatieketel maar een geiser...

Krijgt hij wel voldoende gas? Geen vuil in de filter op de gasleiding?

Mvg,

Steven

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
heb het mischien wat verwarrend gemaakt,,

maar ik schreef ook over een geiser,lees ik op forums denk ik dikwijls blijf bij het onderwerp

en heb het nu zelf niet gedaan,kan men er over kijken heb er begrip voor mijn schuld

maar schrijven is niet mijn beste kant

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
6
Punten
0
marcelvm;1915494 wrote:
heb het mischien wat verwarrend gemaakt,,

maar ik schreef ook over een geiser,lees ik op forums denk ik dikwijls blijf bij het onderwerp

en heb het nu zelf niet gedaan,kan men er over kijken heb er begrip voor mijn schuld

maar schrijven is niet mijn beste kant
Uw teksten zijn inderdaad soms zeer moeilijk te begrijpen, en daardoor zullen veel mensen gewoon niet reageren. Echter, wil je voldoende en degelijke antwoorden, zal je ook je vragen degelijk moeten formuleren. Begin al eens met wat leestekens te gebruiken. En lees alles eerst zelf eens na alvorens te posten.

Lid geworden
20 mei 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
3ss;1915418 wrote:
marcelvm;1914526 wrote:
is toch abnormaal dat ik 8liter water moet laten lopen om dan pas heet water te hebben

Dat hangt er vanaf, eh. Hoe lang en dik is de leiding tussen boiler/ketel en het aftakpunt?

@Tumpke: aangezien het gas al openstaat, zal de installatie wel gekeurd zijn, veronderstel ik. Tenzij TS zelf de zegeling heeft verbroken?

Nogmaals , gaskeuring is GEEN 1ste opstartkeurig ( keuingsattest EN verbrandigsattest )

Gaskeurig gaat enkel over gasleiding

Keurigsattest ingebruikname gaat over de gehele CV-installatie met verbrandingsattest ketel

Nogmaals , alle info op www.lne.be

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan