chapen in 2 delen

Lid geworden
3 mrt 2021
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo iedereen,

Over enkele weken wordt in onze technische ruimte een nieuwe achterdeur geplaatst. De plaatser had ons aangeraden om te zorgen dat de chape in deze technische ruimte al geplaatst is voor zij langskomen. Het probleem is dat we nog niet de volledige ruimte kunnen chapen aangezien er nog een deel leidingen getrokken moeten worden.
De vraag is dus of het een goed idee is om al een deel van de chape te leggen (ongeveer 1m2 rond de deur of zo) om dan na de plaatsing van de deur en de leidingen de rest van de ruimte te doen.
  • Geeft dit complicaties?
  • Moeten we iets speciaal voorzien voor beter aanhechting van het 2e deel?
  • Of is er een andere manier om dit beter op te lossen?
Bedankt!

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Waarderingsscore
1.221
Punten
113
Het zou kunnen, maar waarom moet er chape liggen om de deur te plaatsen?
Ligt er een dorpel?

Lid geworden
3 mrt 2021
Waarderingsscore
0
Punten
1
Er ligt een dorpel.
Ik had begrepen dat de voornaamste reden was dat het voor een chapper minder praktisch is om onder een deur te chappen en dat er zo meer kans is om de deur vuil te maken.
Klopt dat?

Mc Mudface

Actief Lid
Lid geworden
16 okt 2010
Waarderingsscore
37
Punten
28
Lijkt me wel te gaan. Als je betere hechting wilt, strijk je zijkant in met compactuna. Maar in zo'n technische ruimte lijkt me dat overkil. Laat gewoon een chapenetje wat uitsteken.

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Waarderingsscore
1.007
Punten
113
In elk huis wordt er gechaped nadat ramen en deuren erin staan.. rare uitleg hoor.

Lid geworden
3 mrt 2021
Waarderingsscore
0
Punten
1
In elk huis wordt er gechaped nadat ramen en deuren erin staan.. rare uitleg hoor.
Dat was inderdaad ook mijn gedacht. Ik heb zelf geen ervaring met chappen en iemand laten komen voor 1m2 vind ik ook maar zonde. Dus ik zou liever wachten tot na de plaatsing van de ramen :)

Keon

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
14 nov 2015
Waarderingsscore
659
Punten
113
Je kan ook vloeichape nemen... dat nivelleert zichzelf eigenlijk en kan ook in beperkte mate "ergens onder" stromen, bijv. onder een deur...

Is ook een zeer DHZ-vriendelijk product moest je die ambitie hebben... ;-)

Bovenaan