• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Bpost, dhl, gsl..... KOERIERDIENSTEN

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
6.885
Punten
113
Ik zie dus door de Fagus sylvatica's de Quercus robur niet meer :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Probleem 1
Jullie willen nieks meer kopen van mij , dus zet ik het op FB marketplace en zo.

Probleem 2
Dat lukt goe
ze komen af voor mijn verken ( jaja weg voor 130 € ) en dna nemen ze de serres mee, gietijzeren vazen, beeld in de vijver en nog een paar engelse potten ... lekker dus.
Smaak te pakken en dat huis moet hier volgend jaar leeg zijn ( december 2025)
Probleem 2 dus
Ge hed zo van die mensen die niet goed door hebben dat er staat :
afhalen en cash betalen.
Ik heb er nu bijgezet : geen postbodes, geen koerierdiensten en geen postduiven.

MAAR
ze willen alle kosten van verzending op zich nemen, chauffeur komt af en betaal me cash en dan meegeven.
maar kreeg al bij de eerste koerdienst al een mailtje waar ik van alles moest invullen tot mijn bankrekening toe en ik dacht me kloten vent. Ik betaal niet en de maat van mijn onderbroek heb je niet nodig.
Ik zeg dus nee als ze vragen mag het via de koerier en die betaal je
of hier is mijn identiteitskaart dan weet je wie ik ben ( heb achter kopij van zen factuur voor elentriek gevraagd , t werd stil)
Ik zeg nee als de bpost ga langskomen
Ik zeg nee als ze beginnen over ik betaal sowieso al 10-100€ meer dna dat je vraagt.
Ik zeg nee als ik het profiel bekijk en tis er ene van gisteren .. bij wijze van .

Vraag
Hoe is jullie ervaring daarin?
Doen jullie dat wel of niet?
Waar letten jullie op ?
Of hebben jullie zo van die ambetante vraagjes waarbij de ' mogelijke oplichter ' door de mand valt ?

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Waarderingsscore
1.074
Punten
113
Koeriersdiensten zijn 9/10 altijd nen scam. Maar hoe ze het doen weet ik niet, wschl je gegevens ontfutselen via een fake website.

cash en ter plaatse afhalen ofwel storten ze op een bankrekening en stuur ik het op als het geld erop staat.

knessel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 jul 2006
Waarderingsscore
405
Punten
83
op 2dehands staat ook regelmatig bij de advertenties 'geen koerier', dus dat is inderdaad een veel voorkomende poging tot oplichting.

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Waarderingsscore
1.093
Punten
113
Zr wordt op 2 manieren gescamd.
Ofwel moet je inderdaad inloggen, en vragen ze veel te veel gegevens, en die worden dan doorgegeven aan anderen die dan echt komen fishen door te melden dat ze van de bank zijn en dat er met je rekening geknoeid is. Dan houden ze je aan telefoon vragen om codes en in te loggen etc. En op het einde van de rit is de rekening leeg. Vader van mijn collega is onlangs zo 10k kwijt geraakt.

Ofwel neemt er een fake koerier contact op, en de vraagt om 10-50€ te betalen wat ze daarna zogezegd aan de deur terugbetalen. Natuurlijk komt er niemand.

marc.vv

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 sep 2008
Waarderingsscore
1.212
Punten
113
Met die koerierdiensten zal het eerder 99/100 bedriegerij zijn.
Dikwijls 'beroeps'-mensen vanuit Noord- en West-Afrika.
Ze maken dan profielen aan met foto's van mensen van hier.

Sommige bieden dan meer dan de gevraagde prijs, vragen niet om af te bieden of stellen geen enkele vraag over het product zelf.

Wat ik laatst voorhad was dat iemand het wou verkrijgen via Mondial Relay.
Voor mij ok, hij ging het geld overschrijven.
Maar dan gaf hij aan dat hij het aan Mondial Relay had betaald, en die gingen doorstorten zodra het pakje toekwam.
Direct afgebroken.

Voor mij is het simpel, eenmaal het geld in mijn handen kan het item weg.

Ook wanneer ze ter plaatse willen een instant-overschrijving doen.
Van mij mag het .. maar ik zeg op voorhand dat tot zolang ik het geld niet op mijn rekening zie ze niks kunnen meenemen.

En Payconiq tussen particulieren doe ik ook al niet.
Al verschillende gevallen gekend waar er een probleem was en de bank verwijst naar Payconiq en Payconiq verwijst naar de bank.

Als ze niet genoeg geld bijhebben, dan wijs ik naar het dichtsbijzijnde Bancontact waar ze geld kunnen gaan afhalen.

Ik zie ook dat ik enkele briefjes wisselgeld heb, passend bij mijn vraagprijs.

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Waarderingsscore
1.093
Punten
113
Ik wou overlaatst iets kopen. (Set camera met lenzen die tweedehands zowat 2000€ waard moesten zijn stond te koop voor 700€.)

ik moest naar mijn lokaal station komen, en waardebons van een shady site kopen.
En op voorhand moest ik dan aantonen dat ik die gekocht had. Vermits je die dingen online kan kopen wou ik dat pas doen als ik de camera gezien had. Hij wou pas afspreken als ik de bons kon tonen.
Ik heb dan gevraagd of hij een foto van de camera kon maken met een mes en vork gekruist er naast.
En toen stopte de communicatie.
Ik heb dan de politie verwittigd, maar die wouden pas iets doen als ik echt gedupeerd was, of ik ter plaatse in Diest (locatie van de advertentie) aangifte kwam doen in het bureau.….
Daar had ik niet direct tijd en zin in.

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Waarderingsscore
1.093
Punten
113
Met die koerierdiensten zal het eerder 99/100 bedriegerij zijn.
Dikwijls 'beroeps'-mensen vanuit Noord- en West-Afrika.
Ze maken dan profielen aan met foto's van mensen van hier.

Sommige bieden dan meer dan de gevraagde prijs, vragen niet om af te bieden of stellen geen enkele vraag over het product zelf.

Wat ik laatst voorhad was dat iemand het wou verkrijgen via Mondial Relay.
Voor mij ok, hij ging het geld overschrijven.
Maar dan gaf hij aan dat hij het aan Mondial Relay had betaald, en die gingen doorstorten zodra het pakje toekwam.
Direct afgebroken.

Voor mij is het simpel, eenmaal het geld in mijn handen kan het item weg.

Ook wanneer ze ter plaatse willen een instant-overschrijving doen.
Van mij mag het .. maar ik zeg op voorhand dat tot zolang ik het geld niet op mijn rekening zie ze niks kunnen meenemen.

Al verschillende gevallen gekend waar er een probleem was en de bank verwijst naar Payconiq en Payconiq verwijst naar de bank.

Als ze niet genoeg geld bijhebben, dan wijs ik naar het dichtsbijzijnde Bancontact waar ze geld kunnen gaan afhalen.

Ik zie ook dat ik enkele briefjes wisselgeld heb, passend bij mijn vraagprijs.
Payconiq doe ik wel, dan heb je direct een bevestiging en bewijs.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
7.005
Punten
113
Koeriersdiensten zijn 9/10 altijd nen scam. Maar hoe ze het doen weet ik niet, wschl je gegevens ontfutselen via een fake website.

cash en ter plaatse afhalen ofwel storten ze op een bankrekening en stuur ik het op als het geld erop staat.
9,99/10

jm188

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
25 jul 2017
Waarderingsscore
612
Punten
113
11/ 10 een scam. Koerier is ALTIJD een scam. Niemand wilt meer betalen dan nodig al is het van goud.

De nieuwste versie vandaag nog gehad:
Mijn payconiq link werkte niet ze kreeg altijd een fout. Ok doe maar overschrijven zeg ik.
Neenee ze ging een link sturen en die moest ik bevestigen en dan ging het automatisch van haar rekening gaan blablablabla.

Verkopen op 2ehands en Facebook is zo echt aant kapot gaan. Ik heb er de goesting nog zelden voor.

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Waarderingsscore
3.168
Punten
113
Ik geef maar 2 mogelijkheden:
1. ze komen het halen en betalen cash of met payconiq. Overschrijven laat ik niet doen want dat kunnen ze nog annuleren.
2. Ik stuur het op met kosten voor de koper, ik verzend als het geld op m'n rekening staat. Ik geef de rekeningnummer of deel een betaallink via payconiq.

jm188

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
25 jul 2017
Waarderingsscore
612
Punten
113
het probleem voor mij is ook totaal niet het herkennen van scams, maar de hoeveelheid tijd en moeite je telkens in die gesprekken steekt voor het uitkomt dat het weer van die miserie is.

vaak kon je ze er zo uitplukken door gebrekkig nederlands of frans, maar tegenwoordig kan dat in perfect nederlands ook

Lid geworden
27 jan 2009
Waarderingsscore
12
Punten
3
En dat onzinnig bieden .
Ik heb 20 heel oude nokpannetjes voor boomse pannen.
Ik wil er 50€ voor.
Zegt er eene ik geef je 20€ voor vier.

Als ze in men weg staan gaan ze bij het puin, snelste manier om ze weg te krijgen

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Waarderingsscore
1.074
Punten
113
Ik zou dan toch al die 4 verkocht hebben, beter 20 euro in de zak dan 20 pannen die liggen te wegstoffen.

Maar krijg ook de kriebels van ‘laagste prijs?’ Of mensen die heel hard afbieden als er iets nog maar 40 minuten te koop staat.

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
6.885
Punten
113
dan zou ik toch beter mijn spullekes die weg moeten wat niet mee naar Sarilar hier aanbieden ?
😖 😖 😖
SK
was da na voor ne zin ????
Leer schrijven of denk wat trager.

Ik zou dan beter mijn spullekes hier te koop zetten , das al wat veiliger.
Sowieso moet of kunnen die niet mee naar Sarilar.
Zoals dat gietijzeren varken in een moslim land ??
Geen goed idee

Je krijgt nog een gratis tuinbabbeltje erbij
:ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
7.005
Punten
113
Ik zou dan toch al die 4 verkocht hebben, beter 20 euro in de zak dan 20 pannen die liggen te wegstoffen.

Maar krijg ook de kriebels van ‘laagste prijs?’ Of mensen die heel hard afbieden als er iets nog maar 40 minuten te koop staat.
Omgekeerd zijn er die belachelijke vraagprijzen op zetten. Soms meer dan nieuwprijs. En die reageren dan gepikeerd als er een normaal bod op komt....

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Waarderingsscore
1.074
Punten
113

Omgekeerd zijn er die belachelijke vraagprijzen op zetten. Soms meer dan nieuwprijs. En die reageren dan gepikeerd als er een normaal bod op komt....
Klopt ook weer. Voor bouwmaterialen heb ik denk ik nog maar 2/3 keer iets tweedehands gekocht. Maar ik ken dan ook de nieuwprijzen en als ik tweedehands doorverkoop weet ik wat de gangbare waarde is. Onlangs nog iets te koop gezet. Winkelwaarde 200 euro, ik verkoop die voor 65 euro en dan nog bieden ze af, want ‘ze moeten van ver komen’. Tsjah.

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
2.494
Punten
113
ik heb een paar maanden nog een bod gedaan op iets, in mijn ogen een mooi bod. Ik werd afgeschilderd als gangster omdat ik te weinig bood. Ik blijf dan wel vriendelijk en zeg dan dat ik mag bieden wat ik wil, en dat het aan hem te nemen of te laten is. Het item was voor mij niet meer waard op dat moment, en als hij niet akkoord gaat moet hij hopen op een hoger bod.

Deze week een berichtje van hem of ik het toch niet wou kopen voor dat bedrag.. Jammer maar helaas, pindakaas... ik had ondertussen een alternatief gevonden :).

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
7.005
Punten
113
Op 2dehands heb je dan nog die automatische reclame .
Soms staat er een aanbieding onder het zoekertje van een webwinkel met identiek hetzelfde artikel als aangeboden wordt. Dan zie je vraagprijs 500€ en eronder nieuw en thuisgeleverd voor 449€..

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
7.005
Punten
113
Met payconic -payconic betaling zie je toch instant dat transactie is gebeurd ?

marc.vv

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 sep 2008
Waarderingsscore
1.212
Punten
113
Ik heb dat zelf nog niet gedaan omdat ik meer dan één bankkaart aan mijn Payconiq heb gekoppeld.
Oa één van mijn bejaarde moeder, voor wie ik regelmatig iets moet bestellen.
Daardoor kan ik niet koppelen aan mijn bankrekening, want eenmaal dat gedaan kan ik op diverse plaatsen voor betaling niet meer kiezen voor een bankkaart en is het automatisch mijn rekening.

Terloops, zoals dikwijls, gebruikerssoftware die niet in orde staat: bij het installeren recent van de app op mijn nieuwe gsm slaagde ik er niet in om dat te doen zonder mijn rekening te koppelen.
Bleek dat je bij de lijst van welke bank je moest kiezen voor 'een ANDERE bank' .. en dan had je eigenlijk GEEN bank, dus enkel bankkaart :rolleyes:

Maar een tijd terug was er iemand die geld overmaakte aan iemand anders.
Die laatste zag geen geld verschijnen terwijl het wel van de rekening van de eerste was.
En daar gaf Payconiq aan dat het een probleem bij de bank was en gaf de bank aan dat het een probleem bij Payconiq was.

Bij sommige handelaars zie je nadien op je rekening over wie het gaat, bij andere zie je enkel dat het geld naar Payconiq is gegaan, vervelend.

Sowieso vind ik het bijzonder lastig dat bij heel veel bestellingen die je doet bij een winkel, de betaling naar een totaal andere firmanaam gaat waardoor je nadien nog heel moeilijk iets kan opzoeken.
Dat zou eigenlijk wettelijk geregeld moeten zijn, als je iets koopt bij winkel ABCD zou dat op de uittreksels ook naar firma ABCD moeten gaan.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan