• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2023 in gent aan! Niet geldig op zondag

Brensj (Ecohuis)

Lid geworden
12 jun 2022
Waarderingsscore
1
Punten
3
Hallo iedereen,

Mijn vriend en ik willen graag een compact huis bouwen met modulaire woningbouw (70-80 m² bewoonbare oppervlakte). Door de rare ligging van onze bouwgrond (breed maar niet diep) willen we geen gewoon rechthoekig ontwerp omdat we dan minder verbinding met onze tuin hebben. Daarom zijn we uitgekomen bij Brensj (onderdeel van Ecohuis): zij kunnen verschillende modules aan elkaar schakelen waardoor we bijvoorbeeld een L-vormige woning kunnen bouwen. De eerste contacten met hen verlopen heel goed en zij hebben ook leuke ideeën. Ik vind echter weinig reviews terug over Brensj. Oorspronkelijk is het concept natuurlijk meer bedoeld voor een zorgwoning of kantoor in de tuin. Iemand ervaring met Brensj? Verder is energiezuinig bouwen ook belangrijk voor ons, denken jullie dat die haalbaar is?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden :)

Natasja

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
2.151
Punten
113
EERST een architect
daarna een aannemer

al 10-tallen keren hier gemeld
al de rest is problemen vroeg of laat

succes

huisadvies

Gewaardeerd lid
Lid geworden
4 jan 2021
Waarderingsscore
274
Punten
63
EERST een architect
daarna een aannemer

succes
jamaar, zonder die mensen die het toch omgekeerd doen, zou dit forum minder bezoekers en professionele adviseurs hebben ... ;)

Lid geworden
12 jun 2022
Waarderingsscore
1
Punten
3
EERST een architect
daarna een aannemer

succes
jamaar, zonder die mensen die het toch omgekeerd doen, zou dit forum minder bezoekers en professionele adviseurs hebben ... ;)
Hallo,

Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest in mijn verhaal. Als we met de specifieke basisunits van Brensj werken, is het idee dat een aantal units van hen aan elkaar gekoppeld worden tot een huis. Dus wat ik ook laat uittekenen door eender welke architect, ik zal dan toch in zee moeten gaan met Brensj, want zij gaan dan de enige zijn die het kunnen uitvoeren. Er zijn nog andere aanbieders van modulaire woningbouw, maar die modules werken telkens weer anders. Vandaar mijn vraag.

getmixedup

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
21 jan 2019
Waarderingsscore
1.043
Punten
113
EERST een architect
daarna een aannemer

succes
Voor een klassiek woonproject heb je gelijk maar voor modulaire bouw, werkt dit niet! Dan moet de architect eigenlijk gewoon de modules in planvorm hebben en aan elkaar tekenen.

• Leuk
Waarderingen: Yode

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Waarderingsscore
130
Punten
63
EERST een architect
daarna een aannemer

succes
Voor een klassiek woonproject heb je gelijk maar voor modulaire bouw, werkt dit niet! Dan moet de architect eigenlijk gewoon de modules in planvorm hebben en aan elkaar tekenen.
Dat klopt, zolang je maar niet je eigen visie verder in het ontwerp terug wil laten komen.
In principe snap ik niet dat iemand voor modulaire projecten een afzonderlijke architect zou zoeken. Voor zuiver modulaire bouw zou ik zelf uit gaan van de architect van de firma die het concept aanbiedt.

V

Verwijderd lid 219242

Guest
Hallo,

Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest in mijn verhaal. Als we met de specifieke basisunits van Brensj werken, is het idee dat een aantal units van hen aan elkaar gekoppeld worden tot een huis. Dus wat ik ook laat uittekenen door eender welke architect, ik zal dan toch in zee moeten gaan met Brensj, want zij gaan dan de enige zijn die het kunnen uitvoeren. Er zijn nog andere aanbieders van modulaire woningbouw, maar die modules werken telkens weer anders. Vandaar mijn vraag.

Ik ben er helemaal niet mee akkoord. Ik bouw je modules mooi en exact na zoals jij ze hebt laten tekenen of ze hebt laten bedenken bij de module bouwer.

Als je ervaringen zoekt met hun kan ik je niet helpen.

Ik lees dat je connectie wil met je tuin en dat energiezuinigheid belangrijk is. Mijn vraag aan jou is dan waarom ben je met hen gaan spreken? Vanwaar de interesse om modulair te bouwen?

Dit lijken mij (en ik ben geen liefhebber van de architect als ambt of statussymbool maar wel als artistiek persoon, net omdat ik dat niet ben) aangewezen punten om een creatieve architect aan de slag te laten gaan om jullie droomwoning te bouwen.
Het lijkt me dan beter dat je een architect zorgt die jou kan helpen met je noden, niet de zoveelste "huizekes tekenaar" maar iemand die creatief is.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan