Bouwforum Café: De dolle b(r)ouwers

Lid geworden
27 sep 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Voila, hier is het bouwforum café. Iedereen die na een heftige discussie een pint wil drinken met zijn "discussietegenstander" kan hier terecht.

Dit is niet de plaats om gesloten topics opnieuw op te rakelen, tenzij je er plezante zatte praat wil over verkopen.

Bij deze: Dieke: pintje?

Lid geworden
19 feb 2007
Waarderingsscore
2
Punten
0
moes;1695602 wrote:
SamWitse;1695181 wrote:
Ik rook niet, maar drink wel.

Een Palm dus, aub.

En kan iemand mij tips geven om het starten met lopen wat aangenamer te maken? Ik wil wel, maar als het er op aan kom, heb ik geen zin...

Als ge buiten de deur komt uw ogen sluiten en voorstellen wat zo allemaal beweegt bij Evi Gruyaert als zij start to run.

Misschien komt het dan bij u ook spontaan

Wat komt bij hem dan spontaan?

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Waarderingsscore
2
Punten
38
Luddie;1695608 wrote:
moes;1695602 wrote:
SamWitse;1695181 wrote:

Een Palm dus, aub.

En kan iemand mij tips geven om het starten met lopen wat aangenamer te maken? Ik wil wel, maar als het er op aan kom, heb ik geen zin...

Als ge buiten de deur komt uw ogen sluiten en voorstellen wat zo allemaal beweegt bij Evi Gruyaert als zij start to run.

Misschien komt het dan bij u ook spontaan

Wat komt bij hem dan spontaan?

Dat loopt toch niet gemakkelijk?

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1.920
Punten
113
SamWitse;1695181 wrote:

Een Palm dus, aub.

samen met ... lopen

zoek eens bij sportdienst van je gemeente of omliggende

eventueel andere organisaties zoals KLV ...

Lid geworden
21 sep 2009
Waarderingsscore
7
Punten
0
Sinds dat dat spel hier groen ziet, wordt er hier precies nie veel meer gedronken...

Jockari

Zeer Actief lid
Lid geworden
18 feb 2009
Waarderingsscore
1
Punten
38
binnenkort;1764291 wrote:
Sinds dat dat spel hier groen ziet, wordt er hier precies nie veel meer gedronken...

Ja sinds het absolute rookverbod, heeft ook het Bouwforumcafé een verminderde omzet.

Lid geworden
27 sep 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Hoeveel van de dolle bouwers zijn er eigenlijk al eens geweest naar de echte Dolle Brouwers (Esen)? :)

Milo72

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jun 2009
Waarderingsscore
0
Punten
36
amai, der ligt hier nogal een ferme laag stof zeg ...

Gelukkig nog maar pas nen Dyson gekocht (of moet dat in een ander topic ?)

in alle geval : geef mij maar ne porto, en geef maar ineens nen tournee general :)

Carreau-Line

Zeer Actief lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
36
Dyson is passé... robots zijn in! :p

(maar die komen niet in de hoekjes. vandaar al dat stof zeker?)

Milo72

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jun 2009
Waarderingsscore
0
Punten
36
moh doarse :)

En nee, geen robots in mijn kot. Ben nen doe-het-zelver he ;-)

En hier komt blijkbaar ook geen robot. Der liggen wel nog resten van ne kerstboom en nen jacuzzi, en een douche-cabine met ingebouwde micro ...

Enfin ... doe maar 'n pintje ondertussen, en pak zelf ook wa :)

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
452
Punten
83
Ejje uuwek West-Vleteren?

kv nr12

Lid
Lid geworden
12 apr 2010
Waarderingsscore
3
Punten
18
Geef mij maar een frisse Sint-Bernardus 12. Het zogezegde alternatief voor de moeilijk te verkrijgen West-Vleteren. Zelfs kenners zouden het verschil niet smaken.

Het recept is inderdaad hetzelfde, enkel is het gebruikte grondwater van een paar km verder dus.

En het smaakt in elk geval heerlijk.

Zolang ze maar het water niet gebruiken zoals Hapkin dat vroeger deed. De brouwerij uit Kortemark waar Hapkin gemaakt werd (vergelijkbaar met Duvel) bevond zich naast het kerkhof ..........:cry:

Jimbo

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
36
Westvleteren gebruikt leidingwater...

Als onbenullig amateurke (weliswaar ondertussen gediplomeerd; 378 op 400 dank U vriendelijk) ~ruik~ ik trouwens zelfs het verschil (*). Ik vind de StB allemaal ge-wel-di-ge bieren, en zo ook hun Abt (die ik overigens altijd in huis heb), maar een goeie WestVleteren 12 is nog altijd beter. Probleem is wel dat niet alle WVl altijd even goed zijn... wat gezien hun kleinschaligheid misschien te verklaren is, maar niet te vergoeilijken.

Als alternatief – en om de hype wat te drukken want het is echt niet meer grappig – schuif ik trouwens doorgaans de Rochefort naar voren. Afhankelijk van de stand van de sterren en het aantal onafgebroken minuten dat Johan van de Lanotte niet op de VRT is geweest vind ik die trouwens nòg beter dan de Westvleteren.

Jimbo

(kijkt veiligheidshalve vnl naar de VTM)

(*) In een driehoeksproef eh pummels. Zo goed is mijn geurgeheugen nu ook weer niet. Zeker niet als ik Mexicaans gegeten heb en daarna, euh, laat maar zitten.

Maaike Maai

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 mei 2013
Waarderingsscore
7
Punten
38
Voor mij nen Oscar aub.

Ik drink normaliter wel geen alcohol, maar wil wel eens weten hoe dat biertje smaakt. :lol:

Lid geworden
21 sep 2009
Waarderingsscore
7
Punten
0
...rolt drie tonnetjes bier binnen...

Is er hier nog een steuntrekker over om wat pintjes te tappen?

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Waarderingsscore
8
Punten
38
Die zijn allemaal in 't zwart aan 't bijverdienen.

Hier zitten alleen IT'ers die op kosten van hun baas ne helen dag surfen ;)

Schol!! :oops:

Lid geworden
22 okt 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
tilt!;1872260 wrote:
Die zijn allemaal in 't zwart aan 't bijverdienen.

Hier zitten alleen IT'ers die op kosten van hun baas ne helen dag surfen ;)

Schol!! :oops:

Dat staat zo in ons functiebeschrijving hé

Lid geworden
21 sep 2009
Waarderingsscore
7
Punten
0
Al die informatie en technologie-mannen en geenen enen die me kan zeggen welk cheap toetsenbordje ik me moet aanschaffen om ervoor te zorgen dat ik binnen een maand nog eens gebruik maak van internet op mijnen TV...:mad:

Lid geworden
19 feb 2007
Waarderingsscore
2
Punten
0
kv nr12;1858787 wrote:
Geef mij maar een frisse Sint-Bernardus 12. Het zogezegde alternatief voor de moeilijk te verkrijgen West-Vleteren. Zelfs kenners zouden het verschil niet smaken.

Het recept is inderdaad hetzelfde, enkel is het gebruikte grondwater van een paar km verder dus.

En het smaakt in elk geval heerlijk.

Zolang ze maar het water niet gebruiken zoals Hapkin dat vroeger deed. De brouwerij uit Kortemark waar Hapkin gemaakt werd (vergelijkbaar met Duvel) bevond zich naast het kerkhof ..........:cry:

Er is wel degelijk een verschil. Onderandere de gist. En dat proef je, de west-vleteren heeft een ietswat langere afdronk en een wat meer gebrande smaak. Of het de moeite is om te kiezen voor west-vleteren, is een andere vraag. Voor mij niet, Sint Bernardus leunt er heel erg tegenaan en is minstens even lekker :)

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan