• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Chaufage hangen in berging en hal?

Lid geworden
22 nov 2006
Berichten
361
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zouden jullie chaufage voorzien in de berging en in de hal (gang aan voordeur)? Dit lijkt mij precies wat onnodig...daarmee dat ik eens de reacties van anderen wou weten. In de berging zou je binnenkomen via de achterdeur, hier staat dan wasmachine en droogkast, verwarmingsketel. De hal is enkel een gangetje richting living, met eventueel vb een kapstok in. Vlak naast de hal is trap naar boven.
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
7.182
Waarderingsscore
0
Punten
0
verbouwer wrote:
Zouden jullie chaufage voorzien in de berging en in de hal (gang aan voordeur)? Dit lijkt mij precies wat onnodig...daarmee dat ik eens de reacties van anderen wou weten. In de berging zou je binnenkomen via de achterdeur, hier staat dan wasmachine en droogkast, verwarmingsketel. De hal is enkel een gangetje richting living, met eventueel vb een kapstok in. Vlak naast de hal is trap naar boven.



in de berging zou ik niets voorzien, maar wel in de hal... anders komt er teveel koude binnen als je de deur van de living opendoet...
 
Lid geworden
24 jan 2007
Berichten
1.753
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dit vind ik wel een interessant onderwerp waar ik me ook reeds vragen bij gesteld heb.



In de wasplaats zou ik persoonlijk geen chauffage hangen, maar ik twijfel idd ook om er één te hangen in de gang.

Bij mijn ouders thuis is er een gigantische gang zonder enige verwarming. Ik kan je garanderen dat het hier in de winter ijselijk koud is in de gang, je zou een verkoudheid opdoen gewoon door door het huis te lopen met te lichte kleren. Onze gang zou nu zo immens niet zijn, maar ik zou toch ook niet graag hebben dat het daar echt koud is....
 
Lid geworden
19 sep 2006
Berichten
202
Waarderingsscore
0
Punten
0
In de berging heb ik ook niets voorzien. Verwarmingsketel en was- en droogkast produceren al genoeg warmte.

De gang heb ik (nog) nog niets voorzien, ik zit met hetzelfde vraagstuk.

Bij mij is de inkom echt heel klein, mijn trap is namelijk rechtstreeks vanuit de living en niet in de gang, dus daarmee dat ik twijfel...
 
Lid geworden
24 jan 2007
Berichten
1.753
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dezelfde twijfel heb ik eigenlijk in verband met het toilet dat bij de gang hoort. Daar is bij ons ook nog niks van verwarmingselement voorzien... zou daar nu eigenlijk ook niet graag in de kou zitten...
 
Lid geworden
19 sep 2006
Berichten
202
Waarderingsscore
0
Punten
0
Liesbethje wrote:
Dezelfde twijfel heb ik eigenlijk in verband met het toilet dat bij de gang hoort. Daar is bij ons ook nog niks van verwarmingselement voorzien... zou daar nu eigenlijk ook niet graag in de kou zitten...



oeps, dat was ik nog vergeten... heb ook het toilet dat bij de gang hoort... mss toch een klein elementje hangen in de gang...
 
Lid geworden
30 nov 2006
Berichten
698
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben in washok niets hangen owv warmte droogkast maar in de hal hangt wel een kleine radiator ...
 

B0lt

Zeer Actief lid
Lid geworden
30 jan 2007
Berichten
1.145
Waarderingsscore
1
Punten
38
FatmanBert wrote:
in de berging zou ik niets voorzien, maar wel in de hal... anders komt er teveel koude binnen als je de deur van de living opendoet...

Als je de gang niet verwarmt, kan er minder koude binnenkomen dan wanneer je hem wel verwarmt. :roll:

Ruimtes verwarmen waar niet in geleefd wordt, vind ik sowieso verspilling.
 
Lid geworden
7 feb 2007
Berichten
1.805
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij ons is alles voorzien om te verwarmen:



* Hall (open tot boven en dus ook nachthall) omdat het aangenamer is als je door het huis loopt, om mensen te ontvangen en om koude tocht te vermijden als je deur opendoet naar de hall.



* Berging omdat er daar soms eens een droogrek (in de winter) komt en dan is het wel handig als er een verwarming voorzien is en ook voor de hond omdat die zijn eten en zo daar zal staan en dus de deur naar de keuken altijd iets open zal staan als we thuis zijn.



* WC beneden in hall is voorzien om te verwarmen. Zit niet graag op toilet te klutteren en met je blote billen op die koude wc...
 
G

Guest

Guest
In de inkomhal bij ons staat geen verwarming. Dit deel van de woning wordt toch niet of nauwelijks gebruikt.

Een berging hebben we niet echt, wel een bijkeuken (met toilet) hier staat een afzonderlijke gaskachel, die ik nog staan had, en deze brand nauwelijks. In de woonkamer staat een tegelkachel wanneer het te warm wordt zetten we de deur naar de bijkeuken open.
 
Lid geworden
18 mrt 2006
Berichten
161
Waarderingsscore
0
Punten
0
In een goed geëisoleerd huis is het echt niet nodig om de hall bij te verwarmen: de warmteweerstand van de buitenmuur is vele malen groter dan de binnenmuren en de temperatuur kan dan maar enkele graden kouder zijn.
 
Lid geworden
22 nov 2006
Berichten
361
Waarderingsscore
0
Punten
0
De berging verwarmen is misschien niet echt nodig, maar bij ons is dat wel de plaats waar je zou binnenkomen via de achterdeur, je komt direct binnen in de 'berging' en zo kan je naar de keuken. Daarmee dat ik ook twijfelde... En de hal, dat vind ik best moeilijk, wel of geen verwarming
 
Lid geworden
27 aug 2006
Berichten
1.254
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zoals je ziet : alles hangt af van hoe je leefgewoontes zijn.



Wij hadden in ons vorig huis een hal met trap en overloop : was verwarmd.

In de huidige huurwoning een trap in de hal die niet verwarmd is : flink koud, zowel boven als beneden, en de deuren naar de living gaan vaak open en toe.

In de woning die nu getekend is voorzien we daarom de trap in de living, zodat de hal boven mee verwarmd wordt. De inkomhal is een kleine ruimte die enkel zal gebruikt worden voor gasten te ontvangen : geen verwarming. Gecombineerd met een goeie isolatie denk ik niet dat het nodig zal zijn.
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
[sarcasme]

[freak]

Nu zal ik de isolatiefreak in mij(heb het hier geleerd :twisted: ) eens laten spreken. IN PRINCIPE( :roll: ) zou in een goed geisoleerd huis, binnen je ozoooo veilige isolatieschil ( :wink: ) OVERAL dezelfde temperatuur moeten hebben en zou er geen koude mogen binnenkomen uit de gang. Dus GEEN verwarming hangen he :twisted:

[/freak]

[/sarcasme]



Soit, ik zou zeggen hang er geen, want maakt toch niet uit of het koud is in de gang... Daar kom je enkel bij bezoek, en bij toiletbezoek. Je deur van de leefruimte houd de koude toch tegen? Trouwens ik vind het handig. Als het wat te warm is, door de houtkachel te fel te stoken, kan je even je deur openzetten om de koude binnen te laten zodat je leefruimte terug wat afkoelt
 
Lid geworden
13 apr 2006
Berichten
318
Waarderingsscore
0
Punten
0
Niet twijfel,in de gang zeker doen.

Je hebt dan nog de keuze om de radiator al dan niet lichtjes te laten aanstaan.

Berging zou ik niet doen.
 
Lid geworden
30 nov 2006
Berichten
698
Waarderingsscore
0
Punten
0
goed gesproken FC B.! Zo denk ik er ook over, kon daarstraks alleen iet op mijn woorden komen
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
15.605
Waarderingsscore
1
Punten
0
Onze berging/bijkeuken heeft een buitendeur en geen chauffage.

Daar hangt nu zo'n dingske dat aanslaat als het vriest.

En dat slaat dus soms wel aan 's winters....
 

Amber

Lid
Lid geworden
16 mei 2006
Berichten
367
Waarderingsscore
0
Punten
16
hoow wrote:
Onze berging/bijkeuken heeft een buitendeur en geen chauffage.

Daar hangt nu zo'n dingske dat aanslaat als het vriest.

En dat slaat dus soms wel aan 's winters....



Jouw huis is geen nieuwbouw?? Ik heb hier ook meermaals gelezen dat in een degelijk geïsoleerd huis dat niet zou kunnen. En dan nog, wij huren momenteel een ouwe krak van een huis (gesloten bouw in stad) en wij hebben nog nooit vries gehad in ons huis (wel in badkamer, maar da's een ouwe schuur, die omgetoverd is in badkamer door enkele gipsplaten te plakken met patex).



Wij twijfelen ook enorm momenteel, onze berging heeft een buitendeur en is bedoeld als koele berging (geen wasmachines, droogkast) M.a.w. onze dieprvries, rekken met vooraad, bakken bier (mmm!), onze schoenen (yuk) en onze pombak komen daar.

Wij hebben ook een poes met vreemde kuren die enorm gesteld is op haar vrijheid. Die moet dus via deur keuken naar berging en daar ook buiten geraken (aja, en haar kakbakske komt daar ook, lekker fris bij de bakken bier, mmm!). Ik heb geen zin om de deur van de keuken voortdurend open te zetten voor miauw, dus dat wordt een luikje.



Denken de experts hier dat we verwarming nodig hebben in de berging?Van mijn part mag het chilly zijn, maar vriezen, nèh!



Een oplossing voor toekomstige bouwers : wachtbuizen en dan afwachten of je het nodig acht, niet?
 

Amber

Lid
Lid geworden
16 mei 2006
Berichten
367
Waarderingsscore
0
Punten
16
hoow wrote:
Onze berging/bijkeuken heeft een buitendeur en geen chauffage.

Daar hangt nu zo'n dingske dat aanslaat als het vriest.

En dat slaat dus soms wel aan 's winters....



Jouw huis is geen nieuwbouw?? Ik heb hier ook meermaals gelezen dat in een degelijk geïsoleerd huis dat niet zou kunnen. En dan nog, wij huren momenteel een ouwe krak van een huis (gesloten bouw in stad) en wij hebben nog nooit vries gehad in ons huis (wel in badkamer, maar da's een ouwe schuur, die omgetoverd is in badkamer door enkele gipsplaten te plakken met patex).



Wij twijfelen ook enorm momenteel, onze berging heeft een buitendeur en is bedoeld als koele berging (geen wasmachines, droogkast) M.a.w. onze dieprvries, rekken met vooraad, bakken bier (mmm!), onze schoenen (yuk) en onze pombak komen daar.

Wij hebben ook een poes met vreemde kuren die enorm gesteld is op haar vrijheid. Die moet dus via deur keuken naar berging en daar ook buiten geraken (aja, en haar kakbakske komt daar ook, lekker fris bij de bakken bier, mmm!). Ik heb geen zin om de deur van de keuken voortdurend open te zetten voor miauw, dus dat wordt een luikje.



Denken de experts hier dat we verwarming nodig hebben in de berging?Van mijn part mag het chilly zijn, maar vriezen, nèh!



Een oplossing voor toekomstige bouwers : wachtbuizen en dan afwachten of je het nodig acht, niet?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan