• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Bouwgrond kopen, bomen erop, advies?

ikzelf

Lid
Lid geworden
10 jun 2009
Berichten
690
Waarderingsscore
3
Punten
18
Hallo,

We denken eraan op een bouwgrond bij ons in de straat te kopen als belegging voor binnen een 20-tal jaar.
We hebben ons bij de gemeente geïnformeerd om wat meer info te krijgen.
De grond staat effectief als bouwgrond ingekleurd en bevind zich in een straat tussen een aantal andere huizen. Dat dit ooit landbouwgrond of zo zou worden, maak ik me geen zorgen over.
Maar ... op deze grond staan verspreid een 10-tal eikenbomen waarvan de omtrek op 1m hoogte meer dan 1m is.
Het plan was om de bomen op deze grond te kappen, zodat deze netjes is.
Blijkt dat natuur en bos ons hier geen vergunning zou voor geven, negatief advies.
Zodra we erop zouden willen bouwen wordt dit opnieuw bekeken en krijgen we een nieuw advies.

Wie heeft hier ervaring mee?
Ik maak me zorgen dat het binnen 20j nog moeilijker zal zijn om die bomen eraf te halen, omdat het groen, de bomen meer en meer belangrijk wordt ... als ik dan een bouwgrond heb waar verspreid een aantal bomen op staan, kan ik ook niet veel mee doen
Advies?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bertarna

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 apr 2015
Berichten
592
Waarderingsscore
151
Punten
43
Als je het geld hebt waarom niet ? Je laat alles zoals het is en je hebt een mooi stukje natuur. Lijkt mij toch een mooie belegging naar de toekomst toe. Je kinderen en kleinkinderen zullen je dankbaar zijn.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Als je het geld hebt waarom niet ? Je laat alles zoals het is en je hebt een mooi stukje natuur. Lijkt mij toch een mooie belegging naar de toekomst toe. Je kinderen en kleinkinderen zullen je dankbaar zijn.
Daar gaat het net over, qua groen idd leuk, maar welke garantie op financiële meerwaarde heb je ? Je mag de indexering ook niet vergeten op 20j tijd.
 

sociaalverhuurder

Gewaardeerd lid
Lid geworden
18 mei 2012
Berichten
635
Waarderingsscore
360
Punten
63
Ze weten hier nog niet hoe ze het morgen gaan doen, en jij wil advies voor over 20j....
Als investering is een app dan beter, dan heb je 20j huur en dan nog de herverkoopwaarde.
Verhuren wil ik niet, kans om miserie met huurders en daar heb ik geen zin in, gewoon iets kopen wat normaal waarde houdt en niets aan mijn hoofd ?
als je minder kopzorgen wilt met huurders kan je opteren voor verhuur via een sociaal verhuurkantoor. Zij nemen alle rompslomp over en je kan gebruik maken van zeer interessante premies en subsidies om de woning op te waarderen. (30% renovatiepremie, 20€/m² isolatiepremie, 50€/m2 glaspremie, lagere registratierechten,...)
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
3.015
Waarderingsscore
1.932
Punten
113
Ze weten hier nog niet hoe ze het morgen gaan doen, en jij wil advies voor over 20j....
Als investering is een app dan beter, dan heb je 20j huur en dan nog de herverkoopwaarde.
Verhuren wil ik niet, kans om miserie met huurders en daar heb ik geen zin in, gewoon iets kopen wat normaal waarde houdt en niets aan mijn hoofd ?
als je minder kopzorgen wilt met huurders kan je opteren voor verhuur via een sociaal verhuurkantoor. Zij nemen alle rompslomp over en je kan gebruik maken van zeer interessante premies en subsidies om de woning op te waarderen. (30% renovatiepremie, 20€/m² isolatiepremie, 50€/m2 glaspremie, lagere registratierechten,...)
Dat zijn inderdaad de voordelen die u hier opnoemt.
Over de nadelen zullen we maar zwijgen zeker ?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan