• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

compacfoam, iemand ervaring mee ?

fillemon

Lid
Reaction score
11
Er zijn veel alternatieven. Meeste komen uit buitenland en zijn import via een aantal Belgische bedrijven. Maar ik steek er mijn hand voor in het vuur dat Buildtechnics wel zeer degelijk weet waarover hij praat en mee bezig is. Vele anderen zoals een luid klinkende naam in Belgie van gereedschappen en zo zijn het dan ook maar beginnen verkopen omdat ze vraag kregen. Bij Buildtechnics zit er een filosofie en geloof in de technieken achter. Het is niet zomaar verkoop van het product. Ja ge moogt dees zien als reklame voor Buildtechnics. Heb voldoende ervaring in deze materie om het verschil te weten en ben er zelf al jaren mee bezig. Foppe und Foppe / Blau Gelb;) ksal u nog beetje op weg helpen

dank voor de bijdrage.
ik heb vooral gekeken naar blau gelb. trioterm; dat is een harde eps waarin je kan schroeven.

voor alle behalve 1 raam lijkt dat goed te lukken. bij 1 raam is er volgens mij een probleem.

het raam staat op 2 rijen ytong (verlijmd) met daaronder een metalen balk, (uitgerekend door een stab IR, maw de balk kan 24 ton dragen met een vervorming van 0.2%)

probleem lijkt me als je daar die triotherm tegen draait dat; enerzijds de de schroeven aan de ytong niet veel houvast gaat geven,(ook al moet je die profielen ook lijmen) en dat anderzijds de ytong stenen wel eens los zouden kunnen komen van de trillingen van het raam als er veel wind op zit. (niet de eerste week, maar na 10 jaar of zo). het raam is 3.3m lang en 1.7m hoog...

iemand een bedenking erbij of een oplossing ?
dank

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief