• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Budget badkamerrenovatie (kleine badkamer)

elise86

Nieuw Lid
Lid geworden
12 okt 2021
Berichten
31
Waarderingsscore
5
Punten
8
Hallo,

Wij willen een kleine badkamer renoveren (5m²). We gaan de tegels en meubels zelf uitbreken, maar plaatsing laten we liever over aan een professional.

De nieuwe badkamer zou de volgende items omvatten:
- hangtoilet
- enkel lavabomeubel van 80 cm breed
- douche van 90 x 90 met bak van 4 mm in acryl; twee glazen wanden (één vaste, één met deur) en twee betegelde muren
- boiler 120l
- nieuwe vloer; betegeling muur enkel in de douche.

De leidingen moeten verlegd worden.

Heeft er iemand een idee van het budget dat we hiervoor moeten voorzien? We kiezen voor degelijke kwaliteitsmeubels, geen luxe.

Goede adresjes in West-Vlaanderen zijn ook altijd welkom!
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
7.899€ exclusief btw
en met wat ander materiaal 6899,55€

:ROFLMAO:
graptje he
is precies of je vraagt: ik wil een auto met 4 zitplaatsen een motor en het stuur links. Wat is daarvoor een goede prijs ?
Alleen voor dat hangtoilet kan je een staffel nemen van 100€ tot 3000€
 

elise86

Nieuw Lid
Lid geworden
12 okt 2021
Berichten
31
Waarderingsscore
5
Punten
8
Ik ben niet zozeer op zoek naar een goede prijs, wel gewoon een idee om mijn budget te kunnen plannen. We plannen een volledige renovatie van een appartement, maar voor badkamer is het moeilijk om een eerste idee van de prijs te krijgen. Ik ben al eens langsgeweest in een toonzaal, maar daar verwijzen ze door naar een plaatser voor de prijs.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Mijn fout, heeft inderdaad niets te maken met een goede prijs maar eerder dat je informatie veel te weinig zeggend is om je een prijsraming te kunnen geven.
Voor een prijsraming moet je meer concrete informatie geven .
Ik kan je al zeggen dat voor je vloertegels je moet rekenen op 80€/m² tot 375€/m² exclusief btw.
 

m1chaelm

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
2.377
Waarderingsscore
257
Punten
83
Is afhankelijk van de gekozen materialen uiteraard. Kies je voor zeer eenvoudig / goedkoop reken dan +- 10 000 euro. Keuze voor duurder sanitair / tegels kan gaan van 12 500 euro à ......
 

elise86

Nieuw Lid
Lid geworden
12 okt 2021
Berichten
31
Waarderingsscore
5
Punten
8
Bedankt alvast voor de reacties.

Qua sanitair dacht ik aan het huismerk van Lambrechts, maar suggesties zijn altijd welkom.
Bij X20 kwam ik op ong. 3500 euro aan toestellen, maar ik lees dat de reacties daarover nogal gemengd zijn, dus ik zou toch iets duurder willen gaan.

Degelijk kwaliteit (duurzaam en gemakkelijk schoon te maken) is wel belangrijk voor mij, maar het hoeft zeker geen luxe of design te zijn. Qua toestellen denk ik het wel rond 5000 tot max. 6000 euro te kunnen houden, maar de plaatsingskost is me onbekend en ook de kost voor het verleggen van de leidingen is me onbekend (badkamer is niet zo groot, dus ver hoeven de leidingen niet te gaan). Tegelen zou overigens samen kunnen gebeuren met de gang en de woonkamer, dus hoeft niet per se door degene die het sanitair plaatst.

Naast afbraakwerken, kunnen we zelf ook wel kleine pleisterwerken doen en een spiegel of kastje ophangen. OOk de schilderwerken doen we zelf. Leidingen verleggen en de douche, het labavomeubel en het toilet moeten wel door een professional gedaan worden.

Een verwarmingstoestel moet niet worden voorzien. Het plafond is in goede staat, maar ik zou daarop wel een extra lichtpunt willen aanbrengen.
 
Laatst bewerkt:

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Berichten
1.493
Waarderingsscore
972
Punten
113
onze badkamer boven is 6/7 vierkante meter en ik had een een offerte voor plus minus 11k excl btw voor een inloopdouche met bak, enkele lavabo (meubel niet inbegrepen), hangtoilet was er al, alle vloeren en wanden laten betegelen etc. De afbraak deed ik ook zelf maar bij mij moesten er niet veel leidingen verlegd worden.
Desco kwam qua sanitair op 2k en dan nog wat andere prullaria zoals gyproc etc. Werkuren werden gerekend aan 45 per uur en kwamen op 144 uren geschat. Dus hoe meer je kan besparen op werkuren hoe beter.
Geen flauw idee hoe de prijzen geëvolueerd zijn op vlak van sanitair maar minder zal het niet zijn denk ik. Hopelijk ben je hier iets mee.
Was wel met tegels van impermo hun eigen merk.
 

elise86

Nieuw Lid
Lid geworden
12 okt 2021
Berichten
31
Waarderingsscore
5
Punten
8
Dankjewel, dat geeft me al een goed idee van de prijs. Qua tegels zal het bij ons waarschijnlijk trouwens ook Impermo worden.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Als je zelf alles aankoopt, kan je wat besparen door goed rond te kijken. Bij X2O hebben ze ook wel wat betere merken zoals kraanwerk van Hansgrohe. Meestal stallen ze alle uitgebroken boxen ergens achteraan in de winkel waar je de toonzaalmodellen aan 80% korting kan kopen. Megabad is een winkel/website waar je aan mooie prijzen materiaal kan bestellen. Maar er zijn nog zulke websites.
Maar zorg wel dat je dan eerst een plaatser hebt die in dat verhaal wil meegaan.
Wat ook meteen te bekijken is...wat is de staat van huidige leidingen ? Nu je gaat renoveren kan je best alles nakijken en vernieuwen indien nodig. Je breekt niet graag over een jaar alles terug uit omdat er een lek in een oude leiding zit.

Qua vloer...al eens aan kurk gedacht ? Enorm leuk gevoel aan de voeten
 

Waldhar

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 feb 2021
Berichten
488
Waarderingsscore
177
Punten
43
Bij X2O hebben ze ook wel wat betere merken zoals kraanwerk van Hansgrohe. Meestal stallen ze alle uitgebroken boxen ergens achteraan in de winkel waar je de toonzaalmodellen aan 80% korting kan kopen.
Kan ik bevestigen!

Qua kwaliteit kan ik niet klagen over zowel kraanwerk, douche, bad, of meubels. Merkelijke een pak boven de "Gamma" kwaliteit. (zelfs hun Alibert die ze verkopen).
Voor sommige zaken voel ik er mij wel "doorgetrokken", zoals een crepine voor het bad van €90... Maar soit, weegt niet op tegen wat ik uitgespaard heb.
 

Sylvain 12

Actief Lid
Lid geworden
27 okt 2010
Berichten
821
Waarderingsscore
46
Punten
28
Wij zijn net bezig met de badkamer te verbouwen. Wij gaan naar Dupont in Roeselare. In ons vorig huis ook een badkamer van Dupont, toen nog in Menen. Heel goede kwaliteit voor al bij al redelijke prijzen.

Onze offerte

Hangtoilet
Lavabo toilet
Badkamermeubel 120cm
Spiegel 120 cm
Kolomkast
Douchebak in een soort steen 80 op 160
Douchewand 2m op 160
Regendouche
Radiator

+-6000 euro.

We rekenen het dubbele voor de plaatsing en leggen van vloeren en tegels. Bij ons moeten ook alle leidingen worden vernieuwd, maar wel in het hele huis.

Het is moeilijk in te schatten, maar ik schat zo'n 3000-4000 euro plaatsingskosten in uw geval.
 
Laatst bewerkt:

elise86

Nieuw Lid
Lid geworden
12 okt 2021
Berichten
31
Waarderingsscore
5
Punten
8
Dank jullie wel voor de reacties.

@Sylvain 12: Dat lijkt me inderdaad niet zeer redelijk qua prijs en dit ziet er ook een mooie winkel uit, met veel keuze. Doen zij ook zelf de plaatsing?
 

Sylvain 12

Actief Lid
Lid geworden
27 okt 2010
Berichten
821
Waarderingsscore
46
Punten
28
Dank jullie wel voor de reacties.

@Sylvain 12: Dat lijkt me inderdaad niet zeer redelijk qua prijs en dit ziet er ook een mooie winkel uit, met veel keuze. Doen zij ook zelf de plaatsing?
Dat weet ik niet, maar als je van regio Roeselare bent, ken ik heel goede sanitairmannen. Ze hebben ons vorige huis volledig gerenoveerd. CV en 2 badkamers. En nu mogen ze in onze nieuwe woning opnieuw alles doen. Mocht je geïnteresseerd zijn, dan stuur ik u de gegevens door. Bij mij komt er niemand anders meer binnen voor sanitair.
 

elise86

Nieuw Lid
Lid geworden
12 okt 2021
Berichten
31
Waarderingsscore
5
Punten
8
Ik ben van Oostende en ken hier in de buurt (nog) niemand. Ik ben dus zeker geïnteresseerd in de gegevens van uw loodgieter. Alvast bedankt!
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan