• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

brand, het kan je leven verwoesten...

Lid geworden
26 mrt 2006
Berichten
364
Waarderingsscore
0
Punten
0
gisteren kreeg ik het slechte nieuws te horen dat een goede vriend van ons zijn ouderlijk huis is afgebrand, hij woont er met zijn vrouw en kindje van 8mnd, zijn broers en zussen en zijn ouders.

huis volledig afgebrand , hebben niets meer buiten de kleren dat ze aanhadden.

Zijn vader is aannemer (http://www.vanmolenzonen.be/) en had heel zijn huis prachtig gerenoveerd.

zo zie je maar, het kan verkeren, wees goed verzekerd en zie een verzekering niet als een verloren kost.





Hevige brand vernielt huis in Brasschaat

di 07/08/07 - In het centrum van Brasschaat is een zware brand uitgebroken in een huis aan de Verhoevenlei, achter het gemeentehuis.

Er zijn geen slachtoffers maar het huis is volledig uitgebrand. De twee aanpalende huizen hebben waterschade opgelopen.



De bewoners van de hele straat werden uit voorzorg geëvacueerd.



Het vuur is ontstaan op de zolder waar veel hout ligt. Het huis was pas gerenoveerd, daarbij is veel hout gebruikt. De oorzaak van de brand is niet bekend.



De brandweer is ter plaatse en heeft het vuur inmiddels onder controle. De brandweer zal wel nog een tijdje bezig zijn met nablussen.
 

LT

Lid geworden
2 jan 2007
Berichten
721
Waarderingsscore
0
Punten
0
Inderdaad een jammerlijk feit. Blij te horen dat er geen slachtoffers zijn gevallen.



Echter vind ik de titel wel een beetje veel overdreven. Ik kan het in Belgie moeilijk aannemen dat indien er geen slachtoffers zijn gevallen een brand je leven kan verwoesten.



In belgie heeft toch iedereen een brand-verzekering? Het wordt tegenwoordig nog steeds in de volksmond zo genoemd hoewel het veeeel meer dan enkel brand dekt.



En ja ik weet wat het is. Heb in de familie al 2 personen wiens huis volledig is afgebrand.

Van geen van beide heb ik het idee dat hun leven verwoest is.
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
7.182
Waarderingsscore
0
Punten
0
Je leven verwoesten is misschien wel een groot woord, maar het kan je verleden wel wegvegen. Ik wil maar zeggen dingen zoals foto's, oude knuffels, platencollecties, boeken, kleding, alles waar je een herinnering aan had is op een uurtje verdwenen. En zelfs al ben je niet materialistisch ingesteld, het kan toch pijn doen om zoiets te verliezen, veel meer dan dat geld.
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
Denk even aan de psychische gevolgen. Moest er in mijn huis brand uitbreken 's nachts, ik zou voor de rest van mijn leven niet meer gerust gaan slapen.
 
Lid geworden
5 apr 2006
Berichten
1.183
Waarderingsscore
0
Punten
0
MyriamC wrote:
Denk even aan de psychische gevolgen. Moest er in mijn huis brand uitbreken 's nachts, ik zou voor de rest van mijn leven niet meer gerust gaan slapen.



Dat betert wel... Alleen, als nu één van de buren bij het kouder worden hun kachel aansteekt en ik ruik die geur, dan ben ik op minder dan 1 seconde klaarwakker :?
 
Lid geworden
15 mrt 2007
Berichten
1.870
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik wil het toch ook liever niet mee maken.

Goei verzekering of niet.

Ik zou het vreselijk vinden, daar midden in de nacht op straat te staan en niks meer te hebben :?
 
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
424
Waarderingsscore
0
Punten
0
Titel is helemaal niet overdreven. Een brand KAN wel degelijk je leven verwoesten.



Zo ken ik mensen wiens huis is afgebrand, en hierdoor hun babytje verloren hebben.



Sindsdien heb ik altijd toch een minimum aan preventie :

- branddeken in de keuken

- CO2-blussers beneden én boven

- Aparte rookmelders (binnenkort aangesloten op het alarm)

- binnenkort na de verhuis ook touwladdertjes op de slaapkamers.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan