• Update forum

    Op 31-01-2023 is er een update uitgevoerd op het forum. Mocht er na deze update iets niet werken, of indien er iets grafisch niet correct wordt weergegeven, gelieve dit dan te melden in het topic functionele verbeteringen voor het forum . Dan bekijken we en passen we het zo snel mogelijk aan.

Buitendeur uitfrezen voor deurkruk

Jonas 12

Lid
Lid geworden
1 okt 2017
Berichten
244
Waarderingsscore
9
Punten
18
Hey iedereen,

Om het binnenwerk van de deurkruk te plaatsen heb ik een opening van 15 mm breed op 40 mm diep nodig. Dit over een lengte van +/- 15cm gleuf.
In bijlage een foto van hoe ik nu boor per boor naar beneden toe werk, maar dat is niet ideaal vrees ik en geeft ook geen mooi resultaat. Iemand een betere suggestie met een freeskop op het boormachine ofzo? Maar welke dan want het is hardhout (Padouk) dus niet evident voor verwerking.

p.s.: de deur staat al helemaal vast dus ze er opnieuw uit halen wil ik liever verlijden als dat kan :)

deur frees.jpg
Alvast dank voor de tips.

Mvg,
 

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
2.408
Waarderingsscore
471
Punten
83
Uitboren is zeker al OK. Best met bvb diameter 10mm. De rest dmv een bovenfrees en een mal/geleiding. En idd, het is hardhout, dus in stappen van bvb 4 tot 7 mm... Dat zou voldoende moeten zijn. Er zijn btw frezen met een diameter van 13 tot 16 mm met een snijlengte van +- 60mm.
 

GuntherS

Lid
Lid geworden
11 aug 2020
Berichten
92
Waarderingsscore
38
Punten
18
Multitool gebruiken? kan je toch iets makkelijker rechte randen mee bekomen dan roterend gereedschap.
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
11.430
Waarderingsscore
1.527
Punten
113
Multitool gebruiken? kan je toch iets makkelijker rechte randen mee bekomen dan roterend gereedschap.
niet als je met een frees werkt... dat kan zo recht als ... ja als een rechte hé :).
Maar multitool is wel een optie ja.
 
Bovenaan