Condens tussen dakplaten veranda

Lid geworden
10 mei 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi allemaal,

ik heb een vraagje, heb gezocht dat ik een gelijkaardig probleem terugvond bij de reeds eerder gestelde vragen maar ik vond niets terug vandaar deze nieuwe topic.

Wij hebben een nieuwe veranda laten plaatsen (nu al 2 jaar geleden) en wat blijkt nu: telkens als het regent, zit er condens/vocht tussen onze platen. Wanneer het zonnetje schijnt, dan gaat het weer weg, regent het een beetje, is het er terug. Degene die de veranda heeft gezet, verwijst ons door naar de fabrikant van de platen. Zij hebben een expert langsgestuurd en deze meldt ons dat wij 'pech' hebben. Door het feit dat wij onze veranda aan de noorderkant hebben en dat er opnieuw gepleisterd is, zou er veel vocht zijn vrijgekomen tussen de platen en dit geraakt nooit meer weg, dixit expert. Dat is dus dikke pech hebben :-(

Het ligt volgens hem niet aan de platen. Er is geen oplossing voor. Zo simpel is dat. Indien we nieuwe platen wensen, zullen wij de kosten moeten dragen.

Nu heb ik al een aantal keer gevraagd aan mensen met een veranda of zij dit probleem herkennen en ik krijg steeds een negatief antwoord. Ik weet het dus niet meer en had graag enige reacties gehad wat ik nu het beste kan doen.

Hopelijk is mijn mail volledig genoeg om zich een idee van de situatie te kunnen vormen.

M

marnix van glassmetal

Guest
Normaal gezien moet de kopse zijde van deze platen "open" zijn.

Veelal wordt de fout gemaakt om deze kanten gewoon te dichten met een plakband .

nochtans bestaat er van iedere fabrikant een u profiel met gleufjes of openingen zodat de lucht die in de kanalen van de platen komt kan ventileren in plaats van condenseren

Lid geworden
10 mei 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
@marnix,

jij kent blijkbaar wel iets meer van verandazaken: ze hebben mij inderdaad gezegd dat de kant aan het huis afgedekt is en onderaan de goot kan ventileren.

Maar die expert meldt dat alles perfect geplaatst is. Wat kan ik hier als leek op inbrengen?

Nog even ter info: de veranda zelf bestaat uit reynaers aluminium. Het merk van de platen ken ik spijtig genoeg niet. Kan je me anders eens zeggen hoe dit u profielen heten?

Bovenaan