• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Condensatieketel Buderus Logamax Plus GB072-24K

Lid geworden
19 jan 2022
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo, heeft iemand nog problemen met deze ketel? Ik woon hier nog geen 4 jaar en 2 dure stukken uit deze ketel waren al stuk. Onder andere de condensatiepomp en nu de driewegkraan. Deze stukken zouden normaal toch een heel eind moeten meegaan, maar niet dus. Tot nu toe kon ik door voet bij stuk te houden de vervanging laten doen zonder te moeten betalen (was net buiten de garantieperiode) omdat ik bij enkele mensen navraag had gedaan of dit wel normaal was. Nee, dit is niet normaal.
Als er iemand dit probleem nog voor heeft, mag ik uw advies of commentaar lezen? Waarvoor dank!
Kan er iemand via het serienummer het jaar vinden waarin deze ketel werd geproduceerd?
8290-817-073143-7736900538
 

tumkie

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2007
Berichten
751
Waarderingsscore
458
Punten
63
Condensatiepomp heeft niets met de ketel te maken , is een extern onderdeel
Ketel is van 2018

dat zijn goede toestellen , oorzaak van de defecten kan ookvanuit de installatie komen zoals bv vervuiling
 
Lid geworden
19 jan 2022
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Condensatiepomp heeft niets met de ketel te maken , is een extern onderdeel
Ketel is van 2018

dat zijn goede toestellen , oorzaak van de defecten kan ookvanuit de installatie komen zoals bv vervuiling
sorry maar bij deze ketel is de compensatie wel degelijk geïntegreerd en vervuiling kan niet want hij werd jaarlijks nagezien door de installateur en Engie sinds vorig jaar... indien de pomp geen deel uitmaakt van de ketel heeft de installateur me nog meer wijsgemaakt dan anders... ik kan moeilijk zeggen dat dit een goed toestel is. Zelfs de technieker die gisteren kwam, zei dat het niet normaal is dat deze stukken zo vlug kapot gaan want deze hebben een lange levensduur. Ik probeer nu uit te zoeken van welk bouwjaar dit toestel is...
toch bedankt voor je reactie... mvg
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Tumkie heeft jou het antwoord al gegeven. Ketel is dus nieuw geplaatst als jij er kwam wonen.
Het is niet omdat je pech kan hebben, dat het daarom over het algemeen geen goede toestellen zijn.
Hoeveel keer is die condensatiepomp stuk gegaan ? Ende 3-weg klep?
Condensatiepop is gewoon een pompje om het condenswater weg te pompen en is dus geen deel van de ketel zelf.
3wegklep regelt de wissel tussen CV en sww.
Benje ook zeker dat deze stuk waren ? Pompje kan vertropt raken. 3weg-klep vervuild.
Het is niet omdat er onderhoud gebeurd , dat ze de 3-wegkleop openhalen
 
Laatst bewerkt:
Lid geworden
19 jan 2022
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Tumkie heeft jou het antwoord al gegeven. Ketel is dus nieuw geplaatst als jij er kwam wonen.
Het is niet omdat je pech kan hebben, dat het daarom over het algemeen geen goede toestellen zijn.
Hoeveel keer is die condensatiepomp stuk gegaan ? Ende 3-weg klep?
Condensatiepop is gewoon een pompje om het condenswater weg te pompen en is dus geen deel van de ketel zelf.
3wegklep regelt de wissel tussen CV en sww.
Benje ook zeker dat deze stuk waren ? Pompje kan vertropt raken. 3weg-klep vervuild.
Het is niet omda
Dank voor je reactie... ik ben een leek. Men zei me dat men de condensatiepomp moest vervangen, idem driewegklep... ik weet totaal niet of dit juist is of niet... wat ik wel weet is dat deze pech me veel geld kan kosten als dit zo verder gaat... Wel eigenaardig dat de installateur niet meer met Buderus werkt... ze zijn overgeschakeld op Vaillant... Bij aankoop van dit nieuw te bouwen huis had ik volle vertrouwen in de aannemer... de firma die de installatie deed van zowel CV als sanitair maakte de ene na de andere blunder... sinds ik hier woon, kwamen ze als meer dan 10 keer langs voor allerlei problemen... ik hou mijn hart vast wat de toekomst brengt... ik heb nog alle mails en daar spreekt men dus inderdaad over de condensatiepomp... vraag me af of ze de warmtepomp niet bedoelen...
zucht...
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Je hebt die woning SOD gekocht ?
Je kan natuurlijk merken dat je echt een leek bent, sommigen maken daar misbruik van. Want een warmtepomp heb je niet, het is een gas-ketel.
Waarom sommigen met bepaalde merken werken heeft soms meer te maken met de marges die ze erop kunnen krijgen dan met de kwaliteit.
En de laatste tijd is er amper een ketel te verkrijgen door het tekort aan chips
 
Lid geworden
19 jan 2022
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Je hebt die woning SOD gekocht ?
Je kan natuurlijk merken dat je echt een leek bent, sommigen maken daar misbruik van. Want een warmtepomp heb je niet, het is een gas-ketel.
Waarom sommigen met bepaalde merken werken heeft soms meer te maken met de marges die ze erop kunnen krijgen dan met de kwaliteit.
En de laatste tijd is er amper een ketel te verkrijgen door het tekort aan chips
Jammer genoeg vrees ik dus dat men van mijn onwetendheid gebruik maakt... ik zoek verder... dank je wel voor je reactie!
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Wat ben je dan aan het zoeken ?
 

tumkie

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2007
Berichten
751
Waarderingsscore
458
Punten
63
Als je zegt dat je het onderhoud laat doen door Engie dan stopt het al voor mij … laat TD Buderus zelf eens langskomen want die van Engie moet ge echt niet over de vloer krijgen
 

Rikelectriek

Nieuw Lid
Lid geworden
18 nov 2014
Berichten
79
Waarderingsscore
13
Punten
8
Tumkie heeft jou het antwoord al gegeven. Ketel is dus nieuw geplaatst als jij er kwam wonen.
Het is niet omdat je pech kan hebben, dat het daarom over het algemeen geen goede toestellen zijn.
Hoeveel keer is die condensatiepomp stuk gegaan ? Ende 3-weg klep?
Condensatiepop is gewoon een pompje om het condenswater weg te pompen en is dus geen deel van de ketel zelf.
3wegklep regelt de wissel tussen CV en sww.
Benje ook zeker dat deze stuk waren ? Pompje kan vertropt raken. 3weg-klep vervuild.
Het is niet omda
Dank voor je reactie... ik ben een leek. Men zei me dat men de condensatiepomp moest vervangen, idem driewegklep... ik weet totaal niet of dit juist is of niet... wat ik wel weet is dat deze pech me veel geld kan kosten als dit zo verder gaat... Wel eigenaardig dat de installateur niet meer met Buderus werkt... ze zijn overgeschakeld op Vaillant... Bij aankoop van dit nieuw te bouwen huis had ik volle vertrouwen in de aannemer... de firma die de installatie deed van zowel CV als sanitair maakte de ene na de andere blunder... sinds ik hier woon, kwamen ze als meer dan 10 keer langs voor allerlei problemen... ik hou mijn hart vast wat de toekomst brengt... ik heb nog alle mails en daar spreekt men dus inderdaad over de condensatiepomp... vraag me af of ze de warmtepomp niet bedoelen...
zucht...
Een condenspomp kost +/- 110 € en een driewegklep nog minder.
Ik zou iemand anders het onderhoud laten doen.
 

tumkie

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2007
Berichten
751
Waarderingsscore
458
Punten
63
FD=817 … toestel is van januari 2018 uit de fabriek gekomen

en ik zou liever een Buderus in mijn woning hebben hangen dan een Vaillant hoor .
100% zeker dat het vorig onderhoud niet correct uitgevoerd werd … hoelang hebben ze er over gedaan ? Normaal duurt dit inclusief administratie ongeveer 1.5uur
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan