Celit onderdak

Lid geworden
9 feb 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Vandaag heeft de dakwerker onze spanten afgewerkt. Puik werkje met mooie vast spantafstanden (zoals gevraagd).

Volgende stap is op donderdag de celit-platen plaatsen ...

Onze dakwerker stelde voor om bovenop de celitplaten nog een delta vitax te plaatsen alvorens de tengellatten te plaatsen.

Dan is het zeker waterdicht volgens hem, en is de celit beschermd tegen regen in afwachting van het leggen van de pannen.

Is dit een goed voorstel? Het lijkt mij zeker niet slechter, maar wel weer iets duurder. Meerprijs nog af te wachten.

Heeft die delta vitax een nadelig effect op de dampopenheid van de celit-platen?

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Waarderingsscore
1
Punten
36
Volgens mij heeft dat geen toegevoegde waarde.

't Is nu ook niet dat je een half jaar gaat moeten wachten op je pannen.

Lid geworden
3 jan 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als dit delta vitax niet dampopen is het slechter dan dat het goed is!

Celit kan gerust een half jaar tot een jaar bloot blijven.

Bij mijn zijn de buitenmuren in celit, nu al ruim een jaar gewoon zonder bescherming, en 't ziet er nog goed uit. Onze beneden verdieping is nu weer bewoonbaar, en nu ga ik er de afwerking aan doen.

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
3
Punten
0
Celit heeft bij mij zeker 2 maand als nooddak gedient. Kwam geen druppel door hoor.

En dan zijn er nog plaatsen op m'n dak waar de celit meer dan een jaar als "dakdichting" dienst gedaan heeft. Geen enkel probleem.

Doe die kosten van die extra folie niet. Heeft geen enkele zin en kan zelfs nadelig zijn.

Lid geworden
8 apr 2008
Waarderingsscore
2
Punten
0
Bij mij ook Celit die 2 maand bloot gelegen heeft, geen enkel probleem mee gehad, enkel een beetje verkleurd

Kepler

Lid
Lid geworden
15 feb 2008
Waarderingsscore
0
Punten
16
Wij hebben het ook gedaan. Strikt gezien is het niet nodig, maar bij ons moest het dak een winter op onderdak liggen (beperkte dakhelling). En de meerkost was in ons geval verwaarloosbaar.

Bovenaan