• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Bouwplanning

Lid geworden
28 sep 2022
Berichten
5
Waarderingsscore
1
Punten
3
Hallo,

Wij gaan starten met het in eigen beheer bouwen van onze nieuwe woning.
Vaklieden stuur ik zelf aan, inkoop bouwmaterialen doe ik grotendeels ook zelf. Om het geheel goed te stroomlijnen ben ik een bouwplanning aan het opstellen. Zodat ik vooraf goed in beeld krijg welke discipline wat/wanneer moet doen, wanneer er materialen etc. ingekocht/geleverd moeten worden. Nu weet ik dat een planning niet heilig is, maar het is voor mij wel een goed stuur instrument (wat natuurlijk gedurende het project soms aangepast moet worden). Ook de inschatting qua tijd voor bepaalde werken vind ik een moeilijke opgave.

Ik ben in diverse fora en via google opzoek geweest naar een voorbeeld van een bouwplanning die ik als onderlegger kan gebruiken, het liefst van een bestaand project. Maar tot op heden zonder succes... Heeft één van jullie een planning voor mij beschikbaar?

Groeten Dennis
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Als je op die manier er zelf aan gaat beginnen. ( Zelf materialen aankopen, allemaal apparte vaklieden). Dan moet je toch ook al een zo een planning kunnen opstellen.. Want dan neem ik aan dat je reeds ervaring hierin hebt.
Je hebt toch al de vaklieden reeds vastgelegd ?
 

ktheyss

Actief Lid
Lid geworden
5 jul 2018
Berichten
186
Waarderingsscore
96
Punten
28
ik hoop dat je idd wel wat ervaring hebt. Ik heb ook grotendeels zelf (buiten ruwbouw =kelder,muren,dak) de planning van mijn nieuwbouw moeten doen (uit noodzaak), en dat is toch miserie. Je hebt materiaal teveel soms, soms te weining, misverstanden etc.
 

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Berichten
5.182
Waarderingsscore
1.026
Punten
113
Je hebt toch al de vaklieden reeds vastgelegd ?
Dat kan toch pas na de planning?
Anders staat de vloerder er nog voor de chape er ligt....

Ik heb geen template, maar begin al eens met een lijstje van alles wat moet gebeuren. Dat kan je uit het lastenboek/kostenstaat van je architect halen.
Nu ben ik wel benieuwd waar je loodgieters en electriciens gaat vinden die alleen hun werk mogen aanrekenen en niet de materialen...

Mijn ervaring met bouwen... de meeste tijd kruipt in het "wachten".

Als de ruwbouw klaar is moet je ramen laten meten en plaatsen, en pas als die er zijn en als de leidingen liggen kan je laten pleisteren. En natuurlijk staat die niet te wachten op jou..., en ook de electricien kan niet altijd direct...

Veel van die dingen zijn met het juiste materiaal maar een paar dagen werk, maar als je 2 weken moet wachten (en dat is dan nog weinig) tot ze komen, dan schuift je tijdslijn.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Je hebt toch al de vaklieden reeds vastgelegd ?
Dat kan toch pas na de planning?
Anders staat de vloerder er nog voor de chape er ligt....
Vindt maar eens vaklieden die.....
* Op die manier willen werken, dus zonder aanleveren materialen
* Hun planning in die van jou gaan/kunnen inpassen..
 

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Berichten
1.491
Waarderingsscore
971
Punten
113
Als je het niet zelf gaat doen is er toch geen enkele reden om materiaal zelf aan te kopen?

Niet het juiste gekocht, verkeerde hoeveelheid, ... Vakmannen werken met een reden graag met een bepaald product merk (even buiten beschouwing laten dat ze er ook vaak een procentje op krijgen) en dan is het moeilijker om iemand te vinden die met jouw product gaat komen werken.

Ik snapte dat vroeger ook niet maar zit nu soms zelf aan de andere kant en snap het volledig.

Ooit zo eens iemand moeten zoeken om een ambetante badkamer te tegelen met zelf aangekochte tegels, ik gun de tegelzetter nu direct zijn 30% korting bij de tegelzaak.
 

layho1

Gewaardeerd lid
Lid geworden
4 jan 2015
Berichten
537
Waarderingsscore
443
Punten
63
Doe een lean planning met al uw vaklieden ? laat ze allemaal afkomen op 1 dag geef ze een stapel post-its en laat ze op een groot bord na overleg hun planningen kenbaar maken.

Zo maak je een realistisch planning waar ze zich ook allemaal gaan achter zetten.
 

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Berichten
5.182
Waarderingsscore
1.026
Punten
113
Doe een lean planning met al uw vaklieden ? laat ze allemaal afkomen op 1 dag geef ze een stapel post-its en laat ze op een groot bord na overleg hun planningen kenbaar maken.

Zo maak je een realistisch planning waar ze zich ook allemaal gaan achter zetten.
Haha....

- die komen niet
- een post-it op een bord is toch geen commitment
- als er één schuift beginnen ze allemaal te reclameren...

Als je echt aan een beperkt tijdschema gebonden bent, dan kan je best SOD bouwen met een goede overeenkomst (en dus boeteclausules) over de termijnen. Of je dat vandaag gaat vinden is een andere vraag.

Ik heb in 1995 met een SOD gebouwd.
Contract getekend en bouwaanvraag ingediend in September (plannen lagen al klaar).
Begin december goedkeuring gekregen, en nog voor Kerstmis hebben ze toen de funderingssleuven en afvoerbuizen in de grond gestoken.
En toen kregen we een heel koude winter, en ze zijn pas op 1 maart kunnen verder gaan.
Met goede afspraken, en een heel goede projectleider is toen alles snel gegaan.
Op 1 Juli was zowat alles klaar behalve de vloeren (zelf gedaan). En op 1 Augustus zijn we verhuisd en was alles geschilderd.

Het kan doordat de SOD prioriteit gaf aan onze bouw en er echt voor gezorgd heeft dat de vakmannen bij wijze van spreken elkaar aflosten. Vrijwel geen enkele week gezien waar er niemand bezig was.
 

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
2.887
Waarderingsscore
1.325
Punten
113
Zelf plannen -> zelf de handen uit de mouwen steken en zoveel mogelijk (lees: "quasi alles") zelf doen... Dan kan je je aan je eigen planning houden. Als leek inschatten wat hoe lang duurt en wie je wanneer laat komen , wie gelijktijdig aan de slag kan, aannemers aansturen en inplannen, niet zo eenvoudig als het lijkt.
Je zit al snel met een lawine/ kettingreactie aan vertraging en uitstel als er ook maar 1 schakel uitvalt.
 

Tornadinho

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
1 mei 2017
Berichten
1.161
Waarderingsscore
824
Punten
113
Hallo,

Wij gaan starten met het in eigen beheer bouwen van onze nieuwe woning.
Vaklieden stuur ik zelf aan, inkoop bouwmaterialen doe ik grotendeels ook zelf. Om het geheel goed te stroomlijnen ben ik een bouwplanning aan het opstellen. Zodat ik vooraf goed in beeld krijg welke discipline wat/wanneer moet doen, wanneer er materialen etc. ingekocht/geleverd moeten worden. Nu weet ik dat een planning niet heilig is, maar het is voor mij wel een goed stuur instrument (wat natuurlijk gedurende het project soms aangepast moet worden). Ook de inschatting qua tijd voor bepaalde werken vind ik een moeilijke opgave.

Ik ben in diverse fora en via google opzoek geweest naar een voorbeeld van een bouwplanning die ik als onderlegger kan gebruiken, het liefst van een bestaand project. Maar tot op heden zonder succes... Heeft één van jullie een planning voor mij beschikbaar?

Groeten Dennis
Hoi,

Misschien rare vraag/opmerking, maar is uw achtergrond organiseren van activiteiten in een fabrieks/kantoor omgeving? Die ervaring zal je niet 1 op 1 kunnen overzetten naar "den bouw".

Wat heel belangrijk is de sequentie waarbij je al die verschillende aannemers zal laten afkomen en hoe je de interferenties zal coördineren. Bepaalde zaken zitten vast (ruwbouw zit voor dakwerker), maar andere kunnen verschillen. Moet je over goede technische kennis beschikken (of je architect moet je toch nog veel bijstaan) of er is risico dat je zaken zal vergeten die goedkoop waren op voorhand, maar waar je achteraf terug zal moeten uitbreken. Wat voor huis ga je zetten, zijn er zaken die je zelf zal doen?

Het beste (het kan wel confronterend zijn :cool: ) is hier uw voorlopige planning plaatsen (je kan naam van aannemers uit laten en algemeen houden). Tegen zondagavond zal je toch veel meer nuttige feedback krijgen dan wat je nu zal hebben.

Verder zou ik toch geen grote hoop hebben dat je altijd goedkoper kan inkopen van materiaal dan uw aannemer (bij mezelf kon mijn ruwbouw aannemer goedkoper inkopen met nog zijn marge op dan ikzelf met korting als particulier bij een bouwstof handel). Je neemt ook veel risico op jezelf op die manier en hoeveel gaan er willen werken. Zelf met een iets dalende conjunctuur in bouw zijn er nog veel lang volgeboekt (was paar dagen terug in de krant van dakdekker die wachtlijst van 2 jaar had).

Verder vergeet niet volgende quote van generaal Eisenhower: "plans are useless but planning is indispensable".
 

Stefaan Van Slycken

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2017
Berichten
3.650
Waarderingsscore
1.752
Punten
113
Als ik van een architect nog voor aanvang van de werken een planning doorkrijg waarin dag aan dag de werken ingepland staan om zonder lege dagen op elkaar te volgen, bevestig ik de ontvangst en gooi ik ze vervolgens in de vuilbak. Dat klopt nooit.
Vooral vòòr de winddichting kan je veel weerverlet hebben. Dan worden er materialen niet of verkeerd geleverd, noem maar op. De ene valt ziek, de ander kan niet als niet eerst zus of zo...

Buffers moet je voorzien. En vertraging komt vaker uit communicatiefouten en late wijzigingen dan door iets anders. Let daar dus eerst en vooral op.

En om de liefde Gods: denk niet dat je 4 stielmannen tegelijk kan laten werken. Er zijn zelfs architecten die dat geloven. Maar als de loodgieter, elektricien en ventilatieplaatser allemaal op diezelfde paar vierkante meters staan pakken de meeste hun boeltje op en zijn ze weg.
 

Amadeo

Actief Lid
Lid geworden
26 jun 2022
Berichten
118
Waarderingsscore
80
Punten
28
Als ik van een architect nog voor aanvang van de werken een planning doorkrijg waarin dag aan dag de werken ingepland staan om zonder lege dagen op elkaar te volgen, bevestig ik de ontvangst en gooi ik ze vervolgens in de vuilbak. Dat klopt nooit.
Vooral vòòr de winddichting kan je veel weerverlet hebben. Dan worden er materialen niet of verkeerd geleverd, noem maar op. De ene valt ziek, de ander kan niet als niet eerst zus of zo...

Buffers moet je voorzien. En vertraging komt vaker uit communicatiefouten en late wijzigingen dan door iets anders. Let daar dus eerst en vooral op.

En om de liefde Gods: denk niet dat je 4 stielmannen tegelijk kan laten werken. Er zijn zelfs architecten die dat geloven. Maar als de loodgieter, elektricien en ventilatieplaatser allemaal op diezelfde paar vierkante meters staan pakken de meeste hun boeltje op en zijn ze weg.
Idd.ooit eens gehad dat metser bezig was met 4 man en daktimmerman met 3 om koppels te zetten. gelukkig had het maar 4 uur geduurd en was ik een les wijzer.(geen rendement in gepresteerd werk.) nooit nog 2 stielmannen in hetzelfde huis!!!
 

_remi_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
7 jul 2020
Berichten
1.253
Waarderingsscore
667
Punten
113
Ik heb een Excel spreadsheet gemaakt met m'n planning.
Uiteraard werk ik die constant bij en verschuiven er aan de lopende band werkjes en taken.
Maar EEN planning en schema hebben is beter dan helemaal geen houvast te hebben.
Omdat ik bijna alles zelf uitvoer, moet ik echt wel overzicht behouden. Voordeel is dan weer dat ik niet echt afhang van aannemers.

  1. Ik ben eerst begonnen met een lijst van alle verschillende werken die nodig zijn: de hoofdtaken en dus chronologisch.
    Genre: afbraak, grondwerken, fundering, metselen, dakconstructie, electriciteit trekken, ventilatie leggen, chappe, pleisterwerken, ...)

  2. Dan ben ik alle subtaken beginnen oplijsten voor al die hooftaken. Belangrijk is om die meerdere keren te reviewen en telkens weer subtaken toe te voegen die je te binnenschieten.
    Genre voor afbraak: asbest leien verwijderen, houten dakgebinte afbreken & verzagen, zinken dakgoten naar oud ijzer brengen, houten ramen uitbreken & naar containerpark brengen, electriciteit uitbreken, grondwerker huis laten afbreken en steenpuin afvoeren, ...
    Of voor afdek: balken kopen, verloren begisting plaatsen, schoren plaatsen, predallen leggen, wapening leggen, ...

  3. Dan heb ik een tijdsduur op elke subtaak gekleefd (in dagen).
    Bv afbraak: ramen uitbreken: 1 dag, ramen naar containerparkbrengen: halve dag
    Bv afdek: verloren bekisting plaatsen: 1 dag, schoren met balken plaatsen: 1 dag, predallen leggen: halve dag, wapening leggen: 1 dag, beton storten: halve dag.

  4. De heel grote hoofdtaken heb ik dan nog eens opgesplitsd. Eigenlijk vooral metselen / ruwbouw.
    Zeker omdat we zelf metselen en geen klein huis metselen, duurt dat vrij lang.
    En dit was ook onmiddellijk het moeilijkst in te schatten. Ondanks dat ik al eens nieuwbouwde en zelf metselde.
    Bv: metselen werd opgesplisd per steen en per verdiep: verlijmen snelbouwsteen gelijkvloers, metselen gevelsteen gelijkvloers, verlijmen snelbouw eerste verdieping, afdek gelijkvloers, afdek verdieping, ...

  5. Dan heb ik op elk van die subtaken ook de afhankelijkheden gekleefd.
    Bijvoorbeeld voor astbest leien verwijderen: beschermingsmateriaal op tijd bestellen en container voor asbest laten komen.
    Bijvoorbeeld voor afdek: stortbeton besteld, wapening geplaatsd, extra stempels bijhuren, trilspaan reserveren, ...
    Dat helpt ondermeer om op een goed tempo altijd de juiste zaken tijdig te bestellen, want bij het bijwerken van je planning zie je alles goed op voorhand aankomen. En bovendien kan je ook de kleinere doch dure zaakjes gespreid betalen, op eigen tempo buiten je hypthecair krediet om.

  6. Dan kon ik op de alle hoofdtaken een tjidsduur kleven (in weken).
    Afhankelijk van de werken ronde ik steeds heel erg naar boven af, om wat marge te hebben.
    Bv: de 'afbraak interieur' kwam in totaal op één maand, de 'afbraak buiten' ook nog eens één maand.
    Fundering was ook één maand. Snelbouw gelijkvloers verlijmen was ook één maand.
    Een afdek van verdieping was telkens ook één maand.

  7. Dan maakte ik een nieuwe tab in m'n spreadsheet met een kalender (met één week per Excel rij).
    Voor de hele bouwperiode, te starten vanaf je vergunning uiteraard.
    Met op elke week een subtaak voor het weekend, want ik werk immers full time.
    Een meerdere kleine subtaakjes plande ik dan gelijktijdig in diezelfde week: denk aan: containerpark, materiaal ophalen, werf opkuisen, 'kleine' werkjes: halve stenen slijpen voor kruisverband, isolatie plaatsen, stelling verhogen, beton gieten, primer aanbrengen, ...
    Het voordeel is dat je begint te zien welke taken in welke periode van het jaar vallen, qua weer, qua lengte van dagen, qua verlof op het werk, ...
 

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Berichten
1.491
Waarderingsscore
971
Punten
113
Ik heb een Excel spreadsheet gemaakt met m'n planning.
Uiteraard werk ik die constant bij en verschuiven er aan de lopende band werkjes en taken.
Maar EEN planning en schema hebben is beter dan helemaal geen houvast te hebben.
Omdat ik bijna alles zelf uitvoer, moet ik echt wel overzicht behouden. Voordeel is dan weer dat ik niet echt afhang van aannemers.

  1. Ik ben eerst begonnen met een lijst van alle verschillende werken die nodig zijn: de hoofdtaken en dus chronologisch.
    Genre: afbraak, grondwerken, fundering, metselen, dakconstructie, electriciteit trekken, ventilatie leggen, chappe, pleisterwerken, ...)

  2. Dan ben ik alle subtaken beginnen oplijsten voor al die hooftaken. Belangrijk is om die meerdere keren te reviewen en telkens weer subtaken toe te voegen die je te binnenschieten.
    Genre voor afbraak: asbest leien verwijderen, houten dakgebinte afbreken & verzagen, zinken dakgoten naar oud ijzer brengen, houten ramen uitbreken & naar containerpark brengen, electriciteit uitbreken, grondwerker huis laten afbreken en steenpuin afvoeren, ...
    Of voor afdek: balken kopen, verloren begisting plaatsen, schoren plaatsen, predallen leggen, wapening leggen, ...

  3. Dan heb ik een tijdsduur op elke subtaak gekleefd (in dagen).
    Bv afbraak: ramen uitbreken: 1 dag, ramen naar containerparkbrengen: halve dag
    Bv afdek: verloren bekisting plaatsen: 1 dag, schoren met balken plaatsen: 1 dag, predallen leggen: halve dag, wapening leggen: 1 dag, beton storten: halve dag.

  4. De heel grote hoofdtaken heb ik dan nog eens opgesplitsd. Eigenlijk vooral metselen / ruwbouw.
    Zeker omdat we zelf metselen en geen klein huis metselen, duurt dat vrij lang.
    En dit was ook onmiddellijk het moeilijkst in te schatten. Ondanks dat ik al eens nieuwbouwde en zelf metselde.
    Bv: metselen werd opgesplisd per steen en per verdiep: verlijmen snelbouwsteen gelijkvloers, metselen gevelsteen gelijkvloers, verlijmen snelbouw eerste verdieping, afdek gelijkvloers, afdek verdieping, ...

  5. Dan heb ik op elk van die subtaken ook de afhankelijkheden gekleefd.
    Bijvoorbeeld voor astbest leien verwijderen: beschermingsmateriaal op tijd bestellen en container voor asbest laten komen.
    Bijvoorbeeld voor afdek: stortbeton besteld, wapening geplaatsd, extra stempels bijhuren, trilspaan reserveren, ...
    Dat helpt ondermeer om op een goed tempo altijd de juiste zaken tijdig te bestellen, want bij het bijwerken van je planning zie je alles goed op voorhand aankomen. En bovendien kan je ook de kleinere doch dure zaakjes gespreid betalen, op eigen tempo buiten je hypthecair krediet om.

  6. Dan kon ik op de alle hoofdtaken een tjidsduur kleven (in weken).
    Afhankelijk van de werken ronde ik steeds heel erg naar boven af, om wat marge te hebben.
    Bv: de 'afbraak interieur' kwam in totaal op één maand, de 'afbraak buiten' ook nog eens één maand.
    Fundering was ook één maand. Snelbouw gelijkvloers verlijmen was ook één maand.
    Een afdek van verdieping was telkens ook één maand.

  7. Dan maakte ik een nieuwe tab in m'n spreadsheet met een kalender (met één week per Excel rij).
    Voor de hele bouwperiode, te starten vanaf je vergunning uiteraard.
    Met op elke week een subtaak voor het weekend, want ik werk immers full time.
    Een meerdere kleine subtaakjes plande ik dan gelijktijdig in diezelfde week: denk aan: containerpark, materiaal ophalen, werf opkuisen, 'kleine' werkjes: halve stenen slijpen voor kruisverband, isolatie plaatsen, stelling verhogen, beton gieten, primer aanbrengen, ...
    Het voordeel is dat je begint te zien welke taken in welke periode van het jaar vallen, qua weer, qua lengte van dagen, qua verlof op het werk, ...
Toevallig geen zin om die eens te delen? Desnoods in pm?
 

Pinguu

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 jun 2010
Berichten
599
Waarderingsscore
234
Punten
43
Ik heb een Excel spreadsheet gemaakt met m'n planning.
Uiteraard werk ik die constant bij en verschuiven er aan de lopende band werkjes en taken.
Maar EEN planning en schema hebben is beter dan helemaal geen houvast te hebben.
Omdat ik bijna alles zelf uitvoer, moet ik echt wel overzicht behouden. Voordeel is dan weer dat ik niet echt afhang van aannemers.

  1. Ik ben eerst begonnen met een lijst van alle verschillende werken die nodig zijn: de hoofdtaken en dus chronologisch.
    Genre: afbraak, grondwerken, fundering, metselen, dakconstructie, electriciteit trekken, ventilatie leggen, chappe, pleisterwerken, ...)

  2. Dan ben ik alle subtaken beginnen oplijsten voor al die hooftaken. Belangrijk is om die meerdere keren te reviewen en telkens weer subtaken toe te voegen die je te binnenschieten.
    Genre voor afbraak: asbest leien verwijderen, houten dakgebinte afbreken & verzagen, zinken dakgoten naar oud ijzer brengen, houten ramen uitbreken & naar containerpark brengen, electriciteit uitbreken, grondwerker huis laten afbreken en steenpuin afvoeren, ...
    Of voor afdek: balken kopen, verloren begisting plaatsen, schoren plaatsen, predallen leggen, wapening leggen, ...

  3. Dan heb ik een tijdsduur op elke subtaak gekleefd (in dagen).
    Bv afbraak: ramen uitbreken: 1 dag, ramen naar containerparkbrengen: halve dag
    Bv afdek: verloren bekisting plaatsen: 1 dag, schoren met balken plaatsen: 1 dag, predallen leggen: halve dag, wapening leggen: 1 dag, beton storten: halve dag.

  4. De heel grote hoofdtaken heb ik dan nog eens opgesplitsd. Eigenlijk vooral metselen / ruwbouw.
    Zeker omdat we zelf metselen en geen klein huis metselen, duurt dat vrij lang.
    En dit was ook onmiddellijk het moeilijkst in te schatten. Ondanks dat ik al eens nieuwbouwde en zelf metselde.
    Bv: metselen werd opgesplisd per steen en per verdiep: verlijmen snelbouwsteen gelijkvloers, metselen gevelsteen gelijkvloers, verlijmen snelbouw eerste verdieping, afdek gelijkvloers, afdek verdieping, ...

  5. Dan heb ik op elk van die subtaken ook de afhankelijkheden gekleefd.
    Bijvoorbeeld voor astbest leien verwijderen: beschermingsmateriaal op tijd bestellen en container voor asbest laten komen.
    Bijvoorbeeld voor afdek: stortbeton besteld, wapening geplaatsd, extra stempels bijhuren, trilspaan reserveren, ...
    Dat helpt ondermeer om op een goed tempo altijd de juiste zaken tijdig te bestellen, want bij het bijwerken van je planning zie je alles goed op voorhand aankomen. En bovendien kan je ook de kleinere doch dure zaakjes gespreid betalen, op eigen tempo buiten je hypthecair krediet om.

  6. Dan kon ik op de alle hoofdtaken een tjidsduur kleven (in weken).
    Afhankelijk van de werken ronde ik steeds heel erg naar boven af, om wat marge te hebben.
    Bv: de 'afbraak interieur' kwam in totaal op één maand, de 'afbraak buiten' ook nog eens één maand.
    Fundering was ook één maand. Snelbouw gelijkvloers verlijmen was ook één maand.
    Een afdek van verdieping was telkens ook één maand.

  7. Dan maakte ik een nieuwe tab in m'n spreadsheet met een kalender (met één week per Excel rij).
    Voor de hele bouwperiode, te starten vanaf je vergunning uiteraard.
    Met op elke week een subtaak voor het weekend, want ik werk immers full time.
    Een meerdere kleine subtaakjes plande ik dan gelijktijdig in diezelfde week: denk aan: containerpark, materiaal ophalen, werf opkuisen, 'kleine' werkjes: halve stenen slijpen voor kruisverband, isolatie plaatsen, stelling verhogen, beton gieten, primer aanbrengen, ...
    Het voordeel is dat je begint te zien welke taken in welke periode van het jaar vallen, qua weer, qua lengte van dagen, qua verlof op het werk, ...
Toevallig geen zin om die eens te delen? Desnoods in pm?

Heb daar ook wel interesse in!
 

_remi_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
7 jul 2020
Berichten
1.253
Waarderingsscore
667
Punten
113
Neen, sorry, ik zou veel moeite moeten doen om die te anonimiseren. En ik vrees ook dat ie wel héél erg specifiek is.
Maar alvast hier een blik op m'n spreadsheet ...
 

Bijlagen

  • planning.png
    planning.png
    278,1 KB · Weergaven: 74

Pinguu

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 jun 2010
Berichten
599
Waarderingsscore
234
Punten
43
Neen, sorry, ik zou veel moeite moeten doen om die te anonimiseren. En ik vrees ook dat ie wel héél erg specifiek is.
Maar alvast hier een blik op m'n spreadsheet ...

Bedankt! Geen probleem, kan op basis van je screenshot wel zelf iets in elkaar knutselen dan.
 

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
2.887
Waarderingsscore
1.325
Punten
113
Mooi ineen geknutseld die planning maar dat zou voor mij niet werken vrees ik omdat ik met fullcontinu wisselende uren en dagen werk (waarbij de dagdagelijkse planning op het betaalde werk continu wijzigt, met andere woorden: ik heb geen vaste werkuren/-dagen, de planning kan vandaag veranderen voor morgen).
Maar niettegenstaande is het een mooi hulpstuk van je bouwproject geworden.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan