Breedte eiland/tafel

Lid geworden
9 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi,

We willen een spoeleiland met eetgedeelte aan vast. Een keukenbouwer stelde ons een eiland van 120cm breed en 380cm lang voor omdat het estetisch heel mooi zou zijn.

We hebben nu onlangs enkele weken aan een tafel van 120cm breed gegeten en ik vond dat eigenlijk niet practisch. Om iets door te geven naar de andere kant moest ik opstaan.

Ik weet nu niet of het misschien aan de slechte stoelen lag (kuipzeteletjes die niet volledig/deftig onder tafel konden) of aan het feit dat 120 gewoon te diep is.

Ook qua poetsen denk ik dat ik ga moeten rondwandelen.

Ik wil zeker wel een mooie keuken maar het moet toch in de eerste plaats practisch zijn.

Iemand ervaingen?

Alvast bedankt.

ushkar

Zeer Actief lid
Lid geworden
9 okt 2008
Waarderingsscore
32
Punten
48
wij hebben dat van ons op 1m genomen voor exact dezelfde redenen. 1m kan je nog vanaf dezelfde kant poetsen...

Lid geworden
2 aug 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi,

Wij zijn pas verhuisd en hebben ook een spoel/kookeiland met eetgedeelte aan vast: 140cm x 400cm. Dit is inderdaad vooral gedaan om esthetische redenen: de keukenruimte voldoende opvullen + verhoudingen van het eiland laten kloppen.

Er zijn zoals gezegd nadelen aan verbonden: Om te poetsen moet je rondwandelen en iets doorgeven naar de andere kant gaat moeilijker.

Toch zijn er ook voordelen: wanneer je bijvoorbeeld gourmet/fondue doet, is er steeds voldoende ruimte aan tafel. Geen gedoe met pannetjes/wijnglazen/... die in de weg staan. Er is zelfs ruimte genoeg om de groenten een plaatsje op tafel te geven. Momenteel zijn we nog met twee en zitten we gewoonweg naast elkaar om te eten: hebben we ineens ook beiden een uitzicht op de tuin ;). Bij eventuele gezinsuitbreiding wordt het volgens mij wel iets lastiger... .

Lid geworden
6 sep 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ikzou ook voor 1 meter gaan, voor die een keer opt jaar dat je gourmet doet moet je nu ook geen breder eiland nemen he ;) wij hebben een van 93 cm en dat is breed genoeg zelfs

Bovenaan