• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Breekhamer: ervaring met merk als Scheppach? Of toch gaan voor A-merk?

Rebel_

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 dec 2009
Berichten
306
Waarderingsscore
137
Punten
43
Ik ga beginnen aan het uitbreken van vloeren + 10cm chape, we praten over een dikke 150m².

Ga dit zelf doen, zou mij breekhamer kopen. Ben geen professional, na dit werkje zal ik de breekhamer nauwelijks of niet meer gebruiken. Daarom eens aan het rondkijken, ik kwam bij Scheppach terecht:

Je leest er wel goeie dingen over. Iemand hier ervaring met dit merk?
Of toch beter gaan voor een gekend merk als Makita (dan zit je wel aan prijs x3...)

Alvast bedankt
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.079
Waarderingsscore
6.647
Punten
113
Voor "eenmalig" gebruik, zou ik ook. Niet naar de a-merken kijken..
Maar voor vloer en chape, heb je niet zo'n zware nodig.
Ik heb zo'n pneumatische klopboor-breekhamer gekocht van power plus. Dan kan je er nog met boren ook.

Er is nog heel wat keuze in dat segment, zelfs aan de helft van die prijs.
 

SanderR

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 jun 2019
Berichten
1.034
Waarderingsscore
512
Punten
113
Vergis je er niet in, op die foto's staan ze met dat ding in de hand te breken, in praktijk valt dat best tegen die machines zijn niet bepaald lichtgewicht.

Zoiets als dit kan een zegen zijn voor rug en ledematen als je veel m2's moet doen:
 

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Berichten
1.483
Waarderingsscore
966
Punten
113
Hbm is ook nog niet slecht:
powerplus heeft dan weer als voordeel dat je hem bij panne kan gaan omruilen in de plaatselijke hubo
 

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Berichten
5.166
Waarderingsscore
1.008
Punten
113
Voor dat geld kan je beter die hamer een paar dagen huren.
Je gaat die nadien niet meer gebruiken, dus dat ding gaat jaren in de weg liggen en als je die dan toch nog eens nodig hebt is het vet helemaal verhard en kan je beginnen kuisen.

Je kan dan ineens een nog zwaarder model huren en het werk zal nog vlotter gaan.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.079
Waarderingsscore
6.647
Punten
113
Nogmaals, ik zou eerst eens bekijken hoe makkelijk de chape lost.
Soms heb je genoeg aan een aanzet en kan je met de troefel er grote brokken afscheppen.
Hoe groter en zwaarder je gaat, hoe duurder (ook om te huren) en hoe zwaarder de handelingen erme zijn.
Hou dat ding maar eens schuin om onderaan de chape los te tikken.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan