• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Concurrentie Trikker

bgcw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
22 mei 2011
Berichten
3.080
Waarderingsscore
739
Punten
113
maakt het eendraads zelf.... is eigenlijk andersom van trikker.
benieuwd.
 

getmixedup

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
21 jan 2019
Berichten
1.678
Waarderingsscore
1.181
Punten
113
Het andersom werken, vind ik wel logischer dan trikker. De vraag is of bedrijven, zelfstandigen en scholen gaan overstappen. Die hebben nu al een levenslange licentie. Dus waarom betalen om iets opnieuw te moeten leren doen?

Voor DHZ lijkt me dit ideaal. €30 om je eigen installatie te tekenen. Top!

Maar man! Hoe lelijk is dat programma. Precies 20 jaar geleden ontworpen ?
 

Stefaan Van Slycken

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2017
Berichten
3.650
Waarderingsscore
1.752
Punten
113
Tegenwoordig kan je in Trikker zeer makkelijk losse symbolen op een plan tekenen en ze daarna toevoegen aan het eendraadsschema.
Maar de instaplicensies van dit programma lijken me wel het gat te vullen voor de eenmalige gebruiker.
 

JeyJey

Actief Lid
Lid geworden
1 feb 2017
Berichten
126
Waarderingsscore
86
Punten
28
Het meest logische voor mij is toch eerst eendraadschema en dan gewoon symbooltjes plaatsen op het situatieschema.
Mee met hun tijd zijn ze niet qua vormgeving, dat kan een serieuze afknapper zijn voor velen.

Lijkt me interessant voor mensen die zelf hun schema willen tekenen en dit dus relatief goedkoop kunnen doen!
 

koen24

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2009
Berichten
1.426
Waarderingsscore
501
Punten
113
Onlangs had ik het er met iemand over.

Kocht een licentie als hij het nodig had voor een maand (bundelde) zijn plannen zo.

Automatische generatie van eendraadschema is wel een grote tijdswinst.
Bij Fix O Cad was dat ook zo als ik mij niet vergis.

Ik was toen de naam kwijt, maar dat was hem dus ….
 

koen24

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2009
Berichten
1.426
Waarderingsscore
501
Punten
113
Het meest logische voor mij is toch eerst eendraadschema en dan gewoon symbooltjes plaatsen op het situatieschema.

Dat weet ik zo nog niet.
Zeker wanneer je schema's moet opstellen van een bestaande installatie, dan begin je toch ook eerst met het grondplan te schetsen, alles in kaart te brengen en met alle symbolen er op ?
 

bgcw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
22 mei 2011
Berichten
3.080
Waarderingsscore
739
Punten
113
op zich is het niet slecht, nu kan je eerst kijken waar je je schakelaars en stopcontacten wil zetten. wel nog een heel werk dan om ze allemaal te benoemen en op te letten dat ze mooi verdeeld zijn....
 

JeyJey

Actief Lid
Lid geworden
1 feb 2017
Berichten
126
Waarderingsscore
86
Punten
28
Het meest logische voor mij is toch eerst eendraadschema en dan gewoon symbooltjes plaatsen op het situatieschema.

Dat weet ik zo nog niet.
Zeker wanneer je schema's moet opstellen van een bestaande installatie, dan begin je toch ook eerst met het grondplan te schetsen, alles in kaart te brengen en met alle symbolen er op ?
Dat klopt. Ik klad doe ik het zo, daarna op PC eerst eendraadschema en vervolgens situatie.
Kwestie van gewoonte, zeker?
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.037
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Nog een alternatief, geheel gratis: https://qelectrotech.org/
Heb dat geprobeerd, is niet echt een concurrent… veel te veel werk voor zelfde resultaat. Nu ja: snel, goed, goedkoop - daarvan kan je er maximaal 2 tegelijk hebben. Dat is hier ook van toepassing.

Hopelijk komt er snel een reactie van Trikker. Al zou ik liever iets als ‘50€ voor één project’ zien: simpelweg op de website de adresgegevens van installatie & plaatser ingeven, automatisch licentiecode genereren na online betaling en meteen aan de slag met die twee gegevens niet meer wijzigbaar. Desnoods zonder support voor die prijs.
 
Laatst bewerkt:

Stefaan Van Slycken

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2017
Berichten
3.650
Waarderingsscore
1.752
Punten
113
Tja, zonder support... maar ja, ken je dat, dan laten ze negatieve reacties omdat ze iets niet klaar krijgen... En als je 't met support doet krijg je vragen van "toon mij eens hoe je heel mijn domotica uittekent"... of "wat is een 3kA-zekering"...
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.037
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Je kan ook community-support opzetten, door een forum op je webpagina te plaatsen. Je kiest dan nog altijd zelf of je al dan niet op een topic wil antwoorden als ontwikkelaar/eigenaar. Het is iets wat ik al erg goed heb zien werken voor andere producten.
 

JeyJey

Actief Lid
Lid geworden
1 feb 2017
Berichten
126
Waarderingsscore
86
Punten
28
Nog een alternatief, geheel gratis: https://qelectrotech.org/
Heb dat geprobeerd, is niet echt een concurrent… veel te veel werk voor zelfde resultaat. Nu ja: snel, goed, goedkoop - daarvan kan je er maximaal 2 tegelijk hebben. Dat is hier ook van toepassing.

Hopelijk komt er snel een reactie van Trikker. Al zou ik liever iets als ‘50€ voor één project’ zien: simpelweg op de website de adresgegevens van installatie & plaatser ingeven, automatisch licentiecode genereren na online betaling en meteen aan de slag met die twee gegevens niet meer wijzigbaar. Desnoods zonder support voor die prijs.
Dat valt toch poepsimpel te omzeilen.
Elk PDF document kan zo aangepast worden.
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.037
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Tjah, er zijn ook gekraakte versies van Trikker, dus dat maakt ook zoveel niet uit. Mijn ervaring met gratis pdf editors is ook niet al te positief. Zolang het vooral tekst is valt het mee, maar als er complexe lijntekeningen in zitten zoals bij Trikker is het na afloop niet echt meer je dat als resultaat.
Als je ook al stevig moet betalen voor een echte pdf licentie, wat maakt het dan nog uit…
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan