• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Chape prijs per vierkante meter?

Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
189
Waarderingsscore
0
Punten
0
Rond welke prijs moet je tellen om de laten chappen per vierkante meter en 6cm dik?
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Hangt ook nogal van de oppervlakte af. Ik zou rekenen rond de 15€/m2.
 
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
189
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dat is de prijs voor chape werken met onderlaag en randstroken?

Oppervlakte is wel klein: 18 vierkante mater.



Ik zou het wel zelf willen doen maar weet niet goed hoe ik daaraan moet beginnen.



Bedankt
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
18m2 wordt heel duur. Dan ga je denk ik een flink forfait betalen. Best eens bij je in de buurt gaan horen.
 
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
189
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het is voor een kelder...

Kan je:

- Plastic onderlaag leggen

- Moet er ook iets aan de randen geplaatst worden? uitzetten zeker?

- chape leggen en recht krijgen

- laten drogen

- egaliseren nadien met vloeibaar egalisatiemiddel.



Hoe lang kan je chape verwerken (naar de ruimte brengen) als ze dit thuis leveren?



Bedankt
 
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
189
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zo'n product dat je erover giet en dan met een aftrekker gelijk maakt?

Kost dit veel?

Het is gewoon voor een kelder dus... is het goedkoper om tegels te plaatsen?

Mag je chape leggen en onmiddellijk daar tegels op leggen? Zijn deze dan ook ineens mee vast?
 

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Berichten
8.688
Waarderingsscore
27
Punten
38
Dat mag, smeer er een primer (fixatiemiddel) op zodat de chape niet te veel zuigt (= speciaal voor chape, gene verfprimer he :)). Dan kan je er op tegelen... Eventuele kleine oneffenheden in de chape kan je ook met tegellijm opvangen... geen 2 cm natuurlijk... Dus als je met enkele reilatten aan de slag gaat, moet je dat volgens mij als DHZ vlak genoeg krijgen om achteraf op te tegelen...
 
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
189
Waarderingsscore
0
Punten
0
We gaan de chape werken laten uitvoeren.

Wat kan je na de chape gemakkelijk leggen om het stofvrij te houden?

Tegels? OF iets anders?

Kan je bovenaan op de chape laag iets aanbrengen zodat deze zo kan blijven?

 

Bedankt
 
Lid geworden
21 jan 2014
Berichten
75
Waarderingsscore
0
Punten
0
Frans, uiteraard mag je de chapewerken laten uitvoeren, maar voor zo'n klein oppervlak is het gemakkelijk zelf te doen. Op youtube staan fimpjes hoe je tewerk moet gaan.  Je hebt ongeveer 1.2 m³ chape nodig.  Indien je hem zelf draait kost het ongeveer 70 Euro.  De eindafwerking hangt natuurlijk af van hetgeen je tevreden mee bent.  In mijn werkhuisje heb ik de dag nadat de chappe gelegd was deze "ingewassen" met een cementpap (veel water en cement).  Met een aftrekker aanbrengen, moet vrij snel gebeuren want de chape is poreus en slorpt veel op en is snel droog.  Je hebt dan minder stof en een steviger oppervlak.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan