• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Condensatieketel Vaillant (zelf installeren)

  • ja

    Stemmen: 6 66,7%
  • nee

    Stemmen: 3 33,3%

  • Totaal aantal stemmers
    9

Condensatieketel Vaillant (zelf installeren)

Lid geworden
4 feb 2007
Berichten
23
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo,



Wij hebben bij onze renovatie net het leggen van de cv buizen en het water afgerond. Nu zijn we op zoek naar een condensatieketel en willen die eventueel zelf installeren.



Onze ketel komt in de garage (gelijkvloers) en onze badkamer ligt op het 2de verdiep (maar recht boven de ketel).



Momenteel denken we aan een Vaillant ecoTEC plus VCW 296. Die levert 16,7 l/min bij een temperatuurs verhoging van 25°. We hebben een bad met douche in het bad en een vaatwas op koud water. Is dit volgens jullie voldoende?



Ook willen we de ketel zelf installeren. Is dit aan te raden voor garantie en heeft daar iemand enige ervaring mee? Wat is daar nog aan te regelen buiten het aansluiten?



Groeten,

Gill
 
Lid geworden
30 sep 2006
Berichten
615
Waarderingsscore
1
Punten
0
Gill ik zou eerst eens luisteren wat prijskaartje is van laten instaleren .

Wie weet voor wat kost kan je beter zelfs laten doen .
 
Lid geworden
12 sep 2007
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
0
ben zelf bezig met het plaatsen van condensatieketel

goed de handleiding doorlezen

bij mij hangt ie al aan de muur op zolder

volgende week plaats ik de afvoer door het dak

de week erop plaats ik de dakdoorvoer

misschien laat ik wel iemand komen voor de indienst stelling,maar het lijkt me allemaal niet zo moeilijk
 
Lid geworden
8 jul 2006
Berichten
64
Waarderingsscore
0
Punten
0
beter laten doen is goedkoper 6% btw en verschillende premies en er hebt garanties als er iets misloopt
 
Lid geworden
2 jul 2006
Berichten
49
Waarderingsscore
0
Punten
0
Gill wrote:
Momenteel denken we aan een Vaillant ecoTEC plus VCW 296. Die levert 16,7 l/min bij een temperatuurs verhoging van 25°. We hebben een bad met douche in het bad en een vaatwas op koud water. Is dit volgens jullie voldoende?



Wow 16,7 l/min aan + 25° C.

Dat wil dus zeggen dat je in de winter wanneer het water binnenkomt aan 5 °C, je aan de uitgang van je toestel 30 ° C krijgt.

En dan heb je nog eens de afkoeling tot aan uw bad.

Dat gaat gezellig worden.
 
Lid geworden
12 sep 2007
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
0
heb de ketel gekocht voor 1000 euro,dus heb al heel wat uitgespaard

voor die premie laat ik het niet door een ervaren installateur doen

je moet alles op faktuur hebben als bewijs,dus waar haal je het profijt?

als die hier een dag bezig zijn betaal ik me blauw

heb mijn oude cv ook zelf gelegd,25 jaar later is alles nog perfect in orde
 
Lid geworden
15 feb 2012
Berichten
22
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij een delta 40 is dat 9,5 liter/min. Dus valt wel mee, de vcw346 heeft 10,8 l/min, dat verschil is niet zo groot. Voor je vaatwas is dat irrelevant he.

Ik heb de vcw346 laten installeren, dat kostte 2500 EUR (waarvan 100 EUR verplaatsingskost) door een Antwerpse installateur.

Hier in West-Vlaanderen zijn ze wel heel duur, ze vroegen allemaal 3300 EUR of meer voor dezelfde installatie. Heb verschillende offertes gevraagd.

Dat was inclusief boren van luchtafvoer. Indien je dat zelf zou doen, bespaar je nog enkele honderden euros.

Met een verbeteringspremie van 250 EUR was het niet echt de moeite om het zelf te doen.

De ketel zelf apart kopen kost al 1400 EUR, dan nog afvoer erbij is nog min 100 EUR, dan nog 150EUR aan buizen en koppelingen en expansievat. Als je weet hoe je het moet doen, is het op zich niet zo moeilijk. Wat buizen verbinden en buigen.

Ik dacht dat je garantie enkel gold als het door een erkende installateur is gedaan (stempel op garantieblaadje).
 

archiklusser

Gewaardeerd lid
Lid geworden
20 sep 2007
Berichten
7.958
Waarderingsscore
125
Punten
63
Zelf installeren en dan de installateur de boel laten opstarten.
 

pp1

Lid
Lid geworden
8 dec 2010
Berichten
145
Waarderingsscore
0
Punten
16
Het zou een heel domme installateur zijn die het werk van een doe het zelfver keurt. Hij is zelf daarvoor niet bevoegd om vreemd werk te keuren En ten tweede hij wordt verantwoordelijk voor het werk dat hij niet heeft uitgevoerd? Dit moet worden normaal gedaan door een keurorganisme.

De overheid maakt wetten maar of de mensen zich eraan houden is een andere vraag.

Zoals aangehaalt je bent niet bevoegd om een ketel op te starten .Hoe eenvoudig dit ook is. dit doet niet ter kwestie.
 

Dws

Lid geworden
2 nov 2012
Berichten
116
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zelf plaatsen en opstart laten doen door erkend installateur of eventueel door technieker van Vaillant zelf.
 
Lid geworden
20 mei 2008
Berichten
1.560
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dit is wat de wetgeving zegt ...

http://www.lne.be/themas/erkenningen/bestand/lijst-verplichtingen-gebruiker-eigenaar-centraal-stooktoestel.pdf





http://www.lne.be/campagnes/centrale-verwarming/onderhoudsregels/nieuw-stooktoestel



Opstart dient altijd te gebeuren door erkende technieker .

Vaillant zal in dit geval enkel een verbrandingsattest uitschrijven want zij gaan enkel over de ketel en niet over de gehele instalatie .

Een wettelijk verplicht keurings-attest beschrijft de gehele installatie ...
 

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
9.316
Waarderingsscore
7
Punten
38
je koopt je ketel via een DHZ-firma.



je plaatst ALLES zelf. Je laat de gasleiding keuren voor 100€ door keuringsinstantie (hier OCB).

Je laat een technieker van DHZ-firma komen, hij zet ketel op en maakt papieren in orde : 2e keer 100€. Met een goedkeurend oog zegt ie dat alles prima is aangesloten.



Zo heb ik het gedaan en ben zeker flinke duit bespaard.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan