Cement verwijderen van deurklinken.

Lid geworden
6 mei 2011
Waarderingsscore
1
Punten
0
Alvast bedankt voor de antwoorden,

Onze chappers zijn langsgeweest en hebben met hun handen vol cement al onze deurklinken besmeurd, het hangt er stevig aan en ik vrees als ik het er zal proberen af te krijgen dat mijn deurklinken beschadigt zullen worden. (Krassen)

Ik zit erover te denken om een aangetekend schrijven te sturen (het zijn dure klinken) maar zou het liever eerst proberen zelf op te lossen om verdere miserie te vermijden, heeft er iemand een tip of truck om cement te verwijderen zonder de ondergrond te beschadigen.

Lid geworden
29 mrt 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
tip : het is de schuld van den aannemer, dat hij het oplost !!

als je zelf begint zal je aangetekend schrijven niks uitmaken, want dan zal hij zeggen dat jij het gedaan hebt.....of het erger gemaakt hebt. Het is nu zijn probleem, niet dat van jou....

Los daarvan heb je producten zoals cementsluierverwijderaar (wat een woord :p), maar of je daar alles mee oplost :confused:. Misschien zijn je deurklinken ondertussen aangetast door de reactie met cement, en krijg je dit niet meer weg...

Lid geworden
29 aug 2013
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik had graag geweten of je de cement ondertussen hebt afgekregen en hoe? Ik zit met hetzelfde probleem maar dan cementresten op mijn aluminium raamprofielen. Hoe heb je het probleem aangepakt? Ik durf zelf ook niks ondernemen omdat ze dan kunnen zeggen dat jij zelf de schade hebt aangebracht moesten er krassen zijn.

Lid geworden
6 mei 2011
Waarderingsscore
1
Punten
0
Beste, de aannemer heeft de cement zonder problemen (beetje geduld) eraf gekregen met cementsluier verwijderaar, eerst opspuiten (schuimde direct) dan enkele minuten rustig laten inwerken en heel voorzichtig wegwrijven, zeker niet hard duwen voor krassen. Justus hierboven zat er mee in dat de ondergrond misschien al zou aangetast zijn, ik moet zeggen dat de klinken een heel heel klein deel van hun glans kwijthebben, met het oog is het bijna niet merkbaar dus zeker verwaarloosbaar, ik ben tevreden.

Bovenaan