Chauffage maakt klaterend geluid

stievens

Lid
Lid geworden
22 aug 2007
Waarderingsscore
0
Punten
16
Hallo,

Heb nieuwe chauffages gelegd, alles mooi gevuld tot 1.5 bar, volledig ontlucht, alles een paar uur laten draaien, nog eens ontlucht en terug bijgevuld tot 1.5 bar.

Uit alle chauffages spuit heet water als ik nog verder tracht te ontluchten, maar toch hebben quasi alle chauffages nog van dat klaterend water geluid dat meestal wijst op lucht in de leidingen... Nochtans heb ik alles volgens de regels gelegd, geen omgekeerde U's en zo in de leidingen, alle lucht zou mooi in chauffages moeten kunnen terecht komen om daar ontlucht te worden.

Iemand enig idee aan wat dat geluid nog zou kunnen liggen?

Groeten,

Steven

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1.929
Punten
113
geduld, lucht komt er niet uit op een paar uur

is eerder een werkje van paar dagen, weken (in slechtste geval)

je legt ook best je pomp stil op moment dat je ontlucht

en ook altijd boven beginnen en zo naar beneden werken

succes

V

Verwijderd lid 178789

Guest
Het zou ook nog kunnen dat de circulatiepomp te snel draait in functie van uw installatie.

Bij vele pompen heb je een driestandenschakelaar, probeer eens de laagste stand.

stievens

Lid
Lid geworden
22 aug 2007
Waarderingsscore
0
Punten
16
Bedankt alvast voor de tips! Ik ga de handleiding uitpluizen om te zien hoe ik die pomp minder hard kan laten draaien. Maar langs de andere kant zit ik, in tegenstelling tot de persoon in het andere topic dat hier wordt aangehaald, wel nog met koude zones in de radiatoren die klateren. Frontpaneel wordt heet, maar het achterste paneel blijft voor een stuk koud. Dat wijst normaal toch op lucht in de radiator, niet?

V

Verwijderd lid 178789

Guest
stievens;1881380 wrote:
Bedankt alvast voor de tips! Ik ga de handleiding uitpluizen om te zien hoe ik die pomp minder hard kan laten draaien. Maar langs de andere kant zit ik, in tegenstelling tot de persoon in het andere topic dat hier wordt aangehaald, wel nog met koude zones in de radiatoren die klateren. Frontpaneel wordt heet, maar het achterste paneel blijft voor een stuk koud. Dat wijst normaal toch op lucht in de radiator, niet?

Op de pomp staat gewoon een driestandenschakelaartje.

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1.929
Punten
113
stievens;1881380 wrote:

hier vb van de schakelaar : rode draaiknop :

165123596-cv-pomp-wilo-220-v.jpg

hier zie je verschil in toeren (debiet) bij de verschillende standen :

foto-1-150x150.jpg

nog een vb :

13221027.jpg

stievens

Lid
Lid geworden
22 aug 2007
Waarderingsscore
0
Punten
16
OK, bedankt! Maar in de handleiding lees ik ook nog dat ik allerlei karakteristieken voor die pomp kan instellen, met daarbij de vermelding:

Kies een lage curve wanneer u zo veel mogelijk energie wil besparen en eventuele stromingsgeluiden wil beperken.

Volstaat het dat ik aan die knop draai zoals getoond in de foto's of moet ik ook nog die karakteristieken gaan aanpassen? En los daarvan, gezien die koude zone's in mijn radiatoren: zit ik sowieso ook niet nog met lucht?

V

Verwijderd lid 178789

Guest
Het is hier al eens gezegd: Ontluchten met stilstaande pomp (cv voeding afzetten). Beginnen met de bovenste radiatoren. Tussen het ontluchten door regelmatig water bijvullen (hier is het misschien mis gegaan) zodat de druk altijd voldoende blijft. Als je op die manier alle radiatoren hebt ontlucht dan kan je eventueel nog eens alle radiatoren nagaan tot alle lucht weg is.

Als dan de waterdruk terug op peil staat kan je terug opstarten. En zet die pomp op de laagste stand, gewoon draaien aan die knop naar stand 1 (of klikken met de tuimelschakelaar).

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan