Ik heb zelf de elektriciteit geplaatst en aangesloten en dus ook coax kabel getrokken.
Ondertussen wonen we in onze woning en hebben we een TV aangeschaft.
Het is bij het aansluiten hiervan dat er iets lijkt mis te lopen.
Wij hebben (nog) geen digitale tv, maar ik wou analoog kijken.
Telenet-kabel komt wel binnen voor internet en dit werkt perfect.
De telenet-installateur heeft de coax kabel die naar de living loopt ook aangesloten op de NIU (versterker).
Aan de zijde van de tv heb ik de coax kabel aangesloten op een Niko tv-wandcontactdoos. Telenet-goedgekeurd.
Bij aansluiten van de tv en zoeken naar analoge zenders is het bizarre nu dat de tv slechts 7 zenders detecteert.
Hiervan zijn er 5 "leeg", dus geen beeld of geluid.
2BE ontvang ik met heel veel sneeuw, het is net te herkennen dat het 2BE is.
Discovery Channel ontvang ik dan weer loepzuiver.
Ik heb dan eerst de coax-wandcontactdoos opnieuw aangesloten.
Kabel stukje ingekort en opnieuw gestript, gezorgd dat er zeker geen contact is tussen mantel en kern.
Zelfde restultaat.
Vervolgens heb ik de digicorder van m'n ouders even meegedaan en opnieuw naar zenders laten zoeken met onze postcode.
Deze geeft aan "249 zenders gevonden".
En inderdaad, veel zenders werken digitaal wél.
Echter, één en Canvas (en nog enkele) werken niet.
De digicorder geeft aan: "geen signaal op deze zender".
Dit sluit volgens mij uit dat er iets mis is met de tuner van de tv, gezien de digicorder ook niet alle zenders ontvangt ...
Dan blijven er volgens mij nog 3 opties over:
- De aansluiting tussen versterker (NIU) en de coax-kabel. Uitgevoerd door telenet-technieker, dus dit sluit ik zo goed als uit.
- De aansluiting tussen coax kabel en wandcontactdoos. Ik heb dit echter al 3x opnieuw gedaan (ook met een ander niko-inbouwstuk) en zie geen verbetering meer.
Ondertussen is mijn kabel ook al teveel ingekort om er nog een stuk af te doen ;-)
- De coax-kabel zelf is kapot in de preflex?
- Heeft iemand hier nog tips wat ik nog kan proberen?
Alvast bedankt.
Ondertussen wonen we in onze woning en hebben we een TV aangeschaft.
Het is bij het aansluiten hiervan dat er iets lijkt mis te lopen.
Wij hebben (nog) geen digitale tv, maar ik wou analoog kijken.
Telenet-kabel komt wel binnen voor internet en dit werkt perfect.
De telenet-installateur heeft de coax kabel die naar de living loopt ook aangesloten op de NIU (versterker).
Aan de zijde van de tv heb ik de coax kabel aangesloten op een Niko tv-wandcontactdoos. Telenet-goedgekeurd.
Bij aansluiten van de tv en zoeken naar analoge zenders is het bizarre nu dat de tv slechts 7 zenders detecteert.
Hiervan zijn er 5 "leeg", dus geen beeld of geluid.
2BE ontvang ik met heel veel sneeuw, het is net te herkennen dat het 2BE is.
Discovery Channel ontvang ik dan weer loepzuiver.
Ik heb dan eerst de coax-wandcontactdoos opnieuw aangesloten.
Kabel stukje ingekort en opnieuw gestript, gezorgd dat er zeker geen contact is tussen mantel en kern.
Zelfde restultaat.
Vervolgens heb ik de digicorder van m'n ouders even meegedaan en opnieuw naar zenders laten zoeken met onze postcode.
Deze geeft aan "249 zenders gevonden".
En inderdaad, veel zenders werken digitaal wél.
Echter, één en Canvas (en nog enkele) werken niet.
De digicorder geeft aan: "geen signaal op deze zender".
Dit sluit volgens mij uit dat er iets mis is met de tuner van de tv, gezien de digicorder ook niet alle zenders ontvangt ...
Dan blijven er volgens mij nog 3 opties over:
- De aansluiting tussen versterker (NIU) en de coax-kabel. Uitgevoerd door telenet-technieker, dus dit sluit ik zo goed als uit.
- De aansluiting tussen coax kabel en wandcontactdoos. Ik heb dit echter al 3x opnieuw gedaan (ook met een ander niko-inbouwstuk) en zie geen verbetering meer.
Ondertussen is mijn kabel ook al teveel ingekort om er nog een stuk af te doen ;-)
- De coax-kabel zelf is kapot in de preflex?
- Heeft iemand hier nog tips wat ik nog kan proberen?
Alvast bedankt.