• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Composiet of Corian als werkblad?

Lid geworden
12 sep 2012
Berichten
26
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo,

Voor onze nieuwe keuken met een eiland van 4,70 m zitten wij nu voor een dilemma.
Wij hebben net van onze leverancier te horen gekregen dat ons werkblad op het eiland (initiële keuze = composiet) helaas niet in 1 stuk kan geleverd worden (max. 3,30m) wat maakt dat er een naad zichtbaar zal zijn.
Dit vinden wij echt een domper op ons keukenverhaal!
De leverancier kan ons het werkblad bezorgen in Corian, wat maakt dat er geen naad zichtbaar is.
Toch twijfelen we hierover aangezien we toch wat negatieve ervaringen te lezen krijgen op het internet over Corian.

Wat zijn jullie ervaringen?
Mvg,
 

anjavp

Lid
Lid geworden
7 jan 2012
Berichten
179
Waarderingsscore
0
Punten
16
Uiteraard moeten jullie zelf beslissen hoeveel belang jullie hechten aan die naad.

Zelf hebben we een composiet werkblad en zijn daar zeer tevreden over.

Zou het iedereen aanraden.

Net zoals Tizirus hebben we al heel wat corian werkbladen gezien met krassen.
 
Lid geworden
23 jun 2010
Berichten
676
Waarderingsscore
0
Punten
0
sluit me volledig aan bij de vorige

zijn gaan kijken en zagen ook enkel krassen, je kon dat weer polieren ofzo

maar ik vind dat het in een toonzaal moet blinken

zijn ook in een zaak geweest waar er een kring van een kookpot in de composiet stond

andere zaken vertelden ons dat warmte geen probleem was

bij ons komt er composiet, hebben de platen zelf mogen uitkiezen.

goed geplaatst zie je idd geen naad meer
 
Lid geworden
6 sep 2008
Berichten
340
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben een corian blad ( genomen omdat beton van 4 meter ook niet uit 1 stuk ging)

Mijn vrouw is er dol op. Wat er ook mee gebeurt , een beetje JIF en t'is terug mooi. Ja er staan krassen op en op inox bv storen krassen mij maar op witte corian valt het niet op of je moet al goed kijken.
 
Lid geworden
12 sep 2012
Berichten
26
Waarderingsscore
0
Punten
1
@ Dakurt,

Hoelang heb jullie het werkblad al?
Is deze nog altijd zo mooi wit?
Onze huidige keuken heeft een hoogglans laminaattablet en hier zie je ook de krassen op (met een juiste lichtinval zijn deze te zien), persoonlijk stoort mij dat nauwelijks.


Maar de vraag is zijn dit dezelfde krassen als bij Corian?
Mijn man is een hobbykok die de keuken dagelijks intensief gebruikt en wij voor het "lelijk" worden van het tablet (grauwe kleur, krassen,...).
In de winkel zeiden ze ons ook dat deze makkelijk in onderhoud is; gewoon een beetje CIF en het is opgelost.
Hier heb ik toch schrik voor, aangezien het echt een delicaat materiaal is.
Het ziet er zooo mooi uit, maar we zijn bang dat het na verloop van tijd niet meer zo mooi zal zijn + het is al niet het goedkoopste product.
Toch blijft die naad van composiet mij storen.

Heeft iemand een keuken met een composieten werkblad MET naad?
Zoja, zou je een foto hiervan kunnen posten of mailen?
Dank je wel!
 
Lid geworden
13 feb 2013
Berichten
640
Waarderingsscore
2
Punten
0
chippo;1819843 wrote:
sluit me volledig aan bij de vorige

zijn gaan kijken en zagen ook enkel krassen, je kon dat weer polieren ofzo

maar ik vind dat het in een toonzaal moet blinken

zijn ook in een zaak geweest waar er een kring van een kookpot in de composiet stond

andere zaken vertelden ons dat warmte geen probleem was

bij ons komt er composiet, hebben de platen zelf mogen uitkiezen.

goed geplaatst zie je idd geen naad meer



En wat bedoelen deze zaken met warmte van kookpotten op een werkblad?

Composiet is dus wel degelijk gevoelig aan warmte vanaf een 140°C dacht ik.

Nu kan je zeggen en dan? Water kookt toch al op 100°C?

Ja ok dit is waar MAAR boter en olie weten jullie deze temperatuur ook?

Olie in een fritketel bijvoorbeeld wordt al 170 à 180°C en dan kookt het nog niet.

Wat dus resulteert in de zogenaamde "thermoshock" het hars van de composiet dat dus gaat verkleuren en blijvend is.



Ik wil je maar waarschuwen dat dit hier niet tegen kan.





Er gaan nu mensen zijn die natuurlijk gaan zeggen dat dit allemaal bullshit is, maar dit zal van de kwaliteit afhangen en de tijd dat de pot erop staat.
 
Lid geworden
23 jun 2010
Berichten
676
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik wou gewoon zeggen dat veel zaken de mensen onjuiste gegevens geven.

wij gaan het risico niet nemen om er een warme pan op te zetten

hebben het met onze eigen ogen gezien wat het kan doen.

feit is gewoon waarom zeggen ze het dan gewoon niet?

er zijn er ook die marmer composiet verkopen aan zelfde prijs als kwartscomposiet
 
Lid geworden
3 nov 2009
Berichten
2.030
Waarderingsscore
1
Punten
0
Mijn schoonouders hebben corian, wij composiet. Ook al zijn we zeer tevreden van onze composiet, had budget geen probleem geweest, wij hadden ook voor corian gekozen.

Super makkelijk in onderhoud. En voor krassen moet je echt al goed kijken bij de juiste lichtinval.



Op composiet idd geen warme pannen zetten. Op corian geen enkel probleem (is super makkelijk als je dat gewoon bent).



Hier een foto van het composiet werkblad van mijn zus met naad. Het hangt van de lichtinval af of dit sterk opvalt of niet. Ik zou mij daar hoegenaamd niet aan storen.



Bekijk bijlage 5938
 

Bijlagen

  • 280320132226.jpg
    280320132226.jpg
    12,2 KB · Weergaven: 32
Lid geworden
13 feb 2013
Berichten
640
Waarderingsscore
2
Punten
0
chippo;1820134 wrote:
ik wou gewoon zeggen dat veel zaken de mensen onjuiste gegevens geven.

wij gaan het risico niet nemen om er een warme pan op te zetten

hebben het met onze eigen ogen gezien wat het kan doen.

feit is gewoon waarom zeggen ze het dan gewoon niet?

er zijn er ook die marmer composiet verkopen aan zelfde prijs als kwartscomposiet



Waarom zouden ze dit niet zeggen is toch simpel?

Aan composiet zullen ze meer verdienen dan aan een kunststof werkblad.

Maar zowel op composiet als kunststof kun je geen hete pan zetten. (en dan nog als dit kon gebruik ik nog steeds onderleggers)

Bij ons wordt het kunststof in ieder geval.



Maar inderdaad voor een meer echtere look te krijgen van steen is composiet weer beter.

Corian ken ik niet.
 
Lid geworden
12 sep 2012
Berichten
26
Waarderingsscore
0
Punten
1
@ Bart, heb je toevallig ook een foto van het corianblad van uw schoonouders? Ziet die er nog altijd zo mooi uit als in het begin of is deze geliger/doffer geworden?

Bedankt alvast voor de foto van de naad. Ik denk dat het hetzelfde composiet is wat wij in gedachte hebben, nl. diresco supreme white.
 
Lid geworden
3 nov 2009
Berichten
2.030
Waarderingsscore
1
Punten
0
Foto is diresco pure white.



Werkblad bij schoonouders is geen witte corian. Ligt er nu vijf jaar (denk ik) en ziet er nog super uit! Heb daar geen foto van.
 

lmvdr

Lid
Lid geworden
23 jan 2012
Berichten
32
Waarderingsscore
29
Punten
18
Hier ook een fan van corian; werkblad 2,5 jaar in gebruik.

voordelen:

- naadloos / alle vormen mogelijk

- voelt warm aan

- echt wit (niet "bijna" wit zoals composiet)

- heel onderhoudsvriendelijk (wij zijn echt geen poetsfreaks)

- een hele mooie reflectie van warm halogeenlicht (soort gloed)
 
Lid geworden
31 mrt 2008
Berichten
3.738
Waarderingsscore
1
Punten
0
Hier ligt ook corian in de keuken, inderdaad naadloos over groot oppervlak en ook de spoelbakken in corian.



Krast dat? Ja, in zekere mate. Ik raad je aan om een lichte kleur te nemen en dan is dat hoegenaamd geen probleem. (trouwens de corian stalen zijn gemarkeerd welke kleuren voor werkblad kunnen dienen... net om die reden - ook op de kleurenkaart op internet geloof ik).



Voor de rest eigenlijk niks dan voordelen.



Wil je een materiaal dat niet krast, tegen zowat alles tegen kan,... ga dan voor keramiek.

Want al de rest heeft zowiezo nadelen. Composiet en graniet inbegrepen.



Corian heeft dan het voordeel dat het gepolierd kan worden. Maar bij ons ligt het nu een jaar of 4 en ik vind dat toch niet nodig hoor. Het is uiteindelijk ook een keuken en geen toonzaal.
 
Lid geworden
12 sep 2012
Berichten
26
Waarderingsscore
0
Punten
1
Jeter en lvmdr, hebben jullie toevallig foto's van jullie corian werkbladen?

Als we voor corian gaan is het sowieso voor het wit.
 
Lid geworden
22 feb 2013
Berichten
19
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dit topic nog eens bumpen vanwege hetzelfde dilemma...



TS wat is het geworden ?



Zijn er onder de Corian gebruikers teleurstellingen en het zeker niet meer opnieuw zouden doen ?



Hoe zit dat met DIY lappen indien nodig of is service behoorlijk democratisch ?



Wat is de ervaring 'vlekvrij' rondom een kookplaat, verspatten ?
 
Lid geworden
12 sep 2012
Berichten
26
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hey touch wij hebben uiteindelijk voor corian gekozen (wit). Tot op heden beste keuze ooit! We hebben er geen spijt van. Je moet enkel opletten met groenten zoals paprika, die sappen 'kruipen' wl in het tablet, maar is makkelijk weg te krijgen met een beetje witte cif. We hebben zelfs onae i cooking gaspitten etin kunnen plaztsen, een prachtig resultaat.
 
Lid geworden
19 sep 2013
Berichten
82
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als het iets mag kosten Dekton 10% duurder dan de duurste composiet, maar bom proof.



Hitte bestendig tot 800gr, enz..
 

GunSmoke007

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 nov 2011
Berichten
1.079
Waarderingsscore
1
Punten
36
Ikzelf heb een zwarte ecologische composietsteen :)



Deze bevat glasschilfers voor reflectie :p anyway, ik ben zeer zeer zeer tevreden van mijn composietsteen en moet voorlopig zeker niets anders hebben. Ik mag er kringen laten opkomen, smossen met rode wijn, ... dag erna vodje erover en je ziet niets meer. Is het toch wat dieper geraakt. Nekeer met wat Cif cream erover en dan is zeker alles weg.



Als ik dan toch een nadeel moet geven is het de soms wazige vlekken na het kuisen. Maar ik denk dat dit van de Cif komt.

En een tweede nadeel is dat er TOCH krassen inkomen door mijn superscherpe messen, ookal zeggen ze dat composiet harder zou zijn dan het materiaal van messen :p niet dus! maar het gaat hier dan wel over flinterdunne krassen die je bijna niet ziet.



Ivm de naad, ik heb zelf een tafelpoot die als bladondersteuning dient aan het uiteinde en deze is zelfs in verstek gezaagd, met wat zwarte lijm tussen en mooi opgeschuurd en opgepolierd is het resultaat echt prachtig en de lijn is volgens mij nog moeilijker weg te werken dan gewoon de naad tussen twee horizontale stukken.



Mijn foto's van de keuken staan hier ergens online bij realisaties van keukens. Het is een witte keuken met zwart blad en in het blad zitten glinsterkes :p
 

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
8.683
Waarderingsscore
30
Punten
48
Binnen enkele dagen ga ik de "solid surface" cursus volgen ...

Zeker en vast al voor de badkamerafwerking .... keukenbladen van keuken , eiland en bijhorende tafel zijn nog niet beslist ... ( was voorzien in 6 cm dik uitzicht)



Al denk ik dat we aan "consumentprijzen" over dezelfde prijzen spreken ...



Bij mij zal dat dan wel een ander verhaal worden denk ik ... "afgewerkte geplaatste composiet" budgetair gaan vergelijken met " enkele platen solid surface" ... zal wel een verhouding worden denk ik van 40 / 100



k.b.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan