• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2024 in gent aan!

Bouwen in het nieuws

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Reaction score
2.210
Link naar artikel over rotte HSB appartementsgebouw

Een nadeel van houtskeletbouw?

Het is nl niet zichtbaar bij bezichtiging en wel geweten bij eigenaar
Dat zou je op het eerste zicht wel denken, maar ik vind het wel een vreemd verhaal. Als je nu de beelden ziet kan ik me moeilijk voorstellen dat dit 6 maanden geleden nog niet te zien was. Langs de andere kant zegt het koppel dat iedereen zei hoe mooi het wel was. Vreemd.
Misschien is er in het appartement van het ouder koppel effectief niks te zien? En hoe zit dat met die rechtszaak die al loopt? Ik vind dat niet zo onmiddellijk terug.

Maar de koper kan het wellicht wel opzoeken? Ik heb geen idee hoever de koper hier een 'onderzoeksplicht' heeft?

(Uiteraard, niet netjes van de verkoper om het niet even mee te delen! Begrijpelijk wel: anders krijgt hij zijn pand niet verkocht :) )
Bij mijn appartement een voorval gehad bij verkoop waarbij dan studie uitkwam dat er probleem was met de terrassen juist voor het te koop gingen zetten. We hebben dit doorgegeven aan immo kantoor die ook alle potentiële verkopers hiervan op de hoogte bracht. Heeft ons nog een extra 10k korting gekost op verkoopwaarde maar liever het correct doen dan risico om dan een proces aan uw been te hebben. Verder was immo kantoor daar heel strikt over dat dit moest geïnformeerd worden want anders gingen ze zich terug trekken.

Tenzij ik het tot nu toe verkeerd begrepen heb denk ik niet dat de slachtoffers van dit heel lang op een vergoeding gaan moeten wachten. Normaal gezien moet dit gedekt worden door de tienjarige verzekering van de architect (aannemers moeten dit pas vanaf 2018 verplicht hebben). Hier kan geen twijfel bestaan dat er ernstige bouwschade is door ernstige constructiefouten. De verzekering gaat dus relatief snel moeten overgaan tot het vergoeden van de schade. De rechtzaken die hieruit gaan voortvloeien gaan dan vooral zijn voor de verzekeringen om hun geld terug te vorderen van de andere actoren zoals aannemers/projectontwikkelaar/.... of hun verzekeraars.
Die verzekering gaat dit 10 jaar rekken …

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief