• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Chape is mislukt! En nu?

Lid geworden
30 nov 2008
Berichten
1.129
Waarderingsscore
1
Punten
0
Mijn allereerste baalmoment in de hele bouw. Wij hebben de bovenverdieping gechapet, maar het is niet goed gegaan. Nu zitter er kuilen en builen. Hoe kan ik dit nu het beste oplossen?



Is het mogelijk om een vloeichape zelf te maken? Cement oplossen in water en laten vloeien?
 

Huff

Actief Lid
Lid geworden
30 jul 2007
Berichten
262
Waarderingsscore
27
Punten
28
Wie heeft er gechaped?

Wat voor chape?

Welke bewapening?

...



Kuilen zijn niet zo verschrikkelijk erg, builen zijn iets moeilijker weg te krijgen.
 
Lid geworden
30 nov 2008
Berichten
1.129
Waarderingsscore
1
Punten
0
Een vriend heeft gechaped, er zitten chappenetten van 2mm in. Dit allemaal in een zandcement laag.



Kan ik een vloeichape maken door zakken cement te vermengen met water?
 
Lid geworden
13 feb 2013
Berichten
640
Waarderingsscore
2
Punten
0
Erik!;1844237 wrote:
Een vriend heeft gechaped, er zitten chappenetten van 2mm in. Dit allemaal in een zandcement laag.



Kan ik een vloeichape maken door zakken cement te vermengen met water?



Ik denk eerlijk gezegd dat dit niet gaat lukken omdat het niet dik genoeg gaat zijn dat je kunt gieten waarschijnlijk dus het zal afbrokkelen.

Wat meer tegellijm gebruiken?

Of komt er laminaat?
 
Lid geworden
30 nov 2008
Berichten
1.129
Waarderingsscore
1
Punten
0
Er komt in de slaapkamers laminaat of tapijt. De badkamer komt tegels. In de gang komt een massieve plankenvloer.



Er zal toch wel een oplossing zijn?
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Lid geworden
11 apr 2012
Berichten
3.234
Waarderingsscore
0
Punten
0
Houdt (1 à 3 mm) egaline bij een gelijmde massieve plankenvloer?
 
Lid geworden
30 nov 2008
Berichten
1.129
Waarderingsscore
1
Punten
0
Vloerder_KD;1844272 wrote:



Met egaline of is er een andere (goedkopere) oplossing?
 
Lid geworden
6 feb 2011
Berichten
839
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik zou persoonlijk niet kijken op wat geld om dit op te lossen, vermoedelijk heeft de vriend het al gedaan voor een vriendenprijsje. Ik zou nu even de korte pijn nemen en degelijk laten oplossen anders post je binnen de 2 jaar een bericht hoe het komt dat uw tegels of parket loskomen.









misschien een piste (weet wel niet of dat bestaat), maar is het niet mogelijk om de chape te schaven zodat de bulten er af zijn. Ik weet dat ze dit doen van polybeton. Op die manier kan er misschien een paar mm af gedaan worden. je moet dan gewoon een iets dikkere onderlaag gebruiken bij het tapijt of wat dikker verlijmen. Die "putten" vang je normaal wel op (als die niet te diep zijn natuurlijk ...)
 
Lid geworden
31 mrt 2008
Berichten
3.738
Waarderingsscore
1
Punten
0
Als de hoogte geen probleem wordt: egaline.
 
Lid geworden
30 nov 2008
Berichten
1.129
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ok, egaline gaat het worden. Bedankt voor het meedenken!
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan