• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Cadeaubon & restaurant

masjienist

Zeer Actief lid
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
1.911
Waarderingsscore
0
Punten
36
Stomme vraag misschien, maaja.



Wij gaan -spijtig genoeg- niet zoveel op restaurant.

Nu hebben we van vrienden een echt mooie cadeaubon gekregen voor een uitgebreid bezoek aan een 'standingvol' restaurant.



Maar hoe gebruik je die nu? Zeg je dat je een bon hebt bij de reservatie? Zeg je dat als je aankomt in het restaurant? Geef je die eerst af? Of pas achteraf? Zeg je niks en komt die bon pas boven bij de afrekening?



Hoedoejedat?
 

monalisa

Zeer Actief lid
Lid geworden
27 mrt 2006
Berichten
7.633
Waarderingsscore
5
Punten
38
Hangt er een beetje vanaf. Is het een bon voor een vaststaand menu, dan zeg je dat best al bij de reservatie. Als het gewoon een bepaald bedrag is dat eropstaat, hoef je dat niet vooraf te zeggen en geef je die gewoon af bij het afrekenen.



Zou ik zo denken...
 
Lid geworden
19 feb 2007
Berichten
6.447
Waarderingsscore
2
Punten
0
Ik zou het altijd zeggen, want misschien zijn er wel andere voorwaarden om die bon te kunnen gebruiken of zo. Met zo'n bongo-bon bijvoorbeeld moet je dat dacht ik altijd zeggen bij het reserveren.
 

monalisa

Zeer Actief lid
Lid geworden
27 mrt 2006
Berichten
7.633
Waarderingsscore
5
Punten
38
Als het nodig is de bon te vermelden bij het reserveren wordt dat meestal ook wel op de bon vermeld.
 

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Berichten
9.178
Waarderingsscore
4
Punten
38
Normaal staat alle info op de bon zelf (of op de bijhorende documentatie)



Ah ja ... mispak je niet in zo'n restaurants.

Ken ook zo volk dat bon kreeg voor gratis eten in iets chique, maar drinken was niet gratis ... awel dat liep dan ook serieus op.
 

masjienist

Zeer Actief lid
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
1.911
Waarderingsscore
0
Punten
36
't Is een cadeaucheque van het restaurant zelf. Waar onze vrienden dus een bepaald bedrag zijn gaan betalen en wij dat als tegoed hebben gekregen. Geen Bongobon of iets dergelijks.
 

monalisa

Zeer Actief lid
Lid geworden
27 mrt 2006
Berichten
7.633
Waarderingsscore
5
Punten
38
Bart Aertgeerts;1712357 wrote:
't Is een cadeaucheque van het restaurant zelf. Waar onze vrienden dus een bepaald bedrag zijn gaan betalen en wij dat als tegoed hebben gekregen. Geen Bongobon of iets dergelijks.



Dan hoef je dat niet te vermelden bij reservatie als je niet wil of als je dat raar vindt. Bij Bongo-bons of Groupons hoor je soms dat je anders behandeld zou worden dan een gewone klant (kleinere gerechten, minder ingrediënten, etc), maar dat zou bij dit soort bons toch zeker niet mogen zijn. Als je bang bent dat dat toch zo zou zijn, gewoon niet vooraf vermelden hè.
 
Lid geworden
19 feb 2007
Berichten
6.447
Waarderingsscore
2
Punten
0
Bart Aertgeerts;1712357 wrote:
't Is een cadeaucheque van het restaurant zelf. Waar onze vrienden dus een bepaald bedrag zijn gaan betalen en wij dat als tegoed hebben gekregen. Geen Bongobon of iets dergelijks.



In dat geval zou ik het ook niet vermelden :)
 
Lid geworden
19 feb 2007
Berichten
6.447
Waarderingsscore
2
Punten
0
monalisa;1712365 wrote:
Bart Aertgeerts;1712357 wrote:
't Is een cadeaucheque van het restaurant zelf. Waar onze vrienden dus een bepaald bedrag zijn gaan betalen en wij dat als tegoed hebben gekregen. Geen Bongobon of iets dergelijks.



Dan hoef je dat niet te vermelden bij reservatie als je niet wil of als je dat raar vindt. Bij Bongo-bons of Groupons hoor je soms dat je anders behandeld zou worden dan een gewone klant (kleinere gerechten, minder ingrediënten, etc), maar dat zou bij dit soort bons toch zeker niet mogen zijn. Als je bang bent dat dat toch zo zou zijn, gewoon niet vooraf vermelden hè.



Da's de reden dat ik zo'n bonnen niet graag heb. Ik had een bon ter waarde van 100 EUR (maar dat staat er niet op natuurlijk), en het was ofwel een vast gerecht nemen, ofwel iets anders met waarde van 80 EUR. 20 EUR minder dan de waarde van de bon dus.
 

monalisa

Zeer Actief lid
Lid geworden
27 mrt 2006
Berichten
7.633
Waarderingsscore
5
Punten
38
Luddie;1712368 wrote:
monalisa;1712365 wrote:
Bart Aertgeerts;1712357 wrote:
't Is een cadeaucheque van het restaurant zelf. Waar onze vrienden dus een bepaald bedrag zijn gaan betalen en wij dat als tegoed hebben gekregen. Geen Bongobon of iets dergelijks.



Dan hoef je dat niet te vermelden bij reservatie als je niet wil of als je dat raar vindt. Bij Bongo-bons of Groupons hoor je soms dat je anders behandeld zou worden dan een gewone klant (kleinere gerechten, minder ingrediënten, etc), maar dat zou bij dit soort bons toch zeker niet mogen zijn. Als je bang bent dat dat toch zo zou zijn, gewoon niet vooraf vermelden hè.



Da's de reden dat ik zo'n bonnen niet graag heb. Ik had een bon ter waarde van 100 EUR (maar dat staat er niet op natuurlijk), en het was ofwel een vast gerecht nemen, ofwel iets anders met waarde van 80 EUR. 20 EUR minder dan de waarde van de bon dus.



Wij zijn twee weken geleden nog gaan eten met een Bongo-bon. Die bon kostte 35 euro en we hebben er twee hoofdgerechten van elk 25 euro van mogen eten. We konden kiezen uit twee gerechten. Het was lekker en volgens mij hetzelfde wat een normaal betalende klant ook kreeg. Dus kan je als je daar wil gaan eten eigenlijk beter een Bongo kopen dan gewoon cash te betalen. :) Misschien was het een kleinere portie dan normaal, maar ik had er als grote eter genoeg mee gegeten, dus ik klaag niet.
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij een bon van het restaurant zelf moet je dat niet vooraf melden. Da's voor het restaurant gewoon 'geld' want hij is al betaald. Bij de afrekening dus de bon mee in het kaftje schuiven met het eventueel nog te betalen saldo.



Alvast smakelijk eten!



Bongo moet je op voorhand melden, Groupon ook. Dat zijn meestal speciale menu's. Kan meevallen, kan tegenvallen. Wij hadden een Bongo gastronomie en hadden aan de sommelier gezegd dat hij zijn goesting mocht doen met de open wijnen. De rekening voor aperitief/wijnen+water/koffie was bijna net zo hoog als de waarde van de Bongobon. Dat doen we dus niet meer.
 

Jimbo

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 okt 2006
Berichten
1.387
Waarderingsscore
0
Punten
36
Een tegoedbon hoef je niet te melden.



Het concept van Bongo's en van die Flairbonnen en zo is om reclame te maken voor de zaak (en om volk te hebben op off-days). Dan gaan ze toch echt niet riskeren om kleinere porties of zo te geven. Anders doen ze drievoudig verlies: een arrangement onder de prijs verkocht, aan iemand die niet meer terug zal komen, en dat ook aan al zijn kennissen laat weten.



Ik ben er in alle geval nog niet bedrogen mee uitgekomen met zo'n bonnen.



Allez, dat van die Flairbonnen, dat is van horen zeggen eh! Ik lees dat niet hoor, de verpersoonlijking van mannelijkheid zijnde en zo! Ah nee!!1!



Jimbo

(onlangs vree lekker ribbekes gestoken - zo erg mannelijk zo, met de handen, vet druipend van de kin, en luid boerend - in de Burgemeester in 't Kamp...met een Flair bon)
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan