buren verwittigen voor lawaai en parkeerhinder door bbq

Lid geworden
23 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
natuurlijk nodig je, je buren uit!!! Das toch normaal? dan mag je lawaai maken wat je wilt

Lid geworden
20 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leentje

het staat op het bouwforum geschreven nu .

dat leest toch iedereen zeker :wink:

en als zij het forum niet volgen is het hun EIGEN fout :D :twisted:

Lid geworden
26 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nieka wrote:
leentje wrote:
heb net met de politie gebeld wat ik moet doen in mijn situatie en ze hebben gezegd gewoon buren vriendelijk verwittigen en muziek na 10 zacht zetten voor de rest niet speciaal aan te doen. hij verwittigde me wel dat het dan examenperiode is dus moeten we er natuurlijk rekening mee houden dat er mensen aan het studeren zijn en er geen boodschap aan hebben dat dit maar een eenmalig feestje is dus ga ik bij de briefjes alvast oorstopjes meegeven voor de studentjes

Studentjes? Bij die 70-jarigen????

Maar die oorstopjes kunnen ze ook gebruiken.
ja ik weet 1 huis waar kinderen wonen die eind middelbaar begin universiteit zitten , is een verkaveling van 1965 dus wel wat oudjes

julien

Gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
146
Punten
63
hoow wrote:
natuurlijk nodig je, je buren uit!!! Das toch normaal? dan mag je lawaai maken wat je wilt

Onze buur heeft dat gedaan en toch politie op zijn dak. :roll:

Er zijn altijd klagers.

Lid geworden
17 jul 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Gij de politie gebeld zekers :twisted:

Nee inderdaad, er zijn er altijd die de boel vergallen. Maar ik zou gewoon es e klapke gaan doen en dan ze in één weg uitnodigen.

Lid geworden
27 sep 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
julien wrote:
Icecoldkillahh wrote:
Gij de politie gebeld zekers

Met een dubbele tong zeker... :twisted:

Allllloooooooo? Ben ik bij de polies? Ons gebuurs klagen te luid aan onzen voordeur, waardoor da wij de muziek van onzen fuif nie meer horen. Kunde es afkomen meneer de flik? Mercitjes!

jansenius

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
38
Beter goede buren dan verre vrienden...

Ik zou eerlijk gezegd ook de buren uitnodigen, eventueel op een ander moment dan je vrienden, maar toch...

Enne ... feestjes moeten toch ook kunnen zonder lawaai overlast na 22u ?

Ik zou niet wakker liggen van politietoelating of niet, dat vind ik maar bijkomstig; de bottom line moet zijn dat je met de buren overeen komt, niet nu over dat feestje maar in de lange termijn.

PS : als je een fuif wil geven met lawaai tot in de vroege uurtjes, moet je maar een zaaltje huren hee...

Lid geworden
27 sep 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
jansenius wrote:
PS : als je een fuif wil geven met lawaai tot in de vroege uurtjes, moet je maar een zaaltje huren hee...

Home warming party in een andere zaal? Daarmee is je huis niet opgewarmd hé :wink: .

Misschien de oude buren eerder op de avond vragen? Dan is het wat rustiger, en als ze blijven plakken, zoveels te beter.

bacco

Lid
Lid geworden
14 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
Je kan misschien het in 2 delen doen.

Nodig de oude van dagen (uw geburen dus :lol: ) uit voor een glaasje en een schnabbelke van 11 tot 15 uur ofzo.

Zeg er ook bij dat je 's avonds een feestje geeft met je vrienden én dat het geen gewoonte zal worden.

Enne, iemand die om 12 uur bij je heeft staan brunchen gaat toch de politie niet bellen héé

En vanaf 15 uur laat je je vrienden komen voor de barbecue.

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Moet je dan telkens de buren uitnodigen als er een iets gevierd mag worden? En welke buren nodig je dan uit? 'Die er naast en die van d'er recht over, maar die van 2 huizen verder niet'.

Of beter: deze week BBQ met familie (en de buren); volgende week receptie met de collega's van mevrouw (en de buren); een maand later een drink met de collega's van mijnheer (en de buren)...

'k Zou het gewoon melden dat er een BBQ komt en als er hinder is dat ze het komen melden.

Nodig je buren gewoon eens afzonderlijk uit voor een drink.

Lid geworden
22 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Quote:
Of laat hen 's anderendaags de restjes komen opeten

:lol: zo'n uitgedroogd been men nog een beetje vlees en vel eraan ne slappe wortel met een kwakske overschot mayonaise en dat satéstokske waar nog een stukske ajuin aanzit en alle overschotjes van de wijn bijeen gieten in een glas , ze zullen dat ook wel uit drinken, die oudjes zullen toch zeggen dat het goed is en laat ze meteen den afwas doen

woehahaha :lol:

oei oei shame on me :oops:

LT

Lid geworden
2 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
bacco wrote:
Je kan misschien het in 2 delen doen.

Nodig de oude van dagen (uw geburen dus :lol: ) uit voor een glaasje en een schnabbelke van 11 tot 15 uur ofzo.

Zeg er ook bij dat je 's avonds een feestje geeft met je vrienden én dat het geen gewoonte zal worden.

Enne, iemand die om 12 uur bij je heeft staan brunchen gaat toch de politie niet bellen héé

En vanaf 15 uur laat je je vrienden komen voor de barbecue.

²

Lid geworden
23 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
SvenVD wrote:
Moet je dan telkens de buren uitnodigen als er een iets gevierd mag worden? En welke buren nodig je dan uit? 'Die er naast en die van d'er recht over, maar die van 2 huizen verder niet'.

Of beter: deze week BBQ met familie (en de buren); volgende week receptie met de collega's van mevrouw (en de buren); een maand later een drink met de collega's van mijnheer (en de buren)...

'k Zou het gewoon melden dat er een BBQ komt en als er hinder is dat ze het komen melden.

Nodig je buren gewoon eens afzonderlijk uit voor een drink.

Als je wat vrienden uitnodigd veroorzaak je toch niet automatisch overlast? Of ben je van plan om een fuifzaal van je woning te maken waar het elke week luide muziek en geroep is tot een gat in de nacht?

Als je 40 man of meer vraagt in je tuin zullen die paar buren der wel nog bij kunnen zeker?

Lid geworden
30 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Das ook mijn gedacht hoor. Nodig die gewoon mee uit. Mss vallen die best mee. En zoals door enkelen al gezegd: die buren moet je gans je leven naast wonen (normaal gezien). Kunt er dus beter goed mee overeenkomen. :wink:

Bij ons in de verkaveling is het de gewoonte dat iedereen iedereen uitnodigt op de meeste feesten (speciale verjaardagen (30, 40,..), communie, housewarming,.....). Daarvoor niet samen met familie en vrienden maar vaak achteraf. Feestjes durven dan wel eens uit de hand lopen, maar nie erg, want iedereen is er toch. :lol:

Gaan hier zelfs met de mannen binnenkort op stap en de vrouwen doen dit ook later op het jaar. Echt toffe sfeer hier. 8)

Lid geworden
15 mrt 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Je hoeft daarom je buren niet voor elk feestje uit te nodigen, maar voor een housewarmingparty is dat toch wel het minste vind ik.

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
3
Punten
0
't is niet omdat jij een feestje geeft dat je je buren moet uitnodigen.

't is niet omdat jij een feestje geeft dat je buren moeten wakker liggen tot een stuk in de nacht.

Snap je'm?

Ik heb zo'n leuke buren die regelmatig eens een "feestje" geven. Eerst 2 dagen hun (professionele !)installatie testen, dan de nacht door doen met volle bas om vervolgens de avond/nacht nadien nog een "afsluitertje" te doen.

Het zijn verder echt heel aangename mensen en ze nodigen me telkens uit voor hun feestjes maar daar heb ik 's nachts (vaak nog in de week) geen boodschap aan.

Ondertussen hebben ze me van een andere kant leren kennen en is't nog 1 nacht muziek met een aanvaardbaar volume. :twisted:

Dus:

Zeker je feestje doen, verwittig eventueel je buren, maar hou het volume en de overlast beperkt. Zeker na 22-23u 's avonds.

En komt er een buur klagen, snauw hem niet af en doe iets aan het probleem. Als de politie moet komen eindigt het feestje in mineur.

Goeie buren zijn goud waard!

Bovenaan