• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Bouwinfo steekt in zijn nieuw kleedje

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
Voila,



het is zo ver. De nieuwe site is live, het nieuwe forum is live. Het is een beetje wennen, aanpassen voor iedereen, en hoogst waarschijnlijk zullen er hier en daar nog wat foutjes in de site zitten.

Vind je een fout : stuur dan een mailtje naar nieuwesite [at] bouwinfo [punt] be .

Vind je iets niet terug, of weet je niet hoe je iets moet doen, stel die vraag dan in het vragentopicje dat voor de nieuwe site is opgestart.



Wil je gewoon effe snel iets melden kan dat natuurlijk ook altijd op onze chatbox : http://bouwinfo.webchat.be .



Ik hoop dat jullie allemaal veel plezier gaan beleven aan de vernieuwde bouwinfo!!!





Groetjes,

c00kie
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
kowaja;1693453 wrote:
Soms is less more. Ik vind de editor voor de berichten er een beetje over. Is goed om er een kleurboek van te maken. Hopelijk gaat niet iedereen al die functies uittesten. Ik weet ook niet goed wat die auto-save is. Enfin, ik kan wel vermoeden dat het is wat het is, maar waar kan je dan die auto-save versie terug recoveren als het foutloopt ?



tja, da's da of niks van editor :). 't Is aan ons om in de gaten te houden dat er niet mee overdreven wordt.

Diene auto-save werkt. Heb ik uitgebprobeerd, dus eens je bericht bewaard is, mag er in principe gebeuren wat er kan gebeuren... Ik heb gewoon mijnen browser dichtgedaan, en als ik daarna terug naar het topic surfte, kon ik mijn bericht 'restoren' en gewoon verder typen. Dus voor sommigen, die lange epistels typen, kan dit wel een voordeel zijn :)
 

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
9.316
Waarderingsscore
7
Punten
38
Werkt het zenden van prive-berichten correct? niks dan miserie hier.



ook de zoekfunctie lijkt me niet goed te marcheren.



het kan aan mij liggen, maar ik mis de oude vertrouwde interface (ik ben ook iemand die niet graag iets veranderd als het zeer goed werkt...)



ik zit er mij al wat op te ergeren dikwijls, ik hoop niet dat ik hier moet afhaken door een nieuwe interface :)
 

VVS

Lid geworden
11 jul 2008
Berichten
3.954
Waarderingsscore
2
Punten
0
Kris77;1693535 wrote:
Werkt het zenden van prive-berichten correct? niks dan miserie hier.



ook de zoekfunctie lijkt me niet goed te marcheren.



het kan aan mij liggen, maar ik mis de oude vertrouwde interface (ik ben ook iemand die niet graag iets veranderd als het zeer goed werkt...)



ik zit er mij al wat op te ergeren dikwijls, ik hoop niet dat ik hier moet afhaken door een nieuwe interface :)



Volledig akkoord wat de nieuwe zoekfunctie interface betreft (is te summier)



Ook heb ik de indruk dat ik geen bericht meer ontvang van onderwerpen waarop ik gereageerd heb (nochtans heb ik in de settings die functie al eerder aangevinkt). Het kunnen opvolgen van discussies is echt wel essentieel om het forum te blijven bezoeken..



In het algemeen vind ik dat het forum "druk" overkomt (veel tekst), en de onderwerpen wat verzinken in alles wat er zich rond bevindt (reclame, titels, kleuren, enz.).
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
Nog een schoonheidsfoutje:

Bovenaan links staat de "boom"-structuur van de topic waar je in zit (forum, forumonderdeel, titel topic,...) en rechts staat de link "toon nieuwe berichten".

Bij lange topictitels gaat deze titel over de link "toon nieuwe berichten" staan.
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
@kris & @VVS : alles wat jullie opnoemen daar wordt aan gewerkt. (lees enkele regels erboven)
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
janvanlandeghem;1693513 wrote:
de kleurencode is wennen. Grijs, blauw, orangje, al dan niet met een 'open'enveloppe. Moeilijk om in 1 oogopslag te zien: ah, daar is op gereageerd. Even alles checken is daardoor wel moeilijker. Vooral de 'actieve discussie' stoort me. Topics waar al 2 weken niet op gereageerd is staan wel nog in oranje omdat ze veel gelezen werden/gepost werd. Kunnen die ook niet gewoon grijs blijven?. Vroeger was het simpeler

Ik kijk alleen naar 'toon nieuwe berichten'. En voor de topics waar ikzelf op gereageerd heb krijg ik een mail. Ik vind het heel simpel.
 

Carreau-Line

Zeer Actief lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
2.156
Waarderingsscore
0
Punten
36
weet niet of het al aangehaald is (te veel topics over het openen van de nieuwe site :-/)

maar "zoeken op gebruikersnaam" is ook zo eentje die ik mis.... :rolleyes:
 
Lid geworden
7 jan 2012
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
0
mijn mening...eerlijk ??



Waar is de verbetering ?



Ik merk dat ik veel minder meelees op dit forum, gewoon omdat ik me aan zowat alles erger.



Ok aanpassing is moeilijk, maar ik zie hier weinig verbeteringen....
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
lindademol;1693701 wrote:
mijn mening...eerlijk ??



Waar is de verbetering ?



Ik merk dat ik veel minder meelees op dit forum, gewoon omdat ik me aan zowat alles erger.



Ok aanpassing is moeilijk, maar ik zie hier weinig verbeteringen....



Snelheid is voor diegene die meelezen ook niet belangrijk?



Leuk voor jou dat je nooit berichten post en enkel leest. Maar had je't dan nu ook niet beter bij lezen gehouden?
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
lindademol;1693701 wrote:
mijn mening...eerlijk ??



Waar is de verbetering ?



Ik merk dat ik veel minder meelees op dit forum, gewoon omdat ik me aan zowat alles erger.



Ok aanpassing is moeilijk, maar ik zie hier weinig verbeteringen....



dank voor uw eerlijke mening! maar daar stopt het ook... Als je dan toch zoveel leest, had je gelezen dat aan de opmerkingen gewerkt wordt. Forum is getest door 10 personen, hun opmerkingen zijn quasi allemaal aangepast.

De lay-out van het forum, daar wordt aan gewerkt, maar dan heb ik liever eerst de opmerkingen van 30 man, dan wanneer er 1 persoon een opmerking maakt. Als er bepaalde opmerkingen regelmatig terugkomen, dan worden ze aangepakt.



Ik moet eerlijk toegeven dat ik mij gelukkig nog niet erger aan zo'n uitlatingen. anders had ik de stekker er gewoon uitgetrokken denk ik, of mezelf opgehangen ofzo... Sommige mensen snappen echt niet dat ik hier quasi dag & nacht mee bezig ben...

Dus mensen die positieve commentaar geven hoor ik graag komen, maar zo'n posts... die gaan er het ene oor in, en het andere terug uit. (nu is het even blijven steken omdat het toch even van mijn hart moest :D)
 
Lid geworden
7 jan 2012
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
0
@ nevermore



zo veel sneller gaat het bij mij niet, integendeel, doordat ik hier loop te knoeien gaat het bij mij trager :)



en trouwens, ik heb hier al 400 posts gedaan, onder een andere naam, maar doordat ik 10-tallen keren geprobeerd heb onder mijn oude login in te loggen en dit steeds niet lukte heb ik maar een andere account aangemaakt, dus niet te snel oordelen



trouwens, nu nog altijd, vroeger "onthield" het forum mijn login + wachtwoord, nu moet ik login en wachtwoord telkens opnieuw invoeren, irritant...
 
Lid geworden
7 jan 2012
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
0
at Luddie en Cookie (ik doe maar "at" omdat als ik het apenstaartje intyp, ik van 't forum gegooid word)



Ik wil niet op de man schieten, en 't kan best zijn dat jullie dagen, uren maanden gewerkt hebben aan de layout en 't forum en wat nog allemaal, ik kan alleen maar zeggen wat ik ervaar hé !!



En jullie hebben gelijk, ALS ik er niet afgegooid word, dan volgen de muisklikken elkaar sneller op, dus 't gaat effectief sneller.



Iets wat ik ook embetant vind is dat je in de derde kolom, waar vroeger stond "laatste bericht : gisteren of vandaag, ook 't uur vermeld stond van ' laatste bericht, nu niet meer precies ?



Of moet ik dat ergens anders zien ?



en cookie, ge moet u nog niet ophangen, anders komt dat hier nie goe !
 
Lid geworden
28 nov 2010
Berichten
74
Waarderingsscore
0
Punten
0
Inloggen lukte mij niet, zelfs niet met een nieuw passwoord (tot tweemaal toe).



Door hier te willen reageren ben ik er ook in geslaagd om in te loggen hoewel ook met een deel #§@ in de naam en dergelijke.



Hopelijk wordt dit snel opgelost.
 
Lid geworden
19 feb 2007
Berichten
6.447
Waarderingsscore
2
Punten
0
lindademol;1693713 wrote:
at Luddie en Cookie (ik doe maar "at" omdat als ik het apenstaartje intyp, ik van 't forum gegooid word)



Ik wil niet op de man schieten, en 't kan best zijn dat jullie dagen, uren maanden gewerkt hebben aan de layout en 't forum en wat nog allemaal, ik kan alleen maar zeggen wat ik ervaar hé !!



En jullie hebben gelijk, ALS ik er niet afgegooid word, dan volgen de muisklikken elkaar sneller op, dus 't gaat effectief sneller.



Iets wat ik ook embetant vind is dat je in de derde kolom, waar vroeger stond "laatste bericht : gisteren of vandaag, ook 't uur vermeld stond van ' laatste bericht, nu niet meer precies ?



Of moet ik dat ergens anders zien ?



en cookie, ge moet u nog niet ophangen, anders komt dat hier nie goe !



Het ware beter geweest mocht u direct constructieve commentaar gegeven hebben, c00kie is de eerste om ernaar te luisteren en er iets aan te doen. Momenteel worden heelwat zaken aangepakt, en elke dag gaat het weer wat beter.
 

Carreau-Line

Zeer Actief lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
2.156
Waarderingsscore
0
Punten
36
lindademol;1693709 wrote:
@ nevermore



zo veel sneller gaat het bij mij niet, integendeel,...

lol, geloof me, vroeger moest je echt lang wachten eer je reactie in het bericht verscheen. nu gaat het super. liever snelheid en wat sukkelen met zoeken. binnen hier en een maandje weet je van geen ander meer :)





lindademol;1693709 wrote:
@ nevermore



en trouwens, ik heb hier al 400 posts gedaan, onder een andere naam, ...



waaauw :p:evil:





lindademol;1693709 wrote:
trouwens, nu nog altijd, vroeger "onthield" het forum mijn login + wachtwoord, nu moet ik login en wachtwoord telkens opnieuw invoeren, irritant...



vreemd, bij mij lukt het wel. weliswaar enkel op tabblad "forum" op andere tabbladen niet, en herkende BI idd paswoord niet







lindademol;1693709 wrote:
@ nevermore

...



oops....sorry :evil:







en bij deze ook edit getest :eek:
 

Tom DB

Lid
Lid geworden
14 mrt 2006
Berichten
317
Waarderingsscore
0
Punten
16
Sleepy69;1693714 wrote:
Inloggen lukte mij niet, zelfs niet met een nieuw passwoord (tot tweemaal toe).



Door hier te willen reageren ben ik er ook in geslaagd om in te loggen hoewel ook met een deel #§@ in de naam en dergelijke.



Hopelijk wordt dit snel opgelost.



Inloggen geeft idd nog errors.



Het is wennen maar is wel sneller dan voordien.



Andere opmerkingen heb ik voorlopig nog niet. Denk wel dat eens je het gewoon bent het wel sneller zal gaan.
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
voila, het aanmelden zou verbeterd moeten zijn. Aanmelden zou moeten werken, van overal waar je probeert aan te melden. indien dit niet het geval is, geef dan een seintje, en probeer de url te kopiëren van waar je probeert aan te melden. (dat is belangrijk omdat dit mee bepaalt van waar & hoe je moet aanmelden blijkbaar)



Voor de rest. Actieve discussies is uitgeschakeld, dus de forumlay-out is al iets rustiger geworden, morgen gaan we bekijken hoe we een duidelijker onderscheid kunnen maken tussen gelezen & ongelezen berichten.



Daarna staat de zoekfunctie op het programma! Ge ziet, we zitten nie stil hé :p
 

JoTam

Lid
Lid geworden
13 mei 2008
Berichten
147
Waarderingsscore
0
Punten
16
de zoekfuntie al een aantal maal dienen te gebruiken, maar ik heb de indruk dat ik veel minder resultaten krijg dan eerder.

Bijvoorbeeld zoeken op "parket limburg" geen geen enkel resultaat. Ik kan me toch voorstellen dat hier al eerdere posts over zijn geweest of vergis ik?

Wat doe ik fout? Zoekfunctie staat toch wel degelijk onder je log-in of zie ik iets voer het hoofd?

Thanks
 
Lid geworden
30 nov 2008
Berichten
1.129
Waarderingsscore
1
Punten
0
Of ik begin oud te worden (33) of er klopt gewoon iets niet..... maar ik vind het nieuwe forum minder gebruiksvriendelijk. Zeker de functie "nieuwe berichten" en "eigen berichten". Dat was op de vorige versie veel beter voor elkaar. Komen hier nog verbeteringen in/terug?
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan