• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

combinatie verwarmingsketel+regendouche

Lid geworden
27 sep 2006
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
0
hallo,



gelijk mijn eerste post en direct een prangende vraag :)



we zijn al een paar jaar gelukkige en tevreden eigenaars van een Junkers Cerasmart ZWB-30. nu zijn we verder aan het verbouwen in ons huis, en 1 van de volgende dingen op de planning is een nieuwe badkamer.



hierin zouden we ook een douche willen voorzien met daar in een regendouche van hansgrohe van 24 cm doorsnede



vanuit de specificaties kunnen we afleiden dat er een aantal toch wel belangrijke factoren meespelen om dit verhaal tot een goed einde te brengen, en dat zijn waterdruk en debiet. de druk van ons koud water is vermoedelijk wel groot genoeg, maar nu vraag ik me af in welke mate onze ketel roet in het eten zou kunnen gooien.



nieuwe leidingen ed moeten nog voorzien worden, dus daar gaan we zeker niet de mist in gaan, maar dat alles brengt natuurlijk niet veel op als nu blijkt dat de hoofd aanvoer ( in dit geval de ketel voor het warm water) te weinig druk zou kunnen genereren.



heeft er iemand ervaring hiermee, zowel met de regendouches op zich, als de combinatie met een ketel zoals ik heb?



alvast bedankt!
 
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
6.580
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het enige wat ik jou kan vertellen is dat wij zo'n Raindance douchekop hebben die we veel te duur hebben betaald want de druk is echt niet hoog genoeg om dat ding te laten werken zoals het hoort. Mijn schoonvader die zelf sanitairman is, wijt het aan de afstand van de boiler (aangesloten op cv) tot de douche (boiler staat in de kelder, douche is op de verdieping). Geen idee of er bij dergelijke afstand toch nog dingen zijn die je kan doen om die douche beter te laten functioneren.
 
Lid geworden
27 sep 2006
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
0
het is nu wel zo dat er nieuwe grotere waterleidngen worden voorzien zowel als aanvoer naar de ketel als van de ketel naar de toekomstige badkamer wat betreft het warm water, en een rechtstreekse aansluiting voor het koud water eveneens.. ketel staat op zolder, en wordt rechtstreeks verbonden met de water aanvoer in de kelder in praktisch 1 recht stuk om zo min mogelijk drukverlies te hebben.



eens alles geinstalleerd zullen we toch de druk wel eens nameten, en op basis daarvan beslissen wat we gaan doen.
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
2.352
Waarderingsscore
3
Punten
0
probeer vooral te weten te komen wat het maximum debiet is dat je ketel kan verwarmen en welk debiet nodig is om je douche optimaal te laten werken...
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
946
Waarderingsscore
0
Punten
0
niet slecht bedoeld, maar heb je al ooit gezegd: amai, de gas is duur?



:twisted:
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan