• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Bouwidee wc met isolatie en metalen kader

Lid geworden
10 jun 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo iedereen

Mijn man en ik hebben een klushuis gekocht en zijn hier stelselmatig in aan het verbouwen. Momenteel is het gastentoilet aan de beurt.
Het gastentoilet is een toilet gemaakt in de gang, waar vroeger een doorgang was naast de trap. De vorige eigenaars hebben dit gemaakt uit houten platen, zonder isolaties of metalen kader. Naast het feit dat dit er amateuristisch uitziet, geeft het ook een dixit gevoel. Als je ook klopt op de muur dan hoor je natuurlijk dat het gewoon een houten muur is. Het is dus tijd om dit dringend te veranderen.

Echter weten we niet zo goed hoe we dit moeten aanpakken en vinden we hier ook weinig informatie over online. Voor de muur te metsen, vrezen we dat we met het probleem zitten dat er net naast de trap loopt. Moesten we het laten metsen dan zitten we met het "probleem" dat onze muur kleiner wordt, aangezien je van een muurdikte 2 cm ineens naar minstens 8cm gaat. Onze wc heeft de afmetingen (zonder de muren): 139cm op 85cm. Maar een andere optie is om met een metalen kader te werken en er dan isolatie tussen te plaatsen. Maar heeft er iemand een idee hoe we dit best aanpakken? Hoe maken we dus een muur met isolatie en afwerkingen en liefst onder de 8cm? Of werken met Ytong, want dat horen we ook veel? Belangrijkste is: geen dixit gevoel meer en ook liefst niet al te veel inperken in ruimte.

Met vriendelijke groeten!

een kleine spouw, metalstud van 5cm -opgevuld met rotswol-, eventueel dampscherm en een FERMACELL plaat? dan kom je op 7cm uit.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan