• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

buren verwittigen voor lawaai en parkeerhinder door bbq

Lid geworden
26 mrt 2006
Berichten
364
Waarderingsscore
0
Punten
0
volgende week zondag gaan we s middags een "huis huldigings-BBQ organiseren en wij zouden graag de buren vooraf even willen verwittigen dat er overlast kan zijn.



er komt ongeveer 40 man, allemaal met de auto dus die moeten ergens kunnen parkeren, aangezien we een kleine straat zijn kan het al eens zijn dat er dus wat hinder daarvan zal zijn.

onze vrienden kennende kunnen ze een aardig bergje bier verzetten en hoe meer gedronken hoe luider ze worden en dit kan mss wel tot ergernis van de (over het algemeen gepensioneerde) mensen leiden.

hoe kan ik op een beleefde , maar leuke manier vragen aan de buren om indien er een probleem is dat ze neit meteen de politie bellen voor buurtlawaai maar ons gewoon een seintje geven , kwestie van goede buren te blijven
 
Lid geworden
26 mrt 2006
Berichten
364
Waarderingsscore
0
Punten
0
Icecoldkillahh wrote:
ze gewoon mee uitnodigen tiens!!!
das een beetje het probleem, zijn niet echt onze 'type' van mensen, gemiddelde leeftijd 70 jaar en steeds waakzaam over de werkzaamheden en bedrijvigheid in en rondom ons huis :lol: dus liever niet eigenlijk
 
Lid geworden
29 mrt 2007
Berichten
1.165
Waarderingsscore
0
Punten
0
inderdaad mee uitnodigen ! Kunt dan onmiddellijk die meekijkers eens laten genieten op hun ouden dag (ze mogen dan eens legitiem rondneuzen hé :lol: ). Rond 21-22h gaan die meestal hun nestje opzoeken en dan kan het feest beginnen zonder zever van de buren :!:
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
Ge kunt ze altijd effe uitnodigen, zodat jullie beter kennis kunnen maken. En als er toch zoveel volk is, dan zullen ze zeer snel vertrekken, zeker als je een beetje ACDC muziek opzet of zo... :lol:



EN dan hebben ze het huis vanbinnen gezien, dus hoeven ze niet meer zo nieuwsgierig te zijn....



ps: wat is dat toch met oudere mensen? Zo nieuwsgierig. Mijn ma is ook zo eentje (en die is pas 55). constant: aaah de buren komen thuis, aahh de buren hebben pizza gehaald, aah de buren gaan weg,... :roll:
 
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
6.580
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik snap het toch ook niet waarom je die buren niet gewoon uitnodigt hoor! Beste begin op die manier. En wat dan nog als het uw slag mensen niet is. Een 70-jarige kan best verrassend uit de hoek komen, wie weet. Het is toch met die buren dat je zal gaan moeten samenleven, niet met je vrienden.



Persoonlijk zou ik er zelfs net wel op toezien dat die muziek bij zo'n eerste BBQ niet belachelijk luid staat etc.



In je eigen huis doe je natuurlijk wat je wil. En is wat je wil, samenleven in een toffe buurt met ne goeiedag hier en daar als je je buren ziet, dan weet je wat je te doen staat.
 
Lid geworden
26 mrt 2006
Berichten
364
Waarderingsscore
0
Punten
0
Icecoldkillahh wrote:
Ge kunt ze altijd effe uitnodigen, zodat jullie beter kennis kunnen maken. En als er toch zoveel volk is, dan zullen ze zeer snel vertrekken, zeker als je een beetje ACDC muziek opzet of zo... :lol:



EN dan hebben ze het huis vanbinnen gezien, dus hoeven ze niet meer zo nieuwsgierig te zijn....



ps: wat is dat toch met oudere mensen? Zo nieuwsgierig. Mijn ma is ook zo eentje (en die is pas 55). constant: aaah de buren komen thuis, aahh de buren hebben pizza gehaald, aah de buren gaan weg,... :roll:

ja mss toch overwegen, en dan een vleugje rammstein, acdc en katastroof opzetten :lol:



maar ben dus nog steeds op zoek naar een leuk tekstje om hen te verwittigen (met dan eventueel een uitnodiging bij)
 
Lid geworden
11 feb 2007
Berichten
587
Waarderingsscore
0
Punten
0
Jongeren in de buurt, 't is toch altijd wat. De laatste tijd veroorzaakten onze bouwwerken een grote volkstoeloop in onze straat.

Ons huistje is nu eindelijk af, zodat er nu een andere volkstoeloop kan gebeuren.



Om echter eens op een leuke manier kennis te maken, en ons huisje te bezichten, nodigen we u graag uit op onze BBQ...
 
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
6.580
Waarderingsscore
0
Punten
0
Je kan ook altijd hen apart uitnodigen, op de koffie of zo.



Of laat hen 's anderendaags de restjes komen opeten bij dat kopje koffie.
 
Lid geworden
24 mrt 2006
Berichten
569
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij de politie kan je normaal ook toestemming gaan vragen om na 22u ook nog muziek te mogen spelen, ooit gedaan voor't afstudeerfuifje van m'n zus.



Legertent van de scouts, muziekinstallatie, genoeg muziek en'n deel volk, meer was er niet nodig :)

We hadden toen toestemming tot 1u, wel doorgedaan tot 5 :)



Ik zou zeggen: als't feestje u zou storen, kom er dan ene drinken en zeg't dan (kan't volume van de muziek evt omlaag), ipv de politie te bellen



mvg,



YoDo
 
Lid geworden
24 mrt 2006
Berichten
569
Waarderingsscore
0
Punten
0
dieke wrote:
Je kan ook altijd hen apart uitnodigen, op de koffie of zo.



Of laat hen 's anderendaags de restjes komen opeten bij dat kopje koffie.



euhm, overschot van de BBQ met koffie???
 
Lid geworden
26 mrt 2006
Berichten
364
Waarderingsscore
0
Punten
0
YoDo wrote:
Bij de politie kan je normaal ook toestemming gaan vragen om na 22u ook nog muziek te mogen spelen, ooit gedaan voor't afstudeerfuifje van m'n zus.



Legertent van de scouts, muziekinstallatie, genoeg muziek en'n deel volk, meer was er niet nodig :)

We hadden toen toestemming tot 1u, wel doorgedaan tot 5 :)



Ik zou zeggen: als't feestje u zou storen, kom er dan ene drinken en zeg't dan (kan't volume van de muziek evt omlaag), ipv de politie te bellen



mvg,



YoDo



ah goeie tip!
 
Lid geworden
29 mrt 2007
Berichten
1.165
Waarderingsscore
0
Punten
0
@ICK : gewoon dat we dezelfde gedachten tegelijkertijd neerpenden :oops:



no offence hé :lol:
 
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
6.580
Waarderingsscore
0
Punten
0
leentje wrote:
YoDo wrote:
Bij de politie kan je normaal ook toestemming gaan vragen om na 22u ook nog muziek te mogen spelen, ooit gedaan voor't afstudeerfuifje van m'n zus.



Legertent van de scouts, muziekinstallatie, genoeg muziek en'n deel volk, meer was er niet nodig :)

We hadden toen toestemming tot 1u, wel doorgedaan tot 5 :)



Ik zou zeggen: als't feestje u zou storen, kom er dan ene drinken en zeg't dan (kan't volume van de muziek evt omlaag), ipv de politie te bellen



mvg,



YoDo



ah goeie tip!



Jaaaaa, vooral i.p.v. met de buren te communiceren, al op voorhand de politie op je eigen hand proberen te krijgen om dan alsnog voorbij het uur van toestemming te gaan. Zeeeeer goede tip indeed :roll:
 
Lid geworden
26 mrt 2006
Berichten
364
Waarderingsscore
0
Punten
0
Jaaaaa, vooral i.p.v. met de buren te communiceren, al op voorhand de politie op je eigen hand proberen te krijgen om dan alsnog voorbij het uur van toestemming te gaan. Zeeeeer goede tip indeed :roll:[/quote]



heb net met de politie gebeld wat ik moet doen in mijn situatie en ze hebben gezegd gewoon buren vriendelijk verwittigen en muziek na 10 zacht zetten voor de rest niet speciaal aan te doen. hij verwittigde me wel dat het dan examenperiode is dus moeten we er natuurlijk rekening mee houden dat er mensen aan het studeren zijn en er geen boodschap aan hebben dat dit maar een eenmalig feestje is dus ga ik bij de briefjes alvast oorstopjes meegeven voor de studentjes
 
Lid geworden
15 mrt 2007
Berichten
1.870
Waarderingsscore
1
Punten
0
leentje wrote:
heb net met de politie gebeld wat ik moet doen in mijn situatie en ze hebben gezegd gewoon buren vriendelijk verwittigen en muziek na 10 zacht zetten voor de rest niet speciaal aan te doen. hij verwittigde me wel dat het dan examenperiode is dus moeten we er natuurlijk rekening mee houden dat er mensen aan het studeren zijn en er geen boodschap aan hebben dat dit maar een eenmalig feestje is dus ga ik bij de briefjes alvast oorstopjes meegeven voor de studentjes



Studentjes? Bij die 70-jarigen????

Maar die oorstopjes kunnen ze ook gebruiken.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan