• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Cement ? Plaaster? Op alluminium ramen verwijderen ( +~ 3 maand )

Lid geworden
17 nov 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1
beste mensen,

Wegens ten einde raad hoop ik hier de info en hulp te krijgen.
Wij zijn deze zomer verhuisd naar onze nieuwe woning.
En de ramen na grondig reinigen met zowat alles wat ik durfde gebruiken voor toch de plaaster en vlekken ik veronderstel cement? Te verwijderen blijven deze terug komen. Als je het nat maakt merk je niets meer van de vlekken enkel de plaaster maar 5 minuten nadien is het terug.
Iemand een idee wat ik moet doen? Als iemand die perfectionist is in hygiëne bijt dit enorm aan me. Nu met de koude periode lijkt het meer en meer te worden zelf aan de rubber komt het erdoor..

Dank u wel!

Bijlagen

• IMG_2577.jpeg
    IMG_2577.jpeg
    184,2 KB · Weergaven: 46
  • IMG_2576.jpeg
    IMG_2576.jpeg
    167,6 KB · Weergaven: 45

albarius

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
6 mrt 2008
Waarderingsscore
1.023
Punten
113
Hier lijkt me meer aan de hand dan enkel pleister. Dat gaat er eenvoudig af met water.
Is het enkel tegen de vloer aan, of ook opzij en bovenaan de ramen?
Zijn er krassen in de verf? Met iets gemorst?

Lid geworden
17 nov 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hier lijkt me meer aan de hand dan enkel pleister. Dat gaat er eenvoudig af met water.
Is het enkel tegen de vloer aan, of ook opzij en bovenaan de ramen?
Zijn er krassen in de verf? Met iets gemorst?
Geen idee wat het dan is , wij hebben het huis zo gekocht.. boven zie ik nagenoeg niets enkel beneden. Nee niet echt het gaat er wel af met u nagel maar ben zo jaren bezig.

Generaldude

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 dec 2014
Waarderingsscore
465
Punten
83
Structuurlak (zoals schuurpapier) of gewone vlakke satijn lak ?

gvo

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 okt 2014
Waarderingsscore
588
Punten
93
Ik denk dat de vraag is of uw raamprofielen met structuurlak of gewone lak uitgevoerd zijn...

Lid geworden
17 nov 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik denk dat de vraag is of uw raamprofielen met structuurlak of gewone lak uitgevoerd zijn...

Ooh heb ik geen idee van heeft wel geen glad oppervlak, precies zoals je een muur verft z’n structuur heeft het.

Generaldude

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 dec 2014
Waarderingsscore
465
Punten
83
Als het aanvoelt als een versleten schuurpapier dan is het struktuurlak. Reining zal erg moeilijk zijn.

albarius

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
6 mrt 2008
Waarderingsscore
1.023
Punten
113
Hoe ik zulke dingen proper maak in geval van pleister: nat maken en er af halen met een oude versleten verfborstel. Het water weekt die pleister los. Met de stugge korte haren van de oude verfborstel in combinatie met voldoende water maak je geen krassen. Kan je al behoorlijk wat kracht op zetten. En kom je makkelijk in alle hoekjes en kantjes.
Je kan eventueel eens een klein stukje proberen en zien waar je uitkomt.

Lid geworden
17 nov 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hoe ik zulke dingen proper maak in geval van pleister: nat maken en er af halen met een oude versleten verfborstel. Het water weekt die pleister los. Met de stugge korte haren van de oude verfborstel in combinatie met voldoende water maak je geen krassen. Kan je al behoorlijk wat kracht op zetten. En kom je makkelijk in alle hoekjes en kantjes.
Je kan eventueel eens een klein stukje proberen en zien waar je uitkomt.
En wat voor soort verfborstel moet dit zijn een hard opgedroogde oude borstel en het oppervlak nat maken en dan wat laten weken en dan met de droge borstel er proberen af krijgen?

Mvg

albarius

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
6 mrt 2008
Waarderingsscore
1.023
Punten
113
Nee neeneeneee... geen keihard opgedroogde verfborstel. En nooit droog werken. Doe dat nooit, want krassen !!
Een propere oude versleten borstel nemen. Die hebben van die korte stugge haartjes, maar nog wel flexibel en zacht.
Pleister natmaken, even laten trekken. Potje water nemen en elke keer uw borstel goed natmaken en kan je de bevuiling er af duwen.
Maakt niet uit welke borstel. Ik neem gewoonlijk een platte omdat je daar goed mee achter de scharnieren door kan.

Lid geworden
17 nov 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1
Nee neeneeneee... geen keihard opgedroogde verfborstel. En nooit droog werken. Doe dat nooit, want krassen !!
Een propere oude versleten borstel nemen. Die hebben van die korte stugge haartjes, maar nog wel flexibel en zacht.
Pleister natmaken, even laten trekken. Potje water nemen en elke keer uw borstel goed natmaken en kan je de bevuiling er af duwen.
Maakt niet uit welke borstel. Ik neem gewoonlijk een platte omdat je daar goed mee achter de scharnieren door kan.
Oke! Dank u wel voor de tip ga deze morgen eens toepassen.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan