Bouwervaringen met Standing Construct, Stessens of AVL Woningbouw

peter kvm

Nieuw Lid
Lid geworden
3 okt 2008
Waarderingsscore
2
Punten
8
Onze SOD woning via Standing Construct is net (voorlopig) opgeleverd. Wie vragen heeft over Standing Construct mag mij contacteren. Ook een kijkje komen nemen (Limburg) is mogelijk.

Lid geworden
20 mrt 2020
Waarderingsscore
0
Punten
1
Onze SOD woning via Standing Construct is net (voorlopig) opgeleverd. Wie vragen heeft over Standing Construct mag mij contacteren. Ook een kijkje komen nemen (Limburg) is mogelijk.
Ik neem aan dat je tevreden bent? Wij overwegen in te tekenen bij hun.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
4.496
Punten
113
Zeker met de grotere firma's ga je heel wat ervaringen vinden.
Vergeet niet dat een ontevreden klant al sneller een review gaat schrijven tov een tevreden klant.
Begrijpelijk dat je wat zekerheid zoekt voor zulke grote aankoop.

Enige wat ik kan meegeven : Ga niet blind intekenen. Maar zorg dat je al gedetailleerd weet wat je wil. Dan ga je al heel wat frustraties vermijden.
Je onderhandelingspositie is vele malen sterker als je nog geen contract hebt.
Probeer zeker budgetten te vermijden, maar ga voor effectieve keuzes.
Wil je achteraf toch enige aanpassingen, vraag op voorhand dan ook alle meerprijzen op.

DigitalOverdose

Zeer Actief lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
11
Punten
38
Wij hebben net getekend bij hen. Kan nog niet veel zeggen over het bouwproces zelf want ze beginnen pas in juni.

We hebben hen vooral vergeleken met AVL waarmee verschillende van onze buren hebben gebouwd (en die waren daar tevreden van, ik ga ze dus niet afbreken).
Onze ervaring tijdens onze vergelijking was dat ze qua prijs vergelijkbaar waren. Maar Standing Construct ging op sommige vlakken iets verder: een centimetertje meer vloerisolatie, standaard wat meer stopkontakten en lichtpunten... Ze rekenden ook een veel realistischere basisprijs voor de vloeren en de gevelstenen. Wij willen gelijmde gevelsteen en bij Standing rekenden ze daarvoor weliswaar een meerprijs voor aan, maar rekenden ze ook een -prijs voor de voegwerken (of beter: het niet moeten uitvoeren daarvan). Bij AVL kregen we daar geen verrekening voor. Isolatie was een belangrijk punt voor ons en bij Standing Construct kon 30cm dakisolatie, bij AVL ging dat niet. Wat ons uiteindelijk helemaal over de streep trok zijn de commentaren van de 5-6 refferenties die we bezocht hebben. Iedereen was positief, en dat zonder dat ze daarvoor een kado'tje kregen van de firma (bij AVL was dit wel zo, wat toch wat doet twijfelen of dat de mening niet een béétje kleurt). Vooral hun werfleider kreeg veel lof (en 't is nog steeds dezelfde!).
AVL ging op enkele punten ook wel iets verder dan Standing. Ze voorzagen ze iets meer budget voor het sanitair en standaard meer tegels in de badkamer. Maar die paar dingen maakten het hele plaatje niet goed.

Ons beste gevoel hadden we dus bij Standing Construct en nu hopen dat de rest ook vlot gaat verlopen.

Bij Stessens zijn we niet geweest. In 2006 voor m'n vorige bouw wel maar na een eerste kennismaking had ik toen al door dat ze qua budget nogal hoog zaten vergeleken met anderen. Waarmee ik niet oordeel over de uiteindelijke kwaliteit natuurlijk.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
4.496
Punten
113
Wat ons uiteindelijk helemaal over de streep trok zijn de commentaren van de 5-6 refferenties die we bezocht hebben. Iedereen was positief, en dat zonder dat ze daarvoor een kado'tje kregen van de firma (bij AVL was dit wel zo, wat toch wat doet twijfelen of dat de mening niet een béétje kleurt). Vooral hun werfleider kreeg veel lof (en 't is nog steeds dezelfde!).
En wie gaf die referenties.....
Ook zonder cadeaus zijn die altijd een beetje "gekleurd". Degene waar er problemen zijn geweest, die zullen ze niet doorgeven.
Verder moet je idd bouwen hoe jij het wil. Als je 30cm dakisolatie wil, dan mag dat geen probleem zijn.
Voor het overige is het moeilijk vergelijken. Je hebt nl niet zoveel aan een budget voor een post als je niet weet wat je voor dat budget krijgt.

Patrico

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
7 okt 2019
Waarderingsscore
527
Punten
113
Wij hebben net getekend bij hen. Kan nog niet veel zeggen over het bouwproces zelf want ze beginnen pas in juni.

We hebben hen vooral vergeleken met AVL waarmee verschillende van onze buren hebben gebouwd (en die waren daar tevreden van, ik ga ze dus niet afbreken).

Alle mensen die ik ken die met Standing Construct gebouwd hebben zijn daar erg tevreden over, daar moet je je dus geen zorgen over maken. Bij ons ging het op het laatste tussen Thuisbest, Standing Construct en AVL. Prijzen lagen voor hetzelfde lastenboek erg dicht bij elkaar, normaal hadden we voor Standing gekozen maar de architect was erg chaotisch wat ons wat afgeschrikt heeft. We zijn dan voor AVL gegaan en hebben er geen spijt van. Op elke bouw zal wel eens een probleem zijn, het is de manier hoe men er mee omgaat wat uiteindelijk telt.

Verder volg ik Mario zijn tips die gelden voor iedereen die bouwt:

Ga niet blind intekenen. Maar zorg dat je al gedetailleerd weet wat je wil. Dan ga je al heel wat frustraties vermijden.
Je onderhandelingspositie is vele malen sterker als je nog geen contract hebt.
Probeer zeker budgetten te vermijden, maar ga voor effectieve keuzes.
Wil je achteraf toch enige aanpassingen, vraag op voorhand dan ook alle meerprijzen op.

Lid geworden
24 jan 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1

Onze ervaring tijdens onze vergelijking was dat ze qua prijs vergelijkbaar waren. Maar Standing Construct ging op sommige vlakken iets verder: een centimetertje meer vloerisolatie, standaard wat meer stopkontakten en lichtpunten... Ze rekenden ook een veel realistischere basisprijs voor de vloeren en de gevelstenen. Wij willen gelijmde gevelsteen en bij Standing rekenden ze daarvoor weliswaar een meerprijs voor aan, maar rekenden ze ook een -prijs voor de voegwerken (of beter: het niet moeten uitvoeren daarvan). Bij AVL kregen we daar geen verrekening voor. Isolatie was een belangrijk punt voor ons en bij Standing Construct kon 30cm dakisolatie, bij AVL ging dat niet. Wat ons uiteindelijk helemaal over de streep trok zijn de commentaren van de 5-6 refferenties die we bezocht hebben. Iedereen was positief, en dat zonder dat ze daarvoor een kado'tje kregen van de firma (bij AVL was dit wel zo, wat toch wat doet twijfelen of dat de mening niet een béétje kleurt). Vooral hun werfleider kreeg veel lof (en 't is nog steeds dezelfde!).
AVL ging op enkele punten ook wel iets verder dan Standing. Ze voorzagen ze iets meer budget voor het sanitair en standaard meer tegels in de badkamer. Maar die paar dingen maakten het hele plaatje niet goed.

Ons beste gevoel hadden we dus bij Standing Construct en nu hopen dat de rest ook vlot gaat verlopen.

Bij Stessens zijn we niet geweest. In 2006 voor m'n vorige bouw wel maar na een eerste kennismaking had ik toen al door dat ze qua budget nogal hoog zaten vergeleken met anderen. Waarmee ik niet oordeel over de uiteindelijke kwaliteit natuurlijk.

Lid geworden
24 jan 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik bouwde afgelopen jaar met xxx, de sfeer zat goed bij de verkoper in vergelijking met andere bedrijven.
En daar stopt het ook, zeer arrogante werfleider en overkoepelenden.
Wie meer info wil mag mij altijd contacteren, alles moeten betalen VOOR oplevering gekozen voor leuke en dure materialen, afwerking nul, dreigementen onder het motto, vecht maar tegen de bierkaai!!!!!
Procedure gestart maar moeten opgeven, ik ben toch maar een nummer en heb de verkeerde kop, terwijl een kennis van me half BV is en niks dan goeds vertelt over dit bedrijf en ook steekpenningen krijgt;

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan