Bouwinfo steekt in zijn nieuw kleedje

• Tags administratie
  • c00kie

Beheerder
    Forumleiding
    Lid geworden
    22 mrt 2006
    Waarderingsscore
    3.734
    Punten
    113
    Voila,

het is zo ver. De nieuwe site is live, het nieuwe forum is live. Het is een beetje wennen, aanpassen voor iedereen, en hoogst waarschijnlijk zullen er hier en daar nog wat foutjes in de site zitten.

Vind je een fout : stuur dan een mailtje naar nieuwesite [at] bouwinfo [punt] be .

Vind je iets niet terug, of weet je niet hoe je iets moet doen, stel die vraag dan in het vragentopicje dat voor de nieuwe site is opgestart.

Wil je gewoon effe snel iets melden kan dat natuurlijk ook altijd op onze chatbox : http://bouwinfo.webchat.be .

Ik hoop dat jullie allemaal veel plezier gaan beleven aan de vernieuwde bouwinfo!!!

Groetjes,

c00kie

Ik moet constant opnieuw inloggen, hebben meer mensen dat?

ik daarentegen blijf permanent ingelogd

Ik stel voor dat als je problemen meldt, je daarbij ook vermeldt welke browser + versie je gebruikt. Dat maakt het makkelijker voor de ontwkkelaar :)

Ik krijg geen berichten meer per mail van de onderwerpen waarop ik geabonneerd was, maar ook van de nieuwe onderwerpen waar ik reageer. Is dat normaal?

Edit: ik heb ondertussen de e-mail notificatieknop in de instellingen gevonden. Echter, ik zie dat alle bestaande abonnementen niet zijn mee overgenomen in de conversie, dus alles is weg. Jammer!

zoals gemeld gaan we dat bekijken, maar op dit moment zijn we bezig met de strijd tegen spammers & aanmeldproblemen... Hopelijk winnen we beide oorlogen vandaag ;)

Ik heb me via Safari op de iPad pas kunnen inloggen door op dit topic te reageren.

Via de login op de startpagina lukte het helemaal niet

heb al geprobeerd foto's van't www bij een antwoord te plaatsen, lukt me niet...?

Test ...

imgp2595.jpg

testing. OK blijkbaar lukt het wel, maar grotere fotos blijkbaar niet. Doe je dat via 'het paperclipje'?

Bijlagen

• de-tegels-van-de-badkamers-thumb1880209.jpg
      de-tegels-van-de-badkamers-thumb1880209.jpg
      80,7 KB · Weergaven: 0
    Alle vernieuwingen vergen een aanpassing.

De abonnementen die ik had op diverse berichten heb ik snel zelf terug ingesteld.

De nieuwe kleuren ogen wel goed vind ik zelf maar 'smaken verschillen'.

Mijn avatar heb ik ook rap kunnen terugzetten.

De standaardsmileys zijn wat simplistisch maar met wat vindingrijkheid is ook dat op te lossen.

ivbnh4.jpg
    voor alle mensen die aan dit forum meewerken, zowel voor als achter de schermen.

Met de kleuren heb ik geen probleem.

Alleen een beetje met het menu van boven ... dat pakt echt veel ruimte in (met ne reclameblok soms wel den helft)

't Zou al wat schelen mocht het logo en de knoppen van facebook, twitter, ... en je login naam ook in de groene balk "u bent particulier en wenst te bouwen en verbouwen" geplaatst worden)

Als ik wel eens een site maak (wel niet zo vaak) dan wil ik toch ervoor zorgen dat de gebruiker amper moet scrollen.

Dan nog afgezien van het menu helemaal beneden dat veel mensen waarschijnlijk nooit gaan zien (zeker voor 1e keer gebruikers enzo)

Maar goed, dat gebruik ik niet - dus daar lig ik niet zo wakker van :evil:

layout zeer geslaagd, oogt veel moderner als de voorgaande

echter de zoekfunctie is er op achteruit gegaan, kan namelijk niet meer per onderwerp selecteren en krijg nu een lange lijst van antwoorden. niet eenvoudig voor een groot forum als dit!!!

janvanlandeghem;1693047 wrote:
    testing. OK blijkbaar lukt het wel, maar grotere fotos blijkbaar niet.

Toch wel! Ik vind alleen grote foto's die meer dan de breedte van mijn scherm in beslag nemen enorm storend (zoals deze hieronder). Ik heb de mijne allemaal vrij klein op Photobucket staan.

dsc03943.jpg

Er zitten spijtig genoeg nog veel kinderziektes in .:sad::sad:

Wexx;1693115 wrote:
    layout zeer geslaagd, oogt veel moderner als de voorgaande

echter de zoekfunctie is er op achteruit gegaan, kan namelijk niet meer per onderwerp selecteren en krijg nu een lange lijst van antwoorden. niet eenvoudig voor een groot forum als dit!!!

Zoekfunctie gaat er nog op vooruitgaan hoor. Dit is inderdaad een mankement op dit moment, maar we gaan beter als ooit tevoren terugkomen :), allée, da's 't plan toch. Staat met bijna hoogste prioriteit aangeduid op het lijstje. Hoogste prioriteit gaat naar antispam (wat quasi onder controle is) en aanmelden, registratie, en gebruikersprofiel voor de volledige site...

MyriamC;1693116 wrote:
    janvanlandeghem;1693047 wrote:
    testing. OK blijkbaar lukt het wel, maar grotere fotos blijkbaar niet.

Toch wel! Ik vind alleen grote foto's die meer dan de breedte van mijn scherm in beslag nemen enorm storend (zoals deze hieronder). Ik heb de mijne allemaal vrij klein op Photobucket staan.

dsc03943.jpg

autoresize is aangevraagd!

Soms is less more. Ik vind de editor voor de berichten er een beetje over. Is goed om er een kleurboek van te maken. Hopelijk gaat niet iedereen al die functies uittesten. Ik weet ook niet goed wat die auto-save is. Enfin, ik kan wel vermoeden dat het is wat het is, maar waar kan je dan die auto-save versie terug recoveren als het foutloopt ?

de kleurencode is wennen. Grijs, blauw, orangje, al dan niet met een 'open'enveloppe. Moeilijk om in 1 oogopslag te zien: ah, daar is op gereageerd. Even alles checken is daardoor wel moeilijker. Vooral de 'actieve discussie' stoort me. Topics waar al 2 weken niet op gereageerd is staan wel nog in oranje omdat ze veel gelezen werden/gepost werd. Kunnen die ook niet gewoon grijs blijven?. Vroeger was het simpeler

zoals hierboven reeds gezegd, dat moet bekeken worden. heb die opmerking gemaakt, dus dat gaat allemaal vereenvoudigd worden. Voor we die vereenvoudigingen doorvoeren, gaan we eerst even de algemene opmerkingen bekijken, om dan globaal aan te passen. (maar het verschil tussen actieve discussie & nieuwe berichten & geen actieve discussie vind ik ook alles behalve duidelijk.) wordt dus aan gewerkt!

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
    Aangemaakt door
    Laatste reactie
    Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan