• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Buitenmuren langs binnen reeds geïsoleerd, maar goed?

papui

Lid
Lid geworden
16 jan 2013
Waarderingsscore
5
Punten
18
Allen,

onlangs een nieuw huis gekocht en nu bij de verbouwingen zijn we de binnenmuren aan het strippen. Nu blijken bijna alle muren langs binnen geïsoleerd te zijn met glaswol. Bij sommige muren is de isolatie vlak tegen de muur geplaatst en bij sommige muren is een spouw aanwezig tussen de isolatie en de muur.

Als afwerking is er nergens een dampscherm geplaatst en tegen de metal studs is er rechtstreeks een gyproc plaat gezet.
De buitenmuren zijn volle stenen en het huis is langs de buitenkant met crepi bekleed.

Nu vind ik de metal studs wel handig om de nieuwe leidingen in weg te werken maar wat zou ik nu doen met de isolatie? Gewoon alles terugplaatsen zoals het was, dus zonder dampscherm en met gewoon gyproc als afwerking?
Of de isolatie plaatsen, dampscherm plaatsen en dan pas gyproc zetten?
Of de isolatie weglaten en alleen gyproc plaatsen?

En stel dat de isolatie toch terug geplaatst kan worden, vlak tegen de muur of is een spouw tussen de muur en de isolatie wel raadzaam?

Met vriendelijke groet.

Heb je al eens gekeken naar iets zoals Iso-Façade of de alternatieven bij de andere steenfabrieken?

Is op zich vrij gemakkelijk om zelf te doen en je hebt ineens een volledig nieuwe gevel.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan